Reklama na Facebooku, promowanie strony na FB - Artefakt

Reklama na Facebooku

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system umożliwiający reklamowanie produktów i usług w formie nienachalnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie i w aplikacjach z grupy Audience Network. Reklamodawcy mają do wyboru kilka różnych formatów reklam, które mogą dopasować m.in. do specyfiki firmy lub profilu odbiorców.

Najważniejszą funkcję reklamy na Facebooku stanowi targetowanie, czyli możliwość sprecyzowania grupy docelowej według różnych parametrów. Promowanie na Facebooku pozwala firmom kierować treści bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą zainteresować się prezentowanymi produktami i usługami.

Korzyści z kampanii na FB

Reklama w Facebooku zapewnia wiele korzyści, m.in.:

lajk   zwiększenie sprzedaży produktów i usług,

lajk   wzmocnienie obecności firmy w Internecie,

lajk   zwiększenie rozpoznawalności marki,

lajk   zdobycie nowych kontaktów biznesowych,

lajk   pozyskanie pracowników,

lajk   zbudowanie trwałych relacji z klientami.

reklama archicom

Cel kampanii

Niezależnie od tego, czy firma chce się pochwalić nowym produktem, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, czy może poszukuje pracowników – kampania na Facebooku musi mieć sprecyzowany cel. W przypadku Facebook marketing ma on szczególne znaczenie. Cele kampanii odpowiadają za to, jaki format będzie miała reklama na FB, gdzie zostanie ulokowana oraz kto będzie mógł ją zobaczyć. Agencja reklamowa Facebook, taka jak Artefakt, pomaga klientom określić konkretne, realistyczne i mierzalne cele, które pozwolą wyznaczyć kierunek działań marketingowych, a w rezultacie wpłyną na sukces prowadzonej kampanii.
cele kampanii facebook adns

Reklama na Facebooku - ile to kosztuje?

Promocja na Facebooku zapewnia dużą elastyczność, jeśli chodzi o budżet – można ją rozpocząć właściwie od dowolnej kwoty. Większość reklamodawców korzysta z najpopularniejszej metody – tworzą materiały reklamowe, które następnie biorą udział w aukcji. Rozwiązanie to pozwala dobrać konkretne parametry, którymi system posłuży się podczas emisji reklamy.

W ramach konfiguracji kampania Facebook pozwala na wybór budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres emisji materiałów. W większości przypadków minimalny, dzienny wydatek wynosi od 1 do 5 dolarów, ale wszystko zależy od wybranych ustawień kampanii (np. grupy odbiorców zdefiniowanej na podstawie konkretnych danych). Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić. Kampania reklamowa na Facebooku generuje koszt za uzyskany wynik, który reklamodawca wybrał podczas ustalania budżetu – np. liczbę kliknięć linku lub tysiąc wyświetleń reklamy.

facebook ads

Dopasowujemy budżet reklamowy do potrzeb klienta. Spośród użytkowników Facebooka wybieramy grupę odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani ofertą, co pomaga w osiąganiu dobrych wyników. Za świadczone usługi pobieramy prowizję w wysokości 15% wydanego budżetu, jednak nie mniej niż 300 zł netto miesięcznie.

Zasięg reklamy na Facebooku

Promowanie strony na FB i innych mediach społecznościowych pozwala utrzymać zainteresowanie obecnych klientów i zdobywać sympatię nowych. Warto postawić na atrakcyjną kampanię wizerunkową, która z powodzeniem dotrze do szerokiego grona użytkowników. Reklamy na Facebooku mają ogromny zasięg i trafiają do osób z różnych grup docelowych.
fb w polsce

Precyzyjny wybór grupy docelowej

Dostępne narzędzia na Facebooku pozwalają dokładnie określić grupę odbiorców, do których trafią treści reklamowe. Jeśli na przykład wśród klientów firmy znajdują się osoby z jednego miasta, wykonujące konkretny zawód, nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklama fanpage wyświetlała się tylko użytkownikom z tej grupy docelowej.

