Reklama w internecie cennik - koszt Kampanii AdWords w Google - Artefakt

Kampanie AdWords – cennik

Reklama to inwestycja. Zadbamy o to,
by przyniosła Ci odpowiedni zwrot.

Dowiedz się, ile kosztuje reklama w Google AdWords

Koszt kampanii AdWords to suma kwot, które płacisz Google za kliknięcia w reklamy (budżet kampanii) oraz wynagrodzenia agencji za prace związane z opracowaniem kampanii i jej bieżącym zarządzaniem.
schemat działania sem

Budżet kampanii
(od 1 tys. zł / m-c, brak górnego limitu)

Nasi klienci mają dużą dowolność w ustalaniu budżetu. Pomagamy ustalić jego wartość początkową tak, aby pasowała do celów biznesowych i możliwości finansowych. Pracujemy zarówno z klientami, którzy wydają 1000 zł miesięcznie, jak i z firmami, których roczny budżet przekracza milion złotych. Dodatkową zaletą jest to, że klient może zmieniać budżet kiedy tylko zechce, praktycznie z dnia na dzień.

Wynagrodzenie agencji (od 300 zł)

Wynagrodzenie za naszą pracę zazwyczaj wyliczamy jako procent wydawanego przez Ciebie budżetu. W zależności od złożoności kampanii waha się ono od 15% do 17% budżetu. W przypadku dużych zleceń możliwa jest negocjacja tych kwot. W przypadku zleceń małych klienci płacą stałą kwotę w wysokości 300 zł miesięcznie.

wykres

Wysokość budżetu

Trudno z góry powiedzieć, ile kosztuje kampania AdWords, ponieważ w Google AdWords cena zależy od Ciebie. W Artefakt pomagamy określić optymalną wartość budżetu. Zalecana przez naszych specjalistów początkowa wartość będzie zależała od Twoich celów biznesowych.

Wpływ na nią będzie też miała konkurencja, przewidywane koszty kliknięcia lub koszty konwersji, sezonowość… Jeśli masz już zaplanowany budżet na reklamę w Google, przygotujemy propozycję kampanii, która będzie optymalna w tym budżecie.

cele

Jakie są Twoje cele?

  • Chcę zwiększyć liczbę transakcji w moim sklepie o określoną wartość.
  • Chcę zwiększyć przychody w moim sklepie o określoną wartość.
  • Chcę uzyskać określoną liczbę wypełnionych formularzy kontaktowych od potencjalnych klientów.
  • Chcę uzyskać najwięcej zapytań wydając określoną kwotę.
  • Chcę poprawić świadomość mojej marki.

Wysokość opłat agencyjnych

Artefakt pobiera określone opłaty za prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Każdy Klient otrzymuje indywidualnego opiekuna konta, z którym może na bieżąco kontaktować się w sprawie prowadzenia kampanii. Stosujemy różne metody rozliczeń dopasowane do różnych potrzeb reklamodawców. Cena prowadzenia kampanii AdWords zależy od wysokości budżetu, celów i rodzaju prowadzonych kampanii. Obsługa kampanii realizowanej wyłącznie w wyszukiwarce będzie nieco tańsza niż zestaw kampanii w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube i GMail (więcej na temat kierowania kampanii znajdziesz na stronie Kampanie AdWords).

PAKIETY

siec wyszukiwania
siec wyszukiwania i gdn
google gmail yt
adwords icon

Koszty kampanii AdWords - przykład

Koszt zarządzania w przypadku linków sponsorowanych w wyszukiwarce, czyli standardowej reklamy AdWords, to 15% budżetu kampanii, ale nie mniej niż 300 zł netto. Przy dodatkowych opcjach kampanii wynagrodzenie jest odpowiednio wyższe. Przykładowo: klient chce przeznaczyć na reklamę w Google budżet w wysokości 3000 zł i planuje prowadzić reklamę w wyszukiwarce, remarketing i reklamę w sieci reklamowej kierowaną kontekstowo. Wynagrodzenie Artefakt wyniesie więc 400 zł + 16% budżetu powyżej 2000 zł, czyli w sumie 560 zł.

koszty kliknięcia

Naliczanie opłat za linki sponsorowane

Kampanie AdWords są najczęściej rozliczane w modelu CPC (Cost Per Click, inaczej PPC – Pay Per Click). Płacisz za każde kliknięcie w Twoją reklamę w wyszukiwarce Google lub w banner wyświetlony w sieci reklamowej. W przypadku bannerów możliwe jest także płacenie za tysiąc wyświetleń (CPM).

Podobnie jest w przypadku filmów reklamowych w serwisie YouTube, płacisz za ich obejrzenia (CPV – Cost Per View) przy czym płaci się za nie tylko wtedy, gdy widz nie skorzysta z opcji pominięcia reklamy przed upływem 30 sekund albo przed końcem reklamy.

Ostatnią opcją jest możliwość płacenia za konkretne akcje wykonane przez użytkowników na naszej stronie, czyli konwersje. Tę opcję oznacza się skrótem CPA (Cost Per Action).

