Cennik pozycjonowania stron - ile kosztuje pozycjonowanie? - Artefakt

Pozycjonowanie stron – cennik

Ceny usług SEO są bardzo zróżnicowane.
Zobacz, jak wycenia się je najczęściej.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

W najpopularniejszych wariantach umów na pozycjonowanie stron ceny kształtują się następująco:
recykling treści

Ryczałt (abonament):
od 250 do 15000 zł miesięcznie

zebatka

Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę

wykres seo

Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów

Jak widać powyżej, jeśli chodzi o pozycjonowanie, ceny mogą być tak różne, że trudno jest powiedzieć, jaki powinien być rozsądny koszt kampanii. Firmy rozpoczynające przygodę z SEO mogą mieć wrażenie, że mają zbyt wiele możliwości wyboru: zbyt wiele modeli rozliczeń, zbyt wiele stawek, zbyt wiele agencji. W Artefakt zaproponujemy indywidualną wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Chcesz wiedzieć ile będzie kosztować pozycjonowanie Twojej strony?

Ryczałt (abonament) miesięczny

Pozycjonowanie w formie abonamentu to najbardziej popularny model rozliczeniowy, który umożliwia pełną pracę nad domeną. W przypadku takiego rozliczenia za pozycjonowanie strony cennik jest uzależniony od branży i jej konkurencyjności. Wybierając taki model można się spodziewać następujących działań agencji:

  1. audytu i opracowania zaleceń do optymalizacji strony internetowej klienta,
  2. doboru odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy (keyword research),
  3. pozycjonowania szerokiego (long tail) dla dużej liczby fraz, co pozwala na skierowanie na stronę dużej liczby użytkowników,
  4. opracowania treści na stronę (content marketing),
  5. monitoringu pozycji fraz w panelu klienta Artefakt,
  6. indywidualnie przypisanego do klienta opiekuna – specjalistę SEO,
  7. cyklicznej analizy Google Analytics oraz Google Search Console,
  8. optymalizacji obecności firmy w Google Maps.
schemat dzialania pozycjonowania

W Artefakt minimalna wartość opłaty ryczałtowej to 250 zł miesięcznie.

Płatność za konwersje

Usługa pozycjonowania powinna przyczyniać się do realizowania celów biznesowych firmy. Same wysokie pozycje czy wzrost ruchu na stronie nie muszą jednocześnie oznaczać wzrostu sprzedaży i zysku. Gdy te dwa elementy nie idą ze sobą w parze, właściciel strony nie czerpie korzyści z takiej współpracy. Rozumiemy potrzeby przedsiębiorców w tym zakresie, dlatego oferujemy opcję rozliczania za konwersje, w której przejmujemy część odpowiedzialności za efekty, jakie generuje pozycjonowana strona internetowa.

W ramach usługi SEO+OK (pozycjonowanie i optymalizacja konwersji) pobieramy miesięczną opłatę składającą się z dwóch składników: stałej podstawy oraz zmiennego wynagrodzenia za konwersje. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie i przed rozpoczęciem współpracy wyceniamy wartość konwersji biorąc pod uwagę specyfikę biznesu oraz ustalamy opłatę bazową. Konwersją może być na przykład:

  • zakup w sklepie internetowym,
  • wysłanie zapytania ofertowego przez formularz kontaktowy,
  • wykonanie połączenia poprzez kliknięcie numeru telefonu na stronie.

Każda z nich może mieć inną wartość dla przedsiębiorcy, którą uwzględniamy w naszych wycenach.

W ramach tej usługi wykonujemy również standardowe prace związane z pozycjonowaniem strony, takie jak: audyt witryny, dobór fraz do pozycjonowania (tzw. keyword research), optymalizację wizytówki firmy na Mapach Google czy też content marketing.

Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy jeden wspólny cel – zwiększenie konwersji na stronie klienta poprzez zwiększenie ruchu na jego stronie oraz współczynnika konwersji. Gdy uda nam się go osiągnąć, korzyść jest obopólna.

Pozycjonowanie - wycena płatności za ruch

Płatność za ruch to rozwiązanie, które zwykle proponujemy portalom, dużym sklepom internetowym, serwisom informacyjnym czyli witrynom, które charakteryzuje duża różnorodność treści lub oferowanych produktów. Także w tym modelu klient ponosi koszty wyłącznie za osiągnięte wyniki. Płatność jest wyliczana w ten sposób, że mnożone są wyniki statystyk Google Analytics (zazwyczaj wejścia organiczne) przez umówioną stawkę za 1 kliknięcie.

Stawka, podobnie jak w poprzednich modelach płatności, jest wyceniana na podstawie analizy serwisu, branży i konkurencji. Wartość opłaty za ruch wynosi od 0,10 zł do 3 zł za 1 sesję.

Wycena płatności za ruch

Model mieszany - mix

W tym modelu pozycjonowania Google cena to połączenie abonamentu (ryczałtu) z jednym z dwóch wyżej wymienionych modeli płatności za efekt. Koszt pozycjonowania strony internetowej składa się z części stałej (ryczałt) oraz części zmiennej (opłata za konwersje lub płatność za ruch).

W ramach tego wariantu zapewniamy:

  1. audyt i opracowanie zaleceń optymalizacyjnych,
  2. dobór odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy (keyword research),
  3. monitoring pozycji fraz w panelu klienta Artefakt,
  4. indywidualnego opiekuna – specjalistę SEO,
  5. optymalizację obecności w Google Maps.

