Pozycjonowanie stron WWW (SEO)

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań mających na celu osiągnięcie przez dany serwis jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych (naturalnych) wyszukiwarki internetowej Google dla konkretnych słów kluczowych.

Pierwszym etapem jest przeprowadzenie rzetelnej analizy keywords research, by dobrać jak najlepsze słowa kluczowe. Profesjonalne pozycjonowanie strony to przede wszystkim:

  • budowanie mocnego profilu linków,
  • tworzenie angażujących treści
  • optymalizacja techniczna strony z myślą o jej użytkownikach i robotach wyszukiwarek.

Oferujemy usługi odpowiadające różnym potrzebom

Podejmiemy się wypromowania prawie każdej domeny. 
Dla firm mających specjalne potrzeby przygotowaliśmy specjalne oferty: 

 

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych
 

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Branża e-commerce stawia przed pozycjonowaniem wyzwania w zakresie unikalności treści, budowania popularności witryny oraz rozwiązań technicznych specyficznych dla różnych skryptów sklepowych.

 

Pozycjonowanie szerokie
 

Pozycjonowanie szerokie

Wybór długiej listy fraz (ang. long tail) oraz odpowiednia rozbudowa zawartości strony pozwala obniżyć koszty pozyskiwania klientów i uodpornić poziom ruchu na stronie na wahania pozycji pojedynczych fraz

 

Pomoc w przypadku filtrów Google
 

Pomoc w przypadku filtrów Google

Dogłębna analiza treści serwisu, kierujących do niego linków i praca nad oczyszczeniem profilu linkowania pozwala uzyskać pozytywny efekt wysyłanej do Google prośby o ponowne rozpatrzenie – wyjście z filtra (ręcznego lub algorytmicznego).

 

Audyt SEO
 

Audyt SEO

Weryfikacja dostosowania strony do wymogów wyszukiwarek, analiza profilu linkowania lub raport z działań konkurencji pozwalają na podejmowanie trafnych decyzji i generują oszczędności.

 

Pozycjonowanie wizerunkowe
 

Pozycjonowanie wizerunkowe

Połączenie działań SEO i ePR w celu zwiększenia ilości materiałów dotyczących firmy w sieci i kreowania pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.

 

Budowa zaplecza
 

Budowa zaplecza

Dla firm o większej wiedzy oferujemy usługi tworzenia indywidualnego zaplecza do pozycjonowania - zestawu zróżnicowanych blogów i stron tematycznych stanowiących dodatkowe źródło unikalnych treści i jakościowych linków.

 

Jak wygląda pozycjonowanie serwisu?

Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składają się 4 podstawowe elementy:

  • Dobór słów kluczowych
  • Rozbudowanie treści w serwisie
  • Optymalizacja techniczna serwisu
  • Budowanie popularności serwisu w Internecie

 

Dobór odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy przeprowadzamy bezpłatnie dla wszystkich, którzy prześlą do nas zapytanie ofertowe. Zapytanie powinno zawierać adres strony, istotne informacje na temat firmy i branży, a także sugestie dotyczące słów kluczowych. Optymalizację serwisu oraz budowanie jego popularności w Internecie przeprowadzamy po podpisaniu umowy.

Jak wygląda pozycjonowanie serwisu

 

Google to wyszukiwarka tekstowa - strony internetowe oceniane są na podstawie objętości i merytorycznej zawartości opublikowanych treści. Rozbudowa angażującego contentu nasyconego słowami kluczowymi ma ogromny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania - nasza usługa obejmuje SEO Copywriting i Content Marketing.
Bardzo ważnym elementem procesu jest pozyskiwanie linków prowadzących do serwisu. Stosujemy wyłącznie bezpieczne i legalne metody. Dzięki temu nasi klienci mają pewność, że ich strony nie zostaną usunięte z indeksu wyszukiwarki.
Działania SEO należy na bieżąco kontrolować i optymalizować. Najbardziej przydatnymi narzędziami w tym działaniu są Google Analytics i Google Search Console. Nasi specjaliści systematycznie analizują ruch i status w wyszukiwarce dla stron klientów.