System daje również możliwość wysyłania komunikatów reklamowych do internautów znajdujących się w określonych sytuacjach życiowych, np. tuż przed narodzinami dziecka, zaraz po przeprowadzce lub świeżo po zmianie pracy. Dzięki temu spośród milionów użytkowników uda się wyróżnić wyłącznie osoby pasujące do profilu klientów firmy.

Użytkownicy spędzają średnio kilkanaście do kilkudziesięciu minut dziennie na Facebooku, udostępniając ogromne ilości informacji na swój temat. To na ich podstawie serwis określa preferencje reklamowe odbiorców.

Przyciągaj klientów i fanów wykorzystując różne parametry

grupa docelowa użytkowników social media

DANE DEMOGRAFICZNE
Wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko, miejsce pracy, skład gospodarstwa domowego,
status związku, pokolenie itd.

LOKALIZACJA
Kraj, województwo, miasto, kod pocztowy, adres, określony obszar rynkowy itd.

lokalizacje użytkowników social media
zainteresowania użytkowników social media

ZAINTERESOWANIA
Fitness i zdrowie, biznes i przemysł, jedzenie i napoje, rozrywka, technologia, zakupy i moda itp. 

ZACHOWANIE
Aktywność cyfrowa, nawyki konsumentów, podróże, wydarzenia i okazje itd.

zachowanie użytkowników social media

Kampanie remarketingowe w Facebook Ads

Kampanie reklamowe na Facebooku można precyzyjnie kierować nie tylko do podstawowych grup odbiorców. W grę wchodzi również wyodrębnianie niestandardowych grup osób. Chcesz dotrzeć wyłącznie do obecnych klientów? A może zależy Ci na uwadze użytkowników aplikacji mobilnej? Remarketingowe kampanie na Facebooku pozwolą nawiązać kontakt z już poznanymi konsumentami.
grupa odbiorców Facebook Ads

KAMPANIA REMARKETINGOWA
Wybór niestandardowej grupy odbiorców pozwala na przygotowanie skutecznej kampanii remarketingowej. Opcja ta polega na wyświetlaniu kreacji reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową firmy. Reklama Facebook przypomina o istnieniu przedsiębiorstwa, usługi lub produktu, utrwalając w świadomości użytkownika wizerunek marki.

Umiejscowienie reklamy na Facebooku i Instagramie

Facebook Ads pozwala na stworzenie uniwersalnych reklam, które można wyświetlać w wielu różnych urządzeniach – zarówno na komputerach, jak i smartfonach oraz tabletach. Najchętniej wybieranymi obszarami dla komunikatów reklamowych wciąż pozostają Facebook i Instagram, mniejszą popularnością cieszy się na razie Audience Network, czyli sieć, która zrzesza różnych odbiorców aplikacji na telefony.
umiejsowienie reklamy Facebook Ads
  1. W aktualnościach na Facebooku
  2. W prawej kolumnie na Facebooku
  3. Na tablicy z aktualnościami w aplikacji mobilnej
  4. Jako post sponsorowany na Instagramie

Bannery reklamowe nie muszą pojawiać się jednocześnie w kilku miejscach. Wszystko zależy od zaplanowanej kampanii i założonych celów. Można postawić tylko na jeden obszar lub na równoległą komunikację np. w dwóch kanałach.

Obszary emisji reklamy można wybrać samodzielnie lub zdecydować się na ich automatyczne umiejscowienie. W drugiej opcji to narzędzie Menadżera Reklam decyduje o tym, gdzie najlepiej ulokować komunikat, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców.

Dostępne formaty reklamowe

POJEDYNCZY OBRAZ
Najprostszy format reklamy, skutecznie przyciągający uwagę. Duża grafika z tekstem daje możliwość czytelnego sprecyzowania komunikatu. Treść obejmuje jedynie pięć linijek tekstu, dlatego warto przygotować chwytliwe hasło. Na końcu reklamy można umieścić  dopasowany przycisk „call to action”.

pojedynczy obraz Facebook Ads
karuzela Facebook Ads

FORMAT KARUZELOWY
Karuzela poszerza opcję prezentacji produktu lub usługi. Umożliwia umieszczenie dowolnej treści i daje szansę na przygotowanie ciekawej grafiki. Kolejne „okienka” nie muszą prezentować odrębnych zdjęć, ale łączyć się w jedną, spójną wizualnie całość.

