Ceny usług SEO są bardzo zróżnicowane.
Zobacz, jak wycenia się je najczęściej.
Ryczałt (abonament):
od 399 do 15000 zł miesięcznie
Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę
Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów
Jak widać powyżej, jeśli chodzi o pozycjonowanie, ceny mogą być tak różne, że trudno jest powiedzieć, jaki powinien być rozsądny koszt kampanii. Firmy rozpoczynające przygodę z SEO mogą mieć wrażenie, że mają zbyt wiele możliwości wyboru: zbyt wiele modeli rozliczeń, zbyt wiele stawek, zbyt wiele agencji. W Artefakt zaproponujemy indywidualną wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb.
W Artefakt minimalna wartość opłaty ryczałtowej to 350 zł miesięcznie.
W ramach usługi SEO+OK (pozycjonowanie stron i optymalizacja konwersji) pobieramy miesięczną opłatę składającą się z dwóch składników: stałej podstawy oraz zmiennego wynagrodzenia za konwersje. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie i przed rozpoczęciem współpracy wyceniamy wartość konwersji biorąc pod uwagę specyfikę biznesu oraz ustalamy opłatę bazową. Konwersją może być na przykład:
Każda z nich może mieć inną wartość dla przedsiębiorcy, którą uwzględniamy w naszych wycenach.
W ramach tej usługi wykonujemy również standardowe prace związane z pozycjonowaniem strony, takie jak: audyt witryny, dobór fraz do pozycjonowania (tzw. keyword research), optymalizację wizytówki firmy na Mapach Google czy też content marketing.
Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy jeden wspólny cel – zwiększenie konwersji na stronie klienta poprzez zwiększenie ruchu na jego stronie oraz współczynnika konwersji. Gdy uda nam się go osiągnąć, korzyść jest obopólna.
Stawka, podobnie jak w poprzednich modelach płatności, jest wyceniana na podstawie analizy serwisu, branży i konkurencji. Wartość opłaty za ruch wynosi od 0,10 zł do 3 zł za 1 sesję.
W ramach tego wariantu zapewniamy:
Opcjonalnie przeprowadzamy także:
W przypadku zainteresowania przeprowadzeniem technicznej analizy serwisu pod kątem dopasowania do wytycznych wyszukiwarki koszt takich działań wynosi:
Dotyczy to firm nie będących klientami Artefakt. Dla naszych klientów przygotowujemy audyt SEO wraz z zaleceniami optymalizacyjnymi w ramach umowy pozycjonowania, bez dodatkowych opłat.
Usługi doradcze SEO
Poza pozycjonowaniem i audytami stron, wśród naszych usług znajdują się szeroko rozumiane usługi doradcze z zakresu SEO takie jak:
Koszt usług doradczych, w zależności od stopnia ich złożoności, kształtuje się od 500 zł do 10 000 zł
By prowadzić skuteczny marketing internetowy, trzeba korzystać z wielu metod docierania do klientów: pozycjonowania, reklam, wpisów sponsorowanych. Na szczęście można też bardzo dokładnie zmierzyć i ocenić skuteczność tych działań. Skorzystanie z usługi analityki internetowej pozwala:
Szczegółowa oferta cenowa przygotowywana jest indywidualnie w odniesieniu do konkretnych potrzeb z zakresu analityki i działań UX.
Google Tag Manager to potężne narzędzie, które praktycznie uniezależnia marketing internetowy od pracowników działu IT. Z jego pomocą można np. mierzyć różne interakcje użytkownika ze stroną bez konieczności ingerowania w kod źródłowy. W ramach usługi:
Ceny usługi zaczynają się od 400 zł.
UX
Liczba stron w Internecie jest ogromna. Nie liczy się już sam fakt przedstawienia oferty na stronie internetowej, ale znaczenia nabiera sposób, w który oferta zostanie zaprezentowana. Użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający w kwestii funkcjonalności serwisu lub platformy sprzedażowej. W ramach analizy użyteczności oferujemy:
W zależności od wyboru konkretnych narzędzi do badania UX ceny usługi zaczynają się już od 300 zł.
Optymalizacja współczynnika konwersji
Zdarza się tak, że ruch na stronie nie przekłada się na konwersje. Jeśli użytkownicy często porzucają ścieżkę zakupową, należy przeanalizować, na którym etapie finalizacji zamówienia występują problemy. Ich wyeliminowanie pozwala realizować cele sprzedażowe. Dzięki wdrożeniu najlepszych, sprawdzonych rozwiązań współczynnik konwersji w sklepie internetowym wzrośnie, co przełoży się na osiąganie wyższych przychodów ze sprzedaży. Optymalizacja konwersji polega na:
Ceny zaczynają się od 600 zł.
Zróżnicowanie jest spore także w innych krajach np. w USA. Poniżej wycinek badania zrobionego dla MOZ, całość jest tutaj: http://aytm.com/press/IG/SEO-cost_1.png