 

Wycena działań SEO

Ze względu na zróżnicowanie konkurencyjności branż i celów biznesowych przygotowujemy indywidualną wycenę dla każdego klienta. Oferujemy różne modele rozliczeń:

  • Ryczałt miesięczny to najbardziej ogólny model rozliczeniowy umożliwiający kompleksowe pozycjonowanie strony w Google.
  • W modelu płatności za frazy rozliczamy się wyłącznie za osiągnięte wyniki, czyli pozycję danej frazy w wyszukiwarce Google.pl.
  • Model płatności za ruch skierowany jest do dużych sklepów internetowych, portali, serwisów informacyjnych, czyli witryn charakteryzujących się dużą różnorodnością treści, proponowanych produktów.
  • Model MIX to połączenie dwóch spośród wymienionych podstawowych modeli.

 

Proces przebiega podobnie w każdym modelu. Zawsze dbamy o techniczną optymalizację serwisu, rozbudowę contentu, link building i aspekty lokalne (optymalizacja Google Moja Firma).

 

 

Wycena działań SEO
 

 

 

Korzyści z pozycjonowania – wpływ na ruch w serwisie

 

Wysokie miejsca w rankingu wyników wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść:

 

  • na stronę z 1. miejsca wśród wyników wyszukiwania wchodzi przeciętnie 32,5 % użytkowników,
  • na stronę z 2. miejsca wśród wyników wyszukiwania wchodzi przeciętnie 17,6% użytkowników,
  • na stronę z 3. miejsca wśród wyników wyszukiwania wchodzi przeciętnie 11,4 % użytkowników,
  • na stronę z 4. miejsca wśród wyników wyszukiwania wchodzi przeciętnie 8,1 % użytkowników,
  • na stronę z 5. miejsca wśród wyników wyszukiwania wchodzi przeciętnie 6,1 % użytkowników.

 

Korzyści z pozycjonowania – wpływ na ruch w serwisie
 

 

Dla użytkowników liczą się głównie wyniki z pierwszej strony wyszukiwań, która przynosi domenom 91,5% ruchu. Druga strona wyników gromadzi już tylko 4,8%, a trzecia 1,1% ruchu (Źródło: chitika.com).

 

Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą?

 

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku wybranych firm. Istotne jest odpowiednie przygotowanie zapytania, które musi uwzględniać przede wszystkim cel biznesowy. Znając go, firma będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania. Po otrzymaniu wstępnych ofert należy wybrać firmę i rozpocząć negocjacje.

 

Dobra agencja SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • ma wysoką pozycję w rankingach skutecznych firm,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • dysponuje własnym zapleczem,
  • w działaniach nie opiera się wyłącznie na ogólnodostępnych narzędziach,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • proponuje różne warianty rozliczeń (płatność za efekty, ryczałt),
  • przygotowuje umowę korzystną dla obu stron z krótkim terminem wypowiedzenia,
  • zapewnia indywidualnego specjalistę, który dba o regularną komunikację,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.
 
Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą

 

 

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia!

Przez 11 lat zebraliśmy ogrom doświadczeń i wiedzy. 30 doświadczonych specjalistów SEO pracuje nad serwisami ponad 1000 klientów, do każdego podchodząc indywidualnie i kompleksowo. Dbamy nie tylko o to, aby strony naszych klientów pojawiły się na topowych pozycjach w wyszukiwarkach, ale by jednocześnie się na nich stale utrzymywały.
Nieustannie monitorujemy wyniki, a nasi klienci otrzymują dostęp do indywidualnego panelu klienta, gdzie na bieżąco mogą kontrolować pozycje stron dla fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Diament Forbesa

Diament Forbesa

W 2014 zostaliśmy wyróżnieni za wysoki wzrost wartości firmy

Najlepsze firmy SEO

Najlepsze firmy SEO

Internet Maker uznał nas za jedną z najlepszych firm SEO w Polsce

SEM

SEM

Mamy realny wpływ na wysokość sprzedaży wg badań Media Marketing Polska

 

 

Co to jest SEO
 

Co to jest SEO?

