Metody reklamowania w Google Ads zależą od branży
Reklama w wyszukiwarce w formie tekstowej składa się z dwóch nagłówków do 30 znaków długości, pola tekstowego (do 80 znaków) i wyświetlanego adresu URL (do 15 znaków). Mogą im towarzyszyć rozszerzenia reklam, m.in. linki do podstron, kierujące do najważniejszych sekcji serwisu, rozszerzenia lokalizacji wskazujące fizyczny adres reklamodawcy oraz rozszerzenia połączeń, prezentujące numer telefonu i umożliwiające połączenie telefoniczne po kliknięciu przycisku „Zadzwoń”.
Kampanie Google Ads to także wyświetlanie reklam graficznych (bannerów) w sieci współpracujących z Google stron, czyli sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network, GDN), sponsorowanych treści wideo na portalu YouTube oraz reklam w poczcie Gmail.
Formy reklamy Google Ads, które stosujemy:
REKLAMA TEKSTOWA (LINKI SPONSOROWANE GOOGLE)
REKLAMA GRAFICZNA (BANNERY)
REKLAMA VIDEO
REKLAMA W POCZCIE GMAIL
KAMPANIE PRODUKTOWE
Promocja strony internetowej w Google Ads niesie ze sobą wiele korzyści i jest w wielu branżach jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej efektywnych form marketingu internetowego. Jej główne zalety to:
Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) reklamy zaczynają się wyświetlać, a pierwsi potencjalni klienci trafiają na stronę reklamodawcy.
Kampanie Google AdWords łatwo modyfikować np. zmieniać wielkość budżetu, słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, treść reklamy. Dzięki temu można tworzyć różne komunikaty reklamowe w zależności od aktualnej oferty.
MIERZALNOŚĆ
Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta czarno na białym widać, czy kampania PPC realizuje założony cel (np. w postaci sprzedaży w sklepie internetowym).
PRECYZJA
Dzięki różnym metodom kierowania reklama Google AdWords trafia do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.
Czy Twój biznes warto reklamować w Google ?
System pozwala na praktycznie dowolny wybór obszaru geograficznego, na którym będzie wyświetlana skuteczna reklama w Internecie. Może mieć charakter lokalny, regionalny, krajowy lub międzynarodowy. W przypadku dużych miast istnieje również możliwość kierowania reklam Google Ads na wybrane dzielnice.
Promocja w Internecie za pomocą kampanii AdWords umożliwia dowolne kształtowanie budżetu reklamowego w zależności od tego, jakie są cele kampanii i jej planowany zasięg. Dlatego tego rodzaju reklama internetowa to rozwiązanie dopasowane do dużych, średnich, jak i nawet bardzo małych przedsiębiorstw.
Zastanawiasz się czy reklama Google Ads jest dla Ciebie?
Specjaliści Artefakt przechodzą regularne szkolenia i testują najnowsze rozwiązania. Każde konto AdWords jest poddawane regularnej ocenie w ramach programu Google Partners. Bardzo wysoka ocena naszej skuteczności oraz zdobyte specjalizacje potwierdzają nasze kompetencje w zakresie prowadzenia różnego typu kampanii. Mamy pewność, że nasze usługi są na najwyższym poziomie i przyczyniają się do rozwoju biznesów naszych klientów. Agencje AdWords mogą uzyskać certyfikaty od Google. Dzięki wysokim kwalifikacjom specjalistów nasza agencja uzyskała prestiżowy status Google Premier Partner, wyróżniający najlepsze firmy partnerskie Google.
Sprawdź jakie techniki Google Ads pasują do Twojej firmy
Przeczytaj zalecenia dla reklam Google Ads w Twojej branży
Reklamy produktowe również wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, ale ten format przeznaczony jest wyłącznie do promocji sklepów internetowych. Reklamy mają formę boksów ze zdjęciem produktu oraz jego nazwą, ceną i marką sprzedawcy. Po kliknięciu użytkownik jest przekierowywany bezpośrednio na kartę produktu w sklepie internetowym, gdzie może dokonać zakupu. Jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji zwiększających sprzedaż w e-sklepie.
