Dlaczego warto pozycjonować markę?
Nie uda się zbudować silnej marki bez jej obecności w internecie. Dotyczy to nie tylko
must have dla e-commerce, ale w zasadzie dla każdej branży.
Strona internetowa i wizytówka w Google stały się pierwszym miejscem styku z marką. To tam klienci czy kontrahenci w pierwszej kolejności szukają informacji o Twojej firmie. Jeśli ich nie znajdą, mogą zdecydować się na ofertę konkurencji, która jest obecna w sieci.
Dlatego właśnie warto zainwestować w pozycjonowanie marki online – aby użytkownicy internetu bez trudu mogli znaleźć Twoją firmę i poznać ją bliżej, zanim zdecydują się na zakupy lub nawiązanie współpracy. Kluczowe jest zatem zadbanie o widoczność marki w wyszukiwarce.
Jak to działa? Klient szuka produktu, który Ty masz w swojej ofercie. Wpisuje jego nazwę do wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie marki sprawi, że Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach prezentowanych przez wyszukiwarkę. Im wyżej, tym większe prawdopodobieństwo, że klient kliknie w link i przejdzie na Twoją witrynę, by zapoznać się ze szczegółami oferty. A stąd już krótka droga do zakupienia przez niego Twojego produktu.
Pozycjonowanie marki to kompleksowe działania obejmujące przede wszystkim audyt oraz optymalizację strony www, rozwój treści pod kątem wymagań wyszukiwarki i wzmocnienie profilu linkowego. To także stałe monitorowanie efektów i modyfikowanie działań na podstawie zmian w algorytmach Google i oczekiwań odbiorców. Głównym celem jest to, by Twoja marka była widoczna w internecie, budziła zaufanie i zachęcała klientów do podjęcia działania, na którym Ci zależy, czyli do skorzystania z Twojej oferty.