SEO to skrót pochodzący od angielskiej nazwy Search Engine Optimization. W tłumaczeniu na język polski oznacza „optymalizację pod wyszukiwarki internetowe” czyli to, co w Polsce potocznie nazywamy pozycjonowaniem.

 

 

Co to jest SEM?

Search Engine Marketing oznacza marketing w wyszukiwarkach. SEM ma szersze znaczenie niż SEO – to działania, których celem jest promowanie strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie jest jednym z elementów SEM obok kampanii linków sponsorowanych (PPC).

Zależność pomiędzy pojęciami można przestawić następująco: SEM = SEO + PPC.

 
Co to jest SEM

 

Co to jest SERP?

SERP (Search Engine Results Page) to strona z wynikami wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. W wyszukiwarce Google znajdują się wyniki organiczne i płatne, grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią (tzw. direct answer) oraz wizytówki Google Maps – wszystkie te elementy odsyłają do konkretnych witryn, na których internauta powinien znaleźć odpowiedź na zadane pytanie.

 

Co to jest SERP

 

Struktura wyników wyszukiwania

Cechy charakterystyczne każdej wyszukiwarki to tworzenie rankingu wyników wyszukiwania według algorytmu oraz podział wyników na organiczne i płatne. Kolejność serwisów wynika z subiektywnej oceny wyszukiwarki, która powstaje po analizie wielu czynników rankingowych. Najlepsze domeny trafiają na początek listy.

Miejsce płatnych wyników w wyszukiwarce Google jest stałe: maksymalnie 4 domeny mogą znaleźć się na samym początku listy i maksymalnie 4 na jej końcu. Trafiają tam serwisy, których właściciele zainwestowali w reklamę AdWords.

 

Struktura wyników wyszukiwania

 

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce?

Google przygotowuje listę wyników wyszukiwania w oparciu o kilkaset czynników. Do najważniejszych, na które zwracają uwagę specjaliści SEO, należą:

 

1. Elementy związane z techniczną optymalizacją strony:

  • rozmieszczenie słów kluczowych w obrębie konkretnej podstrony i całego serwisu,
  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków H1-H6,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • poprawność kodu HTML,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

 

2. Elementy związane z popularnością strony internetowej w sieci:

  • ilość odnośników do serwisu z innych witryn i ich jakość,
  • ilość przekierowanych domen na serwis i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.
 

 

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce
 

 

3. Elementy związane z treściami na stronie:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

4. Aktywność w social media

Portale społecznościowe pośrednio przyczyniają się do pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Stanowią miejsce dystrybucji treści i oferty, a także służą jako narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi korzyści w postaci ruchu na stronie. Każdy pozyskany użytkownik to szansa na konwersje.

 

Pozycjonowanie gwarantuje wysoką pozycję?

Agencje podejmują działania, które mają przyczynić się do poprawy pozycji serwisu w rankingu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Poza wpływem pozycjonerów pozostają:

 

  • zmiany w algorytmach odpowiadających za ranking,
  • działania konkurencji,
  • ataki hakerów,
  • błędy w kodzie strony,
  • problemy związane z niepoprawnym funkcjonowaniem serwera.

 

Agencja SEO nie jest w stanie zagwarantować, że serwis będzie widoczny w TOP10 w danym okresie, np. przez miesiąc. Rankingiem rządzi Google, który lubi wprowadzać nagłe i nieoczekiwane zmiany mające wpływ na kolejność serwisów.

 

Jak przebiega proces pozycjonowania?

W celu zaplanowania zakresu działań przeprowadzamy analizę SEO, w ramach której dobieramy słowa kluczowe, poznajemy branżę i oczekiwania klienta. Oferta i umowa powstają po takiej analizie. W przypadku gdy strona jest w trakcie budowy najlepiej poddać ją tzw. prepozycjonowaniu. Dzięki temu serwis od początku będzie tworzony bez błędów i zostanie zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarki.