Reklama w Google - cennik

Koszt kliknięcia bardzo się różni w zależności od branży reklamodawcy. Zdarzało nam się obsługiwać kampanie, w których CPC wynosiło 0,03 zł, a także takie, gdzie za każde kliknięcie trzeba było zapłacić ponad 20 zł. Najwyższe i najniższe koszty obserwujemy w wyszukiwarce, natomiast różnice w kosztach reklam bannerowych w sieci reklamowej są znacznie mniejsze. W niektórych branżach reklama bannerowa jest przez to tańsza niż w wyszukiwarce, w innych zaś istotnie droższa.
reklama w wyszukiwarce
wycena sem

Koszt kliknięcia w reklamę w wyszukiwarce waha się od 3 groszy do 30 złotych.

wycena sem

Koszt kliknięcia w reklamę bannerową to od 50 groszy do 3 złotych.

reklama bannerowa

Reklama w Internecie - ceny (trendy)

Aukcje reklam prowadzone są w czasie rzeczywistym, dlatego koszty CPC mogą się istotnie różnić w różnych porach roku czy nawet porach dnia. Wydatki na kampanie SEM od lat dynamicznie rosną. Coraz więcej firm chce skorzystać z tej formy reklamy. Większa konkurencja powoduje, że przeciętne koszty CPC z roku na rok rosną.
sem polska wykres
wyszukiwanie w google

Czy warto wynająć agencję?

Podobnie jak w przypadku zakupu innych mediów, także zakup reklamy internetowej można powierzyć wyspecjalizowanej agencji, jak i prowadzić go samodzielnie. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Wybór agencji, choć wiąże się z dodatkowymi kosztami, pozwala oszczędzić dużo czasu. Skorzystasz z doświadczenia specjalistów, którzy pracują z tym narzędziem od wielu lat. Dzięki temu efekty Twoich kampanii będą lepsze, a Ty unikniesz kosztownych pomyłek.

Co dostanę za swoje pieniądze?

W ramach obsługi kampanii AdWords standardowo:

  • Ustalamy wspólnie z Tobą cele kampanii i budżety,
  • Zakładamy konto,
  • Budujemy strukturę kampanii i grup reklam,
  • Dobieramy słowa kluczowe,
  • Piszemy reklamy,
  • Ustawiamy pomiar konwersji (osiągnięcia celu na stronie),
  • Ustawiamy harmonogramy wyświetlania reklam w czasie,
  • Na bieżąco optymalizujemy ustawienia kampanii,
  • Regularnie dostarczamy raporty zawierające m.in. liczbę kliknięć, wydany budżet, liczbę konwersji.

W razie potrzeby pomagamy także w:

  • Instalacji Google Analytics
  • Przygotowaniu bannerów reklamowych
analiza wyników

Transparentność wydatków

Korzystając z usług agencji, warto zapewnić sobie informację o rzeczywistych wydatkach ponoszonych w systemie AdWords, czyli o wysokości budżetu. Będąc klientem Artefakt, masz pełną jasność co do ceny kampanii AdWords. Każdy klient otrzymuje dostęp do konta, na którym jest widoczne, jaki budżet jest wydawany na reklamę. W zapisach umowy jasno określamy, jakie wynagrodzenie przysługuje za prowadzenie kampanii. Przy nietypowych projektach i dużych kampaniach Google AdWords cennik może być ustalany indywidualnie.

Często zadawane pytania

Budżet kampanii to kwota, która jest wpłacana do Google, i z której opłacane są kliknięcia (lub wyświetlenia) w prowadzonych kampaniach AdWords.

System Google AdWords jest bardzo elastyczny i umożliwia dowolne ustalanie i modyfikowanie kwot budżetów, jakie są wydawane w kampanii w ciągu dnia lub miesiąca.

Określając sugerowany budżet, kierujemy się różnymi czynnikami, w szczególności celami biznesowymi klienta, pożądanym zasięgiem kampanii, wybranymi metodami kierowania czy kosztami kliknięcia w danej branży.

Koszt kliknięcia zależy od wyniku jakości reklamy i witryny, ustawionej (maksymalnej) stawki za kliknięcie oraz stawek i wyników jakości konkurencyjnych reklamodawców. Na wynik jakości składa się jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy.

Jeżeli rozpoczynasz pierwszą kampanię AdWords, otrzymasz kupon o wartości nawet 600zł.

Ponieważ stawki za kliknięcie mają tendencję do stopniowego wzrostu, po pewnym czasie może okazać się, że aby uzyskiwać założone cele, będziesz musiał stopniowo zwiększać budżet. W rzeczywistości warto go zwiększać dopóki analiza kosztów i korzyści pokazuje nam dodatni zwrot z inwestycji (ROI). Chętnie pomożemy Ci w wyliczeniu tego wskaźnika.

Podobnie jak większość agencji pobieramy opłatę z góry. Analogicznie działa to w przypadku samodzielnej obsługi konta w Google. Zanim zaczniemy się reklamować, musimy doładować swoje konto, podobnie jak np. w telefonach w systemie pre-paid.