Kolejnym popularnym formatem w AdWords są reklamy graficzne, czyli bannery. Ich zaletą jest możliwość wizualnej prezentacji oferty. Takie reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej, która ma bardzo duży zasięg. Dzięki temu reklamodawca może zwiększyć świadomość swojej marki i zainteresować swoją ofertą szerokie grono odbiorców.
Reklamy elastyczne to reklamy w sieci reklamowej Google, które dostosowują się do dostępnego w danej chwili miejsca reklamowego. Mogą przybierać formę reklamy tekstowej lub graficznej oraz zmieniać swój wygląd i rozmiar. Reklamy elastyczne są łatwe do stworzenia i znacząco zwiększają zasięg kampanii.
Reklamy aplikacji przeznaczone są do promocji aplikacji mobilnych. Mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarce, jak i w sieci reklamowej.
Reklamy typu „tylko połączenie” są podobne do reklam tekstowych. Wyróżnia je to, że wyświetlają się tylko na smartfonach, a po ich kliknięciu następuje połączenie telefoniczne z reklamodawcą.
Dla każdego miejsca reklamowego, czy jest to strona wyników wyszukiwania Google, czy boks w sieci reklamowej, przeprowadzana jest aukcja reklam konkurujących reklamodawców. To, czy dana reklama w Google AdWords wyświetli się i na jakiej pozycji się znajdzie, zależy głównie od stawki CPC, którą reklamodawca jest w stanie zapłacić za kliknięcie oraz od Wyniku Jakości reklamy. Maksymalna stawka CPC może być ustalana przez reklamodawcę samodzielnie lub przez system AdWords za pomocą jednej z dostępnych strategii automatycznego ustalania stawek.
Metody reklamowania w Google Ads zależą od branży
Dobór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle istotny dla skuteczności kampanii. Aby wyświetlać reklamy Google Ads na hasła, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów, reklamodawca musi odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie potrzeby zaspokaja jego oferta i w jaki sposób jego potencjalni klienci mogą jej szukać. Jeśli słowa kluczowe będą zbyt ogólne i wieloznaczne, kampania Google AdWords będzie generowała ruch o małej wartości dla reklamodawcy. Natomiast słowa kluczowe zbyt specjalistyczne są używane przez niewielu użytkowników, a co za tym idzie kliknięć w reklamę może być zbyt mało, aby generować efekt np. w postaci odpowiedniej sprzedaży.
Planer słów kluczowych to narzędzie udostępniane przez Google, służące do wyszukiwania odpowiednich fraz do kampanii AdWords. Dzięki niemu można stworzyć listę haseł związanych z daną ofertą oraz uzyskać informacje o prognozowanych kosztach kliknięcia dla wybranych słów kluczowych. Narzędzie wyświetla również dane o miesięcznej liczbie wyszukiwań poszczególnych fraz, ale aby uzyskać dokładne informacje na ten temat należy mieć aktywną kampanię na swoim koncie Google. Planer jest wykorzystywany również przez specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem serwisów internetowych.
System AdWords pozwala na dokładne określenie efektywności prowadzonych kampanii dzięki opcji mierzenia konwersji. Konwersja rozumiana jest tu jako pożądane przez reklamodawcę działanie użytkownika na stronie. Może to być zarówno zakup w sklepie internetowym jak i wysłanie formularza kontaktowego, pobranie cennika czy zapis na newsletter. Przy odpowiedniej konfiguracji konta Google Ads jesteśmy w stanie zliczać konwersje dla poszczególnych kampanii, grup reklam, słów kluczowych czy innych metod kierowania reklam. Dzięki temu możliwe jest wstrzymywanie nieefektywnych kampanii i relokowanie budżetu tam, gdzie będą generować więcej konwersji.
Czy Twój biznes warto reklamować w Google ?