Opcjonalnie przeprowadzamy także:

  • analizę Google Analytics,
  • analizę Google Search Console,
  • pozycjonowanie szerokie,
  • ustalanie priorytetów dla fraz.
Porowanie kosztów pozycjonowania

Pozycjonowanie sklepów internetowych - cena

Sklepy internetowe są specyficznym rodzajem stron internetowych – to rozbudowane serwisy posiadające wiele funkcjonalności dostosowanych do różnych użytkowników. W zależności od branży, w której działa klient, jej konkurencyjności, a także wielkości platformy sprzedażowej, przygotowujemy indywidualną wycenę pozycjonowania sklepu internetowego. Najpopularniejszą formą jest model mieszany, czyli rozliczenie za ruch lub za efekt plus stała opłata abonamentowa. Ceny pozycjonowania sklepów internetowych rozpoczynają się od 390 zł.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Chcesz pozyskiwać klientów z Google? Zapytaj nas o wycenę pozycjonowania!

Usługi dodatkowe

Audyt SEO

W przypadku zainteresowania przeprowadzeniem technicznej analizy serwisu pod kątem dopasowania do wytycznych wyszukiwarki koszt takich działań wynosi:

  • od 1500 zł dla mniejszych serwisów,
  • od 1900 zł dla sklepów internetowych,
  • od 5 000 zł dla dużych portali.

Dotyczy to firm nie będących klientami Artefakt. Dla naszych klientów przygotowujemy audyt SEO wraz z zaleceniami optymalizacyjnymi w ramach umowy pozycjonowania, bez dodatkowych opłat.

Usługi doradcze SEO

Poza pozycjonowaniem i audytami stron, wśród naszych usług znajdują się szeroko rozumiane usługi doradcze z zakresu SEO takie jak:

  • konsulting SEO,
  • audyty optymalizacji,
  • audyty pozycjonowania,
  • badanie konkurencji.

Koszt usług doradczych, w zależności od stopnia ich złożoności, kształtuje się od 500 zł do 10 000 zł

Analityka internetowa

By prowadzić skuteczny marketing internetowy, trzeba korzystać z wielu metod docierania do klientów: pozycjonowania, reklam, wpisów sponsorowanych. Na szczęście można też bardzo dokładnie zmierzyć i ocenić skuteczność tych działań. Skorzystanie z usługi analityki internetowej pozwala:

  • otrzymywać na bieżąco dokładne i odpowiednio zinterpretowane dane,
  • zoptymalizować koszty prowadzonych kampanii,
  • śledzić najważniejsze źródła ruchu, które podczas pobieżnej analizy mogą wydawać się nieopłacalne.

Szczegółowa oferta cenowa przygotowywana jest indywidualnie w odniesieniu do konkretnych potrzeb z zakresu analityki i działań UX.

Google Tag Manager

Google Tag Manager to potężne narzędzie, które praktycznie uniezależnia marketing internetowy od pracowników działu IT. Z jego pomocą można np. mierzyć różne interakcje użytkownika ze stroną bez konieczności ingerowania w kod źródłowy. W ramach usługi:

  • sprawnie wdrożymy Google Tag Manager na stronie internetowej,
  • bezpiecznie przeniesiemy dotychczasowe rozwiązania i narzędzia analityczne do GTM,
  • odpowiednio skonfigurujemy menadżera tagów Google.

Ceny usługi zaczynają się od 400 zł.

UX

Liczba stron w Internecie jest ogromna. Nie liczy się już sam fakt przedstawienia oferty na stronie internetowej, ale znaczenia nabiera sposób, w który oferta zostanie zaprezentowana. Użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający w kwestii funkcjonalności serwisu lub platformy sprzedażowej. W ramach analizy użyteczności oferujemy:

  • podstawowy audyt strony w zakresie usability oraz testowanie różnych wersji,
  • konsultacje już na etapie tworzenia lub przebudowywania witryny,
  • połączenie wymogów UX oraz SEO, aby widoczność strony w sieci nie spadła po wprowadzeniu „modnych” rozwiązań.

W zależności od wyboru konkretnych narzędzi do badania UX ceny usługi zaczynają się już od 300 zł.

Optymalizacja współczynnika konwersji

Zdarza się tak, że ruch na stronie nie przekłada się na konwersje. Jeśli użytkownicy często porzucają ścieżkę zakupową, należy przeanalizować, na którym etapie finalizacji zamówienia występują problemy. Ich wyeliminowanie pozwala realizować cele sprzedażowe. Dzięki wdrożeniu najlepszych, sprawdzonych rozwiązań współczynnik konwersji w sklepie internetowym wzrośnie, co przełoży się na osiąganie wyższych przychodów ze sprzedaży. Optymalizacja konwersji polega na:

  • wykorzystaniu najlepszych narzędzi, które pokażą, jak dokładnie zachowują się użytkownicy na stronie internetowej i pozwolą wyłapać „wąskie gardła”,
  • przeanalizowaniu witryn konkurencji w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań,
  • przeprowadzeniu testów A/B.

Ceny zaczynają się od 600 zł.

Pozycjonowanie stron - cennik

Nasi specjaliści chętnie pomogą Państwu w wybraniu najbardziej optymalnej i zgodnej z Państwa oczekiwaniami oferty. Aby otrzymać szczegółową ofertę zawierającą ceny pozycjonowania Państwa serwisu zachęcamy do kontaktu przez formularz na naszej stronie. Zazwyczaj przygotowujemy wycenę pozycjonowania w ciągu jednego dnia roboczego.

Zróżnicowanie jest spore także w innych krajach np. w USA. Poniżej wycinek badania zrobionego dla MOZ, całość jest tutaj: http://aytm.com/press/IG/SEO-cost_1.png

Opłaty za SEO