Znika liczba wyników wyszukiwania w rankingu Google - Blog Artefakt

Testy nowego wyglądu wyników wyszukiwania Google

06.07.2016 / SEO
Google

Wyszukiwarka Google jest jak kameleon. Mieliśmy już czarne wyniki wyszukiwania, zielone reklamy (które zostały oficjalnie wprowadzone), wydłużenie meta tagu title oraz description, a także pojawienie się linków sponsorowanych w Google Maps. Amerykańscy internauci informują o kolejnych testach w wyglądzie wyników wyszukiwania. Co może nas niedługo zaskoczyć w google.pl?

 

Znika liczba wyników wyszukiwania

Wpisując dowolne hasło w Google, po chwili otrzymujemy listę adresów URL odpowiadających naszemu zapytaniu. Między paskiem narzędzi wyszukiwarki a pierwszą pozycją w rankingu znajduje się liczba wyników wyszukiwania wskazująca na to, ile podstron i w jakim czasie wyszukały roboty Google, uznając je za pasujące do naszych słów kluczowych. Okazuje się, że gigant z Kalifornii zastanawia się nad usunięciem tej informacji z rankingu.

 

Wyniki wyszukiwania

Według Google wyświetlanie liczby wyników wyszukiwania nie ma większego sensu, ponieważ jest to wielkość szacunkowa i nie może być wykorzystywana do raportowania. Jednak czy internauci zwracają uwagę na taką informację w wyszukiwarce? Użytkownicy najczęściej przeglądają tylko kilka pierwszych stron z wynikami wyszukiwania, nie zastanawiając się nad liczbą podstron, które musieliby przejrzeć, aby odwiedzić wszystkie witryny odpowiadające na ich zapytanie.

 

SERP

https://www.theverge.com/2016/6/8/11881786/google-search-material-design-layout-test

 

Od pewnego czasu pojawiają się w także w sieci screeny z wyników wyszukiwania przedstawiające nowy design rankingu. Każdy adres URL wraz z title, description i poprawnie wdrożonymi mikroformatami znajduje się w białej ramce. Natomiast tło strony jest szare. Usunięcie przybliżonej liczby wyników może być związane z wprowadzeniem całkowicie nowego designu przez Google. Testy obserwują internauci ze Stanów Zjednoczonych posługujący się przeglądarką Chrome.

Testowany wygląd wyników wyszukiwania jest nieco zbliżony do designu zaktualizowanego narzędzia do weryfikacji strony pod względem dopasowania do urządzeń mobilnych. Przyjęcie kafelkowego układu może wynikać z pojawiania się coraz większej liczby urządzeń wyposażonych w ekran dotykowy. Wyraźnie zarysowana ramka wskaże internaucie, gdzie powinien kliknąć, aby przejść do interesującego go serwisu.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...