Działania SEO podejmowane przy promocji e-sklepów
Pozycjonowanie sklepów internetowych, oprócz najważniejszych zasad obowiązujących wszystkie witryny (publikowanie świetnych treści, zdobywanie wysokiej jakości linków, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, zastosowanie HTTPS), obejmuje także specyficzne zalecenia. Ważne jest tworzenie unikalnych opisów produktów, chociaż znacznie taniej jest korzystać z opisów producenta lub powtarzać częściowo teksty dla podobnych produktów. Zduplikowane treści mogą poważnie utrudnić zdobycie wysokich pozycji. Unikatowe powinny być także meta tagi Title i Description. Sklepy, które korzystają z automatycznych, powtarzalnych meta tagów mają mniejsze szanse na wysokie pozycje.
Choć na stronie sklepu istotne są wysokiej jakości zdjęcia, musimy zadbać również o czas ładowania witryny, a jeden ze sposobów to zmniejszenie rozmiaru obrazów. Konieczne staje się znalezienie złotego środka, by pozycjonowanie sklepów stało się skuteczną metodą na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne są też funkcje pozwalające użytkownikom powiększyć obrazek prezentujący produkt.