Kampanie Adwords

Formy reklamy AdWords

Kampania AdWords umożliwia marketing w wyszukiwarkach, czyli wyświetlanie w wyszukiwarce krótkich tekstów reklamowych użytkownikom sieci, na podstawie słów kluczowych zdefiniowanych przez reklamodawców i linkowanie tych tekstów do stron internetowych. Reklamodawcy płacą, gdy reklama Adwords zostanie kliknięta przez użytkownika, a tym samym użytkownik przejdzie do serwisu reklamodawcy. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklama w Google trafia do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą, w dodatku dokładnie w momencie, w którym jej aktywnie poszukują. Reklamy Google tekstowe składają się z dwóch nagłówków o maksymalnej długości po 30 znaków, dodatkowego pola tekstowego (maksymalnie 80 znaków) i wyświetlanego adresu URL (po 15 znaków ścieżki URL rozdzielonych ukośnikiem). Dodatkowo towarzyszyć im mogą liczne rozszerzenia m.in. linki do podstron, kierujące do najważniejszych sekcji serwisu oraz rozszerzenia lokalizacji, pozwalające na wskazanie fizycznego adresu reklamodawcy, a także rozszerzenia połączeń, które prezentują numer telefonu reklamodawcy, a w przypadku smartfonów umożliwiają bezpośrednie połączenie telefoniczne po kliknięciu przycisku „Zadzwoń”. Oprócz reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, kampanie Adwords umożliwiają także zamieszczanie reklam graficznych (bannerów), w jednym z kilku standardowych rozmiarów, na współpracujących z Google stronach (w Sieci Reklamowej Google), a także reklam wideo w YouTube.

Formy reklamy w Google, które stosujemy:

Reklama tekstowa (linki sponsorowane)
Reklama graficzna (bannery)
Reklama video
Reklama w poczcie GMail
Kampanie produktowe

 

Co to jest Google AdWords?

Google AdWords - jest to system płatnych reklam Google, który ukazuje linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google i na stronach związanych programem Google AdSense rozliczanych na zasadzie CPC (ang. cost per click) oraz CPM (ang. cost per mile).

 

co to jest Google AdWords
SERP
reklama na Google - przykład reklamy online tekstowej w wyszukiwarce

Koszty

Kampania Google Adwords jest zazwyczaj rozliczana w modelu pay-per-click (PPC), czyli kosztu za kliknięcie reklamy. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklamodawca ponosi koszty tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego reklamy internetowe. W przypadku, gdy reklama Google Adwords wyświetlana jest na stronach partnerów (zarówno tekstowych jak graficznych bannerów) możliwe jest także rozliczanie za tysiąc wyświetleń reklamy w internecie (CPM – cost per mille) lub za koszt wywołania akcji (CPA – cost per action), zwany też kosztem pozyskania nabywcy (CPA - cost per aquisition), w którym rozlicza się wykonanie konkretnej akcji na stronie docelowej, np. zakup, przesłanie danych kontaktowych. Kampanie reklamowe Adwords jako promocja w internecie pozwalają na ustawienie dowolnego budżetu kampanii. Dlatego tego rodzaju reklama internetowa to rozwiązanie dopasowane do dużych, średnich, jak i całkiem małych przedsiębiorstw.

Kierowanie

Historycznie w programie Adwords kampania reklamowa w sieci reklamowej była kierowana kontekstowo – reklama kontekstowa polegała więc na tym, że system wyświetlał reklamy na stronach, które zawierały słowa wybrane przez reklamodawcę. Reklama kontekstowa działała więc podobnie do mechanizmu wyszukiwarki. Ponadto reklamodawca mógł wybrać strony docelowe, na których chciał wyświetlać swoje reklamy na stronach internetowych. Z czasem pojawiały się dodatkowe możliwości dotarcia z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. Remarketing (znany również jako retargeting) oferuje możliwość docierania z reklamą do osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę. Kierowanie na kategorie zainteresowań (reklama behawioralna) pozwala dotrzeć do osób sklasyfikowanych jako zainteresowane określoną tematyką. Podobnie jak w przypadku remarketingu reklama firmy w internecie czy reklama sklepu internetowego może być serwowana także na stronach, które nie dotyczą tej tematyki (jest kierowana do określonych osób a nie do określonych stron), co bardzo zwiększa jej zasięg.

Zasięg

System pozwala na praktycznie dowolny wybór miejsca, w których będzie wyświetlana skuteczna reklama w internecie. Może mieć ona charakter lokalny, regionalny, krajowy lub międzynarodowy.
Reklama kontekstowa
reklama w sieci - przykład reklamy graficznej w sieci reklamowej Google
Skutecznośc
źródło: witryna Google Partners, 28 stycznia 2015.

Kampania Adwords krok po kroku

Reklamy Adwords zostały zaprojektowane w ten sposób, aby można było je obsługiwać samodzielnie. W praktyce prowadzenie kampanii Adwords warto jednak powierzyć wyspecjalizowanym firmom partnerskim, które potrafią optymalnie wykorzystać budżet na realizację założonych celów biznesowych. Specjaliści Artefakt przechodzą regularne szkolenia i testują najnowsze rozwiązania natychmiast po tym jak wchodzą one na rynek. Każde konto Adwords prowadzone przez naszą firmę jest poddawane regularnej ocenie w ramach programu Google Partners, w którym bierzemy udział. Bardzo wysokie oceny, znacznie powyżej średniej dla polskich agencji prowadzących Kampanie Google Adwords, dają nam pewność, że nasza wiedza fachowa jest na najwyższym poziomie a promocja firmy w internecie czy reklama strony internetowej są wykonywane skutecznie i profesjonalnie.