Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i pracochłonny. Praca nad wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania jest trudniejsza niż w przypadku pozycjonowania standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z samej specyfiki serwisu – istnienia różnorodnych produktów oferowanych przez sprzedawcę, generujących mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google.
Prowadzenie e-sklepu związane jest także z koniecznością spełnienia wymogów prawnych i pogodzenia ich z kwestiami dotyczącymi technicznej optymalizacji platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki. Znajomość rozwiązań SEO pozwala skutecznie wypromować stronę w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje. E-commerce to dynamiczna branża, w której reguły gry wyznaczają użytkownicy oraz algorytmy Google odpowiadające za wygląd wyników wyszukiwania.
Aby uniknąć duplikacji, warto też zachęcać użytkowników do wystawiania recenzji na podstronach produktów. Google lubi unikalne treści, a sklep pozwala generować darmowy content z pomocą użytkowników (jest to tak zwany user generated content). Pomocne w e-commerce SEO są również intuicyjna organizacja produktów w łatwe do przeszukiwania kategorie i przejrzysta mapa witryny.
Choć na stronie sklepu istotne są wysokiej jakości zdjęcia, musimy zadbać również o czas ładowania witryny, a jeden ze sposobów to zmniejszenie rozmiaru obrazów. Konieczne staje się znalezienie złotego środka, by pozycjonowanie sklepów stało się skuteczną metodą na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne są też funkcje pozwalające użytkownikom powiększyć obrazek prezentujący produkt.
Dobra i stabilna pozycja w wyszukiwarce Google to szansa na posiadanie większego udziału w rynku – wartość branży e-commerce to około 36-40 mld złotych. Jest o co walczyć, a biorąc pod uwagę prognozy wskazujące na ciągły wzrost liczby klientów sklepów internetowych, widoczne w sieci serwisy będą miały okazję zwiększyć swoje przychody i dynamikę wzrostu. Sukces jest w zasięgu każdego e-sklepu, jeśli tylko podjęte zostaną działania promocyjne i zadba się o dostosowanie platformy sprzedażowej zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarki.
Praca nad serwisem wymaga regularności, obserwowania trendów w branży i zachowań użytkowników oraz zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarki odpowiadających za pozycję strony w rankingu. Dzięki temu można powiększać swoje udziały w konkurencyjnej branży, którą jest e-commerce.
Już na etapie audytu SEO wskazujemy, co należałoby poprawić, aby umocnić pozycję w wynikach wyszukiwania. Patrzymy na serwisy oczami konsumenta. Proponujemy wprowadzenie zmian w strukturze sklepu, ścieżce zakupowej, nawigacji. Rekomendujemy tworzenie stron landing page w celu kierowania klientów np. do oferty specjalnej oraz wspieranie procesu pozycjonowania najtrudniejszych fraz. Przeprowadzamy cykliczne analizy, weryfikując skuteczność obranej strategii. Wieloletnie doświadczenie nauczyło nas elastycznego podejścia do promocji w internecie.
W PRZYPADKU POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO PROPONUJEMY TRZY MODELE ROZLICZEŃ:
Abonament / Ryczałt – miesięczna kwota płatności jest taka sama. W ramach usługi specjalista SEO dysponuje dużą elastycznością działań – możliwe jest dokonanie zmiany w liście fraz, na które pozycjonowany jest serwis.
Abonament + rozliczenie za ruch – klient płaci stały, miesięczny ryczałt oraz opłatę zależną od organicznego ruchu wygenerowanego na skutek działań podjętych przez agencję SEO. W umowie określona zostaje stawka za jedno kliknięcie. W tym modelu klient rozlicza się za mierzalne efekty wykonane w ramach usługi pozycjonowania.
Abonament + rozliczenie za konwersję – miesięczna płatność składa się ze stałej stawki abonamentowej oraz zmiennej opłaty zależnej od liczby konwersji wygenerowanych w tym czasie na stronie klienta. W umowie zostaje określona cena pojedynczej konwersji.
We wszystkich modelach współpracy do zadań specjalistów będzie należała techniczna optymalizacja sklepu internetowego, analiza statystyk serwisu, budowa popularności strony poprzez pozyskiwanie wartościowych odnośników i rozwój treści. Więcej szczegółów na temat naszych modeli współpracy znajdziesz w cenniku usług SEO.
Posługując się wyspecjalizowanymi narzędziami oraz własnym doświadczeniem, jesteśmy w stanie dostrzec newralgiczne błędy i je usunąć. Dokonujemy dokładnej optymalizacji wszystkich dostępnych kategorii produktów, między innymi optymalizując ich metaznaczniki Title, Description oraz nagłówki, by były przyjazne dla wyszukiwarek.
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się również z instalacją i konfiguracją narzędzi Google Analytics, Google Search Console (dawne Google Webmaster Tools) oraz wyselekcjonowaniem fraz kluczowych, które, prawidłowo dobrane, generują ruch w sklepie internetowym. Stale monitorujemy i wykonujemy okresowe badania sklepu, a także szukamy działań poprawiających konwersję. Podczas pozycjonowania fraz produktowych bierzemy pod uwagę nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz w trendach dotyczących samych produktów.
Promowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania wymaga także przygotowania unikalnych opisów produktów i kategorii zoptymalizowanych pod słowa kluczowe. Treści powinny angażować użytkowników i zachęcać ich do dokonania zakupu – przekazywać dane techniczne dotyczące produktu, prezentować korzyści, funkcjonalności. Ze względu na wymogi wyszukiwarki teksty nie mogą być kopiami i np. pochodzić ze strony producenta. Ciekawe i wartościowe opisy produktów ułatwiają pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki i nierzadko przekonują do finalizacji procesu zakupowego.
Jeśli posiadasz sklep internetowy, jego pozycjonowanie jest procesem niezbędnym, aby był widoczny dla potencjalnych klientów. Oprócz zapewnienia wzrostu liczby nowych konsumentów, przedsięwzięcie to pozwala na większą i mierzalną konwersję, promocję w Internecie, poprawę wizerunku w branży, a wszystko to przekłada się na większe zyski właścicieli e-sklepów. Jeśli masz sklep internetowy i chcesz, aby zajął wysokie miejsce w wyszukiwarce Google i był atrakcyjny dla internautów – zgłoś się do nas! Niezależnie od branży, w której działasz, pomożemy Ci pokazać światu co i jak powinno się sprzedawać.