Analityka internetowa

Ogromną zaletą marketingu w Internecie jest dostępność bardzo wielu danych, które pozwalają:

  • oceniać skuteczność prowadzonych kampanii,
  • usprawniać działanie strony www,
  • wnioskować o profilu nabywców.

Pełne wykorzystanie tych możliwości wymaga jednak odpowiedniego oprogramowania oraz doświadczenia w jego użytkowaniu i wiedzy. Analityka webowa prowadzona przez naszych specjalistów opiera się na Google Analytics – najpopularniejszej platformie, która bada i ocenia statystyki stron internetowych. 

 

 

Google Analytics

Poznać użytkownika

Zestawienia odwiedzin portalu pozwalają dobrze poznać użytkowników witryny, czyli potencjalnych klientów. Google Analytics oferuje ponad 200 rodzajów pomiarów danych. Zestawiając różne dostępne materiały, możemy tworzyć segmenty – czyli zbiory użytkowników odwiedzających nasz portal. Dzięki temu lepiej dopasujemy stronę i ofertę do potrzeb klientów. Cechy te mogą dotyczyć:
  • odbiorców (dane demograficzne – takie jak wiek czy płeć – geograficzne, kategorie zainteresowań, technologia),
  • źródła wizyt (źródło, medium, słowo kluczowe, kampania),
  • przeglądanej zawartości (analiza treści, strony docelowe, strony wyjścia).
Najczęściej używane dane (ilościowe wyniki pomiarów) to sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń. Ciekawym rozwinięciem funkcji segmentowania klientów jest analiza kohortowa, która umożliwia łączenie użytkowników w oparciu o ich wspólne cechy. Dzięki niej można także śledzić zachowania powstałych w ten sposób grup w określonym czasie.
Analityka GA
Wykres celów GA

Analityka marketingowa

Analiza ruchu na stronie pozwala skutecznie optymalizować nakłady na kampanie marketingowe. Porównując liczbę wejść z poszczególnych źródeł (np. reklam w wyszukiwarce – Google Adwords, reklam bannerowych, SEO) z poniesionymi na ich pozyskanie kosztami, jesteśmy w stanie wywnioskować, które z działań przyniosły nam największy zwrot z inwestycji, a które można w przyszłości bez szkody ograniczyć. Oprócz liczby sesji z poszczególnych źródeł analizujemy także ich najważniejsze parametry, takie jak współczynnik odrzuceń czy współczynnik konwersji.
Konwersja wielokanałowa

Optymalizacja konwersji

Zmiany, które wprowadzamy na stronie dzięki analizom Google, opierają się na rzeczywistych, potwierdzonych danych (tzw. metric-driven design). Dzięki nim potrafimy wskazać potencjalne przyczyny gorszych od spodziewanych wyników – błędy, które przysparzają użytkownikom jakiekolwiek trudności. Dodatkowo testy A/B umożliwiają sprawdzenie zasadności zmian dokonanych na stronach, dla których liczy się konwersja (rozumiana jako  sprzedaż, zapisy do newslettera, wypełnione formularze kontaktowe itp.).
Optymalizacja konwersji

Google Tag Manager

Nasi specjaliści są zawsze na bieżąco, dzięki czemu zapewniamy wykorzystanie najnowszych rozwiązań, takich jak menedżer tagów. Za jego pomocą analityka danych może być prowadzona przez pracowników marketingu, bez konieczności angażowania działu IT. Inny przykład to zróżnicowane modele atrybucji – metoda pozwalająca na lepszą ocenę kanałów marketingowych poprzez zmianę przypisania konwersji do różnych punktów ścieżki konwersji.

Ze względu na różne wymagania klientów nasza oferta jest opracowywana indywidualnie. Usługi analityczne świadczymy zarówno jako usługi jednorazowe, jak i stałą obsługę.