Cennik Google Ads to lista ustalonych opłat za reklamy
wyświetlane w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerskich,
zależnych od wybranych słów kluczowych, lokalizacji i innych czynników.
Google Ads to platforma reklamowa stworzona przez Google. Umożliwia firmom promowanie produktów i usług w wyszukiwarce Google i na witrynach partnerskich. Wykorzystuje model płatności za kliknięcie (PPC, pay per click), co oznacza, że jako reklamodawca płacisz tylko za faktyczne kliknięcia użytkowników internetu w Twoje reklamy.
Co to oznacza? Twoja reklama wyświetla się odbiorcy – na przykład w wynikach wyszukiwania – ten klika w nią i przenosi się na stronę internetową, by zapoznać się ze szczegółami oferty. Nie płacisz za wyświetlenie reklamy, tylko za to, że ktoś przeszedł z reklamy na witrynę.
Kampanie działają na zasadzie aukcji reklamowej i od tego zależy cena Google Ads. Oznacza to, że reklamodawcy rywalizują o miejsce na stronie wyników wyszukiwania lub na innych witrynach partnerskich Google. Miejsce jest określane w ramach konkurencyjnej licytacji. Jako uczestnik aukcji określasz ofertę CPC, czyli kwotę, jaką jesteś gotów zapłacić za jedno kliknięcie w swoją reklamę. Oprócz Twojej oferty algorytm Google bierze pod uwagę wskaźniki jakości:
Na podstawie oferty i wskaźników jakości Google przypisuje reklamie pozycję w wynikach wyszukiwania czy na stronie partnerskiej. Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie w Google, uruchamiana jest aukcja reklamowa. Google wybiera reklamę do wyświetlenia, biorąc pod uwagę wskaźniki jakości, ofertę na kliknięcie (CPC) i inne czynniki. Nagradzana jest wysoka jakość reklam – Twoja kampania dostaje lepsze pozycje i niższe koszty.
Aukcja reklamowa sprawia, że reklamy są dostosowywane do indywidualnych zapytań użytkowników, a miejsca w wynikach wyszukiwania są przydzielane w sposób sprawiedliwy i konkurencyjny. Dzięki temu Ty, jako reklamodawca, możesz kontrolować koszty i modyfikować swoje działania reklamowe.
1
Utworzenie konta reklamodawcy w Google Ads
Jeśli nie masz jeszcze konta, zakładamy je dla Ciebie. Jeśli je masz, sprawdzamy, czy wszystko z nim w porządku, zanim zaczniemy przygotowania do kampanii.
2
Utworzenie kampanii
Na koncie w Google Ads tworzymy nową kampanię. Wybieramy jej cel – na przykład wzrost ruchu na stronie, zwiększenie sprzedaży czy budowanie świadomości marki. Ustalamy target kampanii.
3
Lista słów kluczowych
Przygotowujemy frazy kluczowe związane z Twoimi produktami lub usługami. Skupiamy się na tych, które użytkownicy wyszukują w Google.
4
Określenie budżetu
Ustalamy dzienny budżet kampanii, czyli maksymalną kwotę, jaką jesteś gotów wydać na kliknięcia w reklamy każdego dnia. To etap odpowiedzi na pytanie: jaka jest cena Google Ads?
5
Tworzenie reklam
Czas na przygotowanie treści, które pojawią się w wynikach wyszukiwania. Teksty składają się z nagłówka, opisu i linku prowadzącego do strony docelowej, czyli zazwyczaj Twojej witryny.
6
Uruchomienie kampanii
Kiedy wszystko jest już ustalone, kampania startuje.
7
Monitorowanie wyników
Śledzimy wyniki kampanii za pomocą narzędzi analitycznych Google Ads. Analizujemy wskaźnik klikalności (CTR), konwersje i koszty. Dzięki temu możemy modyfikować kampanię.
Powierz prowadzenie kampanii specjalistom. Znamy się na tym – zobacz efekty naszych działań dla innych klientów!
