Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.07.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

6 powodów, dlaczego firma SEO nie może zagwarantować określonej pozycji w wyszukiwarce

