Specjalista AdWords tworzy efektywne kampanie linków sponsorowanych w oparciu o cele i oczekiwania klienta. Wieloletnie doświadczenie pomaga nam określić, jakie słowa kluczowe i ustawienia wybrać, aby kampania przynosiła założone efekty w postaci m.in. wzrostu sprzedaży lub rozpoznawalności marki.
Po uruchomieniu kampanie SEM są na bieżąco monitorowane. Wprowadzamy zmiany mające na celu ich optymalizację i poprawę skuteczności. Nas klienci mają stały kontakt z indywidualnym opiekunem kampanii, który wyjaśnia, jak interpretować poszczególne wskaźniki kampanii, wprowadza niezbędne zmiany i raportuje skuteczność kampanii. Oszczędność czasu i korzystanie z kwalifikacji specjalistów to główne argumenty przemawiające za tym, aby zlecić kampanię AdWords profesjonalistom.
Kampanie linków sponsorowanych w Google Ads mogą pełnić wiele funkcji i realizować różne cele biznesowe. Obok standardowych kampanii tekstowych agencje AdWords polecają także kilka innych typów kampanii w wyszukiwarce.
Do promocji aplikacji mobilnych można wykorzystać specjalny typ kampanii w wyszukiwarce kierującej bezpośrednio do sklepu, w którym można pobrać aplikację na swoje urządzenie. W takiej kampanii można też bardzo łatwo skonfigurować mierzenie konwersji w postaci pobrań i przeprowadzać na ich podstawie optymalizację.
Aby kampania w wyszukiwarce była efektywna, niezbędne jest przede wszystkim wybranie odpowiednich słów kluczowych, które będą dobrze odpowiadać ofercie zawartej na naszej stronie internetowej. Frazy nie powinny być zbyt ogólne i wieloznaczne, ponieważ w ten sposób skierujemy do serwisu dużo ruchu o niewielkiej wartości. Bez odpowiednio dużej ilości wyszukiwań danego słowa kluczowego, reklama może się nawet nie wyświetlić. Ważne, aby znaleźć złoty środek – wyszukiwane frazy odnoszące się do naszej oferty.
Zależność między pozycją reklamy a współczynnikiem klikalności (CTR)
Kolejnym ważnym aspektem jest pozycja reklamy. Im niżej w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlona, tym mniej osób będzie w nią klikać. Teoretycznie nie powinno to stanowić problemu przy niskim budżecie, gdy reklamodawcy zależy na niższych kosztach kliknięcia. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że w niektórych branżach im niżej reklama się wyświetla, tym niższy ma również współczynnik konwersji.