Tak naprawdę w przypadku Google Ads cena zależy od Ciebie, bo to Ty określasz poziom budżetu, jakie chcesz zainwestować w kampanię Google Ads. Nasi specjaliści pomogą Ci wyznaczyć optymalną wartość budżetu, ale jego wysokość będzie zależała przede wszystkim od celów biznesowych, które chcesz osiągnąć, i zasięgu kampanii. Wpływ na to mają także konkurencyjność, przewidywane koszty kliknięcia i konwersji, sezonowość branży.
Trudno z góry powiedzieć, ile kosztuje kampania AdWords, ponieważ w Google Ads cena zależy od Ciebie. W Artefakt pomagamy określić optymalną wartość budżetu. Zalecana przez naszych specjalistów początkowa wartość będzie zależała od Twoich celów biznesowych.
Wpływ na nią będzie też miała konkurencja, przewidywane koszty kliknięcia lub koszty konwersji, sezonowość… Jeśli masz już zaplanowany budżet na reklamę w Google, przygotujemy propozycję kampanii, która będzie optymalna w tym budżecie.
Podobnie jest w przypadku filmów reklamowych w serwisie YouTube, płacisz za ich obejrzenia (CPV – Cost Per View) przy czym płaci się za nie tylko wtedy, gdy widz nie skorzysta z opcji pominięcia reklamy przed upływem 30 sekund albo przed końcem reklamy.
Ostatnią opcją jest możliwość płacenia za konkretne akcje wykonane przez użytkowników na naszej stronie, czyli konwersje. Tę opcję oznacza się skrótem CPA (Cost Per Action).
Wynagrodzenie za naszą pracę różni się w zależności od pakietu, który wybierzesz oraz budżetu reklamowego. W podstawowym pakiecie STANDARD za kampanię zapłacisz 20% wartości wydanego budżetu, nie mniej niż 850 zł
Koszt kliknięcia w reklamę w wyszukiwarce waha się od 3 groszy do 30 złotych.
Koszt kliknięcia w reklamę bannerową to od 50 groszy do 3 złotych.
W ramach obsługi kampanii AdWords standardowo:
W razie potrzeby pomagamy także w:
Budżet kampanii to kwota, która jest wpłacana do Google, i z której opłacane są kliknięcia (lub wyświetlenia) w prowadzonych kampaniach AdWords.
System Google AdWords jest bardzo elastyczny i umożliwia dowolne ustalanie i modyfikowanie kwot budżetów, jakie są wydawane w kampanii w ciągu dnia lub miesiąca.
Określając sugerowany budżet, kierujemy się różnymi czynnikami, w szczególności celami biznesowymi klienta, pożądanym zasięgiem kampanii, wybranymi metodami kierowania czy kosztami kliknięcia w danej branży.
Koszt kliknięcia zależy od wyniku jakości reklamy i witryny, ustawionej (maksymalnej) stawki za kliknięcie oraz stawek i wyników jakości konkurencyjnych reklamodawców. Na wynik jakości składa się jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy.
Jeżeli rozpoczynasz pierwszą kampanię AdWords (Google Ads), otrzymasz kupon o wartości nawet 600zł.
Ponieważ stawki za kliknięcie mają tendencję do stopniowego wzrostu, po pewnym czasie może okazać się, że aby uzyskiwać założone cele, będziesz musiał stopniowo zwiększać budżet. W rzeczywistości warto go zwiększać dopóki analiza kosztów i korzyści pokazuje nam dodatni zwrot z inwestycji (ROI). Chętnie pomożemy Ci w wyliczeniu tego wskaźnika.
Podobnie jak większość agencji pobieramy opłatę z góry. Analogicznie działa to w przypadku samodzielnej obsługi konta w Google Ads. Zanim zaczniemy się reklamować, musimy doładować swoje konto, podobnie jak np. w telefonach w systemie pre-paid.
Badanie i optymalizacja słów kluczowych
Ustawianie budżetów dziennych
Testowanie stron docelowych
Wykorzystanie rozszerzeń reklam
Optymalizacja kampanii na poziomie lokalnym
Ustalanie pory wyświetlania reklam
Testowanie i optymalizacja
Kampanie remarketingowe
Monitorowanie wskaźników jakości