Po podpisaniu umowy rozpoczyna się pozycjonowanie właściwe:

 

Optymalizacja techniczna strony

Optymalizacja techniczna strony

Weryfikacja strony, wskazanie błędów funkcjonowania serwisu i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji.

 
Rozbudowa treści

Rozbudowa treści

Strony posiadające unikalne, interesujące i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty są promowane w wynikach wyszukiwania. Nowe treści przygotowywane są z uwzględnieniem potrzeb użytkowników i dostosowane do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarki.

 

Budowanie popularności strony

Budowanie popularności strony

Pozyskiwanie wartościowych linków, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i budowanie zróżnicowanego profilu linków. Strategia link buildingu zostaje indywidualnie przygotowywana dla danej strony internetowej.

 
Analizowanie statystyk

Analizowanie statystyk

Systematycznie prowadzimy analizy serwisu, by zweryfikować skuteczność obranej strategii. Efektywność jest sprawdzana za pomocą takich narzędzi jak: Google Analytics oraz Google Search Console. Na podstawie wyników analiz przygotowywane są nowe zalecenia optymalizacyjne (reoptymalizacja).

 

 

 

 

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron internetowych daje efekty po dłuższym czasie. Proces jest długotrwały i złożony, jednak przynosi oczekiwane efekty w postaci zwiększonej liczby wejść na stronę oraz wzrostu konwersji. Pozycjonowanie nie może być traktowane jako działanie jednorazowe. Osiągnięcie pozycji w TOP3 w danym okresie nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kilka kolejnych miesięcy. Ranking wyników wyszukiwania tworzony jest w oparciu o wiele czynników, które są na bieżąco oceniane przez algorytm wyszukiwarki.

 

 

 

 

Strategie pozycjonowania

Strategia SEO powinna być dobrana pod kątem profilu działalności oraz oczekiwań klienta. Inaczej będzie wyglądać pozycjonowanie dużego sklepu internetowego, a inaczej lokalnego przedsiębiorcy. Najlepsze strategie to m.in.:

 

Pozycjonowanie lokalne

Local SEO to strategia dla serwisów działających na lokalnym rynku. Działania SEO opierają się na zoptymalizowaniu stron docelowych pod frazy z nazwami miast oraz stworzeniu osobnych profili linków dla każdej ze stron.

 

SEO wizerunkowe

SERM, czyli pozycjonowanie wizerunkowe polega na zarządzaniu reputacją serwisu. Podejmowane działania to m.in.: monitorowanie komentarzy na temat domeny w sieci, zabieganie o usunięcie negatywnych ocen, tworzenie wartościowych artykułów promujących markę. Wsparciem SERM mogą być również kampanie AdWords.

 

Pozycjonowanie szerokie (długi ogon)

W tej strategii serwis jest optymalizowany pod kątem bardzo szczegółowych fraz kluczowych, które nawiązują do zapytań użytkowników. Ta strategia sprawdza się w przypadku sklepów internetowych i portali.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W tym przypadku koncentrujemy się na doborze fraz dobrze konwertujących, dzięki którym zarówno popularność serwisu w sieci, jak i współczynnik konwersji wzrosną. Promowane są przede wszystkim kategorie produktowe i asortyment o największym znaczeniu dla firmy.

 

Pozycjonowanie sezonowe

Strategia skierowana do przedsiębiorców działających w branżach sezonowych, którzy chcą promować swoje produkty w wybranych okresach. Stosuje się frazy tymczasowe i okolicznościowe. Istotny jest moment rozpoczęcia działań, aby promować słowa kluczowe tuż przez i w okresie zwiększonego zapotrzebowania na określony asortyment.

