Najważniejszą funkcję reklamy na Facebooku stanowi targetowanie, czyli możliwość sprecyzowania grupy docelowej według różnych parametrów. Promowanie na Facebooku pozwala firmom kierować treści bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą zainteresować się prezentowanymi produktami i usługami.
zwiększenie sprzedaży produktów i usług,
wzmocnienie obecności firmy w Internecie,
zwiększenie rozpoznawalności marki,
zdobycie nowych kontaktów biznesowych,
pozyskanie pracowników,
zbudowanie trwałych relacji z klientami.
W ramach konfiguracji kampania Facebook pozwala na wybór budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres emisji materiałów. W większości przypadków minimalny, dzienny wydatek wynosi od 1 do 5 dolarów, ale wszystko zależy od wybranych ustawień kampanii (np. grupy odbiorców zdefiniowanej na podstawie konkretnych danych). Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić. Kampania reklamowa na Facebooku generuje koszt za uzyskany wynik, który reklamodawca wybrał podczas ustalania budżetu – np. liczbę kliknięć linku lub tysiąc wyświetleń reklamy. Warto pamiętać, że Facebook Ads to usługa, która nakłada na reklamodawców obowiązek zapłaty podatku od reklam.
Dopasowujemy budżet reklamowy do potrzeb klienta. Spośród użytkowników Facebooka wybieramy grupę odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani ofertą, co pomaga w osiąganiu dobrych wyników. Za świadczone usługi pobieramy prowizję w wysokości 15% wydanego budżetu, jednak nie mniej niż 300 zł netto miesięcznie.
System daje również możliwość wysyłania komunikatów reklamowych do internautów znajdujących się w określonych sytuacjach życiowych, np. tuż przed narodzinami dziecka, zaraz po przeprowadzce lub świeżo po zmianie pracy. Dzięki temu spośród milionów użytkowników uda się wyróżnić wyłącznie osoby pasujące do profilu klientów firmy.
Użytkownicy spędzają średnio kilkanaście do kilkudziesięciu minut dziennie na Facebooku, udostępniając ogromne ilości informacji na swój temat. To na ich podstawie serwis określa preferencje reklamowe odbiorców.
DANE DEMOGRAFICZNE
Wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko, miejsce pracy, skład gospodarstwa domowego, status związku, pokolenie itd.
LOKALIZACJA
Kraj, województwo, miasto, kod pocztowy, adres, określony obszar rynkowy itd.
ZAINTERESOWANIA
Fitness i zdrowie, biznes i przemysł, jedzenie i napoje, rozrywka, technologia, zakupy i moda itp.
ZACHOWANIE
Aktywność cyfrowa, nawyki konsumentów, podróże, wydarzenia i okazje itd.
KAMPANIA REMARKETINGOWA
Wybór niestandardowej grupy odbiorców pozwala na przygotowanie skutecznej kampanii remarketingowej. Opcja ta polega na wyświetlaniu kreacji reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową firmy. Reklama Facebook przypomina o istnieniu przedsiębiorstwa, usługi lub produktu, utrwalając w świadomości użytkownika wizerunek marki.
Bannery reklamowe nie muszą pojawiać się jednocześnie w kilku miejscach. Wszystko zależy od zaplanowanej kampanii i założonych celów. Można postawić tylko na jeden obszar lub na równoległą komunikację np. w dwóch kanałach.
Obszary emisji reklamy można wybrać samodzielnie lub zdecydować się na ich automatyczne umiejscowienie. W drugiej opcji to narzędzie Menadżera Reklam decyduje o tym, gdzie najlepiej ulokować komunikat, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców.
POJEDYNCZY OBRAZ
Najprostszy format reklamy, skutecznie przyciągający uwagę. Duża grafika z tekstem daje możliwość czytelnego sprecyzowania komunikatu. Treść obejmuje jedynie pięć linijek tekstu, dlatego warto przygotować chwytliwe hasło. Na końcu reklamy można umieścić dopasowany przycisk „call to action”.
FORMAT KARUZELOWY
Karuzela poszerza opcję prezentacji produktu lub usługi. Umożliwia umieszczenie dowolnej treści i daje szansę na przygotowanie ciekawej grafiki. Kolejne „okienka” nie muszą prezentować odrębnych zdjęć, ale łączyć się w jedną, spójną wizualnie całość.