POJEDYNCZY FILM
Treści wideo są niezwykle atrakcyjne dla użytkowników. Trzeba jednak wiedzieć, jak je przygotować. Filmy uruchamiają się automatycznie, dlatego pierwszych kilka sekund powinno skutecznie przykuwać uwagę. Co ważne, Facebook obsługuje ograniczoną liczbę formatów wideo i narzuca sporo wymagań technicznych, które należy spełnić.

pojedynczy film Facebook Ads
pokaz slajdów Facebook Ads

POKAZ SLAJDÓW
Pokaz slajdów to forma dużo bardziej dynamiczna od pojedynczego zdjęcia. Podczas emisji reklamy można pokazać kilka różnych obrazów. Opcja pozwala też na przygotowanie krótkiej i angażującej animacji.

Zadbaj o atrakcyjny przekaz

Niezależnie czy będzie przygotowana w formie postu ze zdjęciem, czy wideo, w serwisie Facebook reklama musi być chwytliwa i przykuwać uwagę. Użytkownicy bardzo często przewijają tablicę z aktualnościami na Facebooku (tzw. newsfeed), nie zatrzymując się przy postach sponsorowanych lub oznaczonych jako reklama. Warto więc przygotować treść i wygląd emitowanych komunikatów w atrakcyjny sposób, aby odbiorcy zdecydowali się poświęcić czas na zgłębienie tematu.
reklama fb

Najbardziej widocznym elementem reklamy na Facebooku jest zdjęcie lub wideo. W pierwszej kolejności należy więc zadbać, aby udostępniony element graficzny był jak najwyższej jakości. Nieczytelna grafika może zniechęcić odbiorców nie tylko do samej reklamy, ale również do prezentowanego produktu lub marki. Duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej kolorystyki. Zbyt krzykliwe barwy mogą sprawić, że użytkownicy szybko odwrócą wzrok.

Grafika przyciąga uwagę, ale to tekst może zatrzymać użytkownika na dłużej. Dobrze przemyślana treść reklamowa pozwoli przekazać konkretne informacje o produkcie czy usłudze, wpisane jako ciekawy i zachęcający slogan. Opis nie powinien przekraczać 90 znaków, aby dobrze wyświetlał się zarówno na ekranach komputerów, jak i na telefonach.

Emisje reklam pod kontrolą

Statystyki dostępne na Facebooku pozwalają zdobywać informacje na temat użytkowników nie tylko przed emisją reklamy. Nawet w trakcie trwania kampanii można analizować zgromadzone dane i wyciągać wnioski na przyszłość. Liczby oraz wykresy pozwalają lepiej dopasować treści do gustów oraz wymagań odbiorców.

Jedna wersja reklamy sprawdza się lepiej niż inna? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić poprawki. Kampanię można edytować w dowolnie wybranym momencie. Służą do tego narzędzia udostępnione przez Facebooka: Menadżer Reklam, Menadżer Firmy lub Power Editor.

Skorzystaj z pomocy fachowców!

Skuteczna reklama FB wymaga czasu i wiedzy. Jeśli brakuje Ci jednego lub drugiego, dobrym wyborem jest agencja Facebook. Nasza praca polega na ciągłym ulepszaniu przygotowanych kampanii reklamowych. Optymalizujemy budżety, tworzymy i testujemy różnego rodzaju kreacje, zmieniamy targetowanie – wszystko po to, aby inwestycja w reklamy Facebook Ads była jak najbardziej opłacalna dla naszych klientów. Na koniec każdego przedsięwzięcia przekazujemy szczegółowe raporty z podsumowaniem poszczególnych działań.
reklama na fb