 

Prepozycjonowanie

To usługa dedykowana dla osób i firm, które dopiero zamierzają założyć stronę internetową lub są w trakcie jej przygotowywania. Współpraca z agencją na tak wczesnym etapie może przynieść realne korzyści: serwis od początku zostanie zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek, co oznacza mniejsze koszty związane z jego optymalizacją.

 

Pozycjonowanie za granicą

Strategia obejmuje promowanie serwisu na rynkach światowych przy użyciu wielu wyszukiwarek. Dbamy o stworzenie dobrych treści obcojęzycznych. Wymaga to pracy i czasu, a efekty muszą być rozpatrywane w dłuższej perspektywie.

 

Pozycjonowanie YouTube

Optymalizacja firmowego kanału YouTube pozwala wyróżnić się wśród konkurencji. Często z tego narzędzia korzystają sklepy internetowe prezentujące porady, instruktaże lub recenzje wideo swoich produktów.

 

Stała czy zmienna kwota za usługę SEO?

W rozliczeniu za efekt wysokość opłaty zależy od uzyskanego wyniku. W umowie określa się oczekiwania klienta, np. osiągnięcie miejsca w Top10 lub pozyskanie określonego ruchu na stronie. Inną formą rozliczenia jest abonament - stały, comiesięczny ryczałt za wykonywaną usługę. O ile w rozliczeniu za efekt trudno oszacować budżet, o tyle w umowie na ryczałt koszt jest znany od początku i nie zmienia się przez okres realizacji usługi.

 

Abonament / Ryczałt

To najpopularniejsza forma rozliczenia. Warunki współpracy (kwota płatności, okres trwania, zakres usług) są znane przed podpisaniem umowy. Atutem tego modelu jest możliwość zaplanowania budżetu. Klient od samego początku wie, ile będzie płacić, może wypowiedzieć umowę z zachowaniem krótkiego terminu wypowiedzenia.

 

Rozliczenie za ruch

Opłata wynika z osiągniętego ruchu na stronie i określonej stawki za jedną sesję. Ten model rozliczenia najczęściej wybierany jest przez sklepy internetowe i serwisy informacyjne udostępniające powierzchnię reklamową. Podobnie jak w rozliczeniu za frazy trudno jest oszacować budżet.

 

Rozliczenie za frazy

W modelu rozliczeń za frazy płaci się dopiero wtedy, gdy domena znajdzie się w Top10 w wynikach wyszukiwania. Przy takim modelu rozliczeń okres umowy jest zazwyczaj dość długi.

 

Mieszane modele rozliczeń

Mieszane formy rozliczeń łączą w sobie korzyści modelu płatności za efekt i na ryczałt. By każda ze stron była zadowolona z podpisanej umowy, wprowadza się opłatę abonamentową oraz success fee, która uzależniona jest od pozycji fraz lub ruchu.

 

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

  • Jakość serwisu (treść, struktura, CMS),
  • Wiek domeny,
  • Konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki),
  • Ilość słów kluczowych wybranych do pozycjonowania,
  • Charakter słów kluczowych – frazy generyczne, ogólne, lokalne,
  • Dotychczasowy profil linków,
  • Ewentualne kary nałożone na serwis przez algorytmy wyszukiwarki,
  • Branża, w której działa przedsiębiorca.
 

Jak mierzyć efekty?

  • Pozycja serwisu - miernikiem efektywności jest wzrost pozycji domeny w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe,
  • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją,
  • Konwersje – zrealizowane na stronie cele np. sprzedaż, wypełnienie formularza.
  • Widoczność domeny prezentowana w Google Search Console.

 

Dobra firma pozycjonująca systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

 

Pozycjonowanie daje przewagę
 

Pozycjonowanie daje przewagę!

Posiadając stronę internetową prowadzoną w celach biznesowych, należy zadbać o zwiększenie jej widoczności w sieci. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy zainteresują się ofertą. Pozycjonowanie wymaga odpowiedniej wiedzy i narzędzi – tylko wtedy będzie istniała szansa na osiągnięcie wymiernego zwrotu z inwestycji.