POJEDYNCZY FILM
Treści wideo są niezwykle atrakcyjne dla użytkowników. Trzeba jednak wiedzieć, jak je przygotować. Filmy uruchamiają się automatycznie, dlatego pierwszych kilka sekund powinno skutecznie przykuwać uwagę. Co ważne, Facebook obsługuje ograniczoną liczbę formatów wideo i narzuca sporo wymagań technicznych, które należy spełnić.
POKAZ SLAJDÓW
Pokaz slajdów to forma dużo bardziej dynamiczna od pojedynczego zdjęcia. Podczas emisji reklamy można pokazać kilka różnych obrazów. Opcja pozwala też na przygotowanie krótkiej i angażującej animacji.
KOLEKCJA
Ten rodzaj formatu reklamy na FB daje znakomite efekty, zwłaszcza kiedy chcemy pokazać produkt w użyciu. Kolekcja pozwala na dodanie filmu lub zdjęcia z trzema małymi obrazami poniżej. Kiedy warto się na to zdecydować? Przykładowo, jeśli tworzymy marketing na Facebooku dla sklepu z dodatkami wnętrz, marki odzieżowej, sprzętu RTV, AGD i wielu innych.
Najbardziej widocznym elementem reklamy na Facebooku jest zdjęcie lub wideo. W pierwszej kolejności należy więc zadbać, aby udostępniony element graficzny był jak najwyższej jakości. Nieczytelna grafika może zniechęcić odbiorców nie tylko do samej reklamy, ale również do prezentowanego produktu lub marki. Duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej kolorystyki. Zbyt krzykliwe barwy mogą sprawić, że użytkownicy szybko odwrócą wzrok.
Grafika przyciąga uwagę, ale to tekst może zatrzymać użytkownika na dłużej. Dobrze przemyślana treść reklamowa pozwoli przekazać konkretne informacje o produkcie czy usłudze, wpisane jako ciekawy i zachęcający slogan. Opis nie powinien przekraczać 90 znaków, aby dobrze wyświetlał się zarówno na ekranach komputerów, jak i na telefonach.
Jedna wersja reklamy sprawdza się lepiej niż inna? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić poprawki. Kampanię można edytować w dowolnie wybranym momencie. Służą do tego narzędzia udostępnione przez Facebooka: Menadżer Reklam, Menadżer Firmy lub Power Editor.
To, jak długo będzie trwać kampania zależy od dwóch rzeczy: celu biznesowego i rodzaju podpisanej umowy.
Jeśli chcesz wypromować np. event lub wydarzenie, prowadzenie kampanii na Facebooku uruchamiamy co najmniej miesiąc przed planowaną imprezą, tak byś był w stanie poinformować maksymalną liczbę osób i zabrać zgłoszenia od uczestników.
Jeśli natomiast chcesz promować swój sklep lub usługi, proponujemy kampanię długoterminową trwającą kilka miesięcy, a nawet lat. Dzięki tak długim działaniom jesteś w stanie realizować swoje cele związane ze sprzedażą produktów i usług, ale również budować świadomość marki wśród swoich potencjalnych odbiorców. Długoterminowa kampania może też w dużym stopniu przełożyć się na liczbę polubień Twojego profilu na Facebooku.
Co miesiąc dostaniesz od nas szczegółowy raport ze skuteczności kampanii. Znajdziesz w nim najważniejsze wskaźniki, dzięki którym będziesz wiedział ile osób odwiedziło Twoją stronę WWW lub Twój profil na FB i go polubiło, ile osób kupiło Twoje produkty lub ile leadów udało się wygenerować dzięki naszym działaniom.
W każdej chwili możesz też zadzwonić do specjalisty PPC i omówić na bieżąco wyniki swojej kampanii FB ads.
By zrobić jak najbardziej efektywną kampanie Facebook zalecamy byś miał swoją stronę internetową. Nie jest to wymóg, ale dzięki temu nie będziemy ograniczali się tylko do promocji Twojego profilu na Facebooku.
Konto reklamowe na Facebooku możesz zasilać samodzielnie, podpinając do niego swoją kartę kredytową lub płacąc PayPal. W takim przypadku musisz samodzielnie założyć konto reklamowe Facebook Ads i podpiąć płatności.
Druga możliwość to korzystanie z tzw. rozliczania przez firmę pozycjonującą. W takim wypadku to my, jako agencja Facebook ads, zakładamy dla Ciebie konto reklamowe na Facebooku i podpinamy naszą linię kredytową. Co miesiąc, przed rozpoczęciem działań, wyślemy Ci proformę z budżetem na kliknięcia na dany miesiąc. Po opłaceniu uruchamiamy kampanię.
Twoją kampanię będzie prowadził wykwalifikowany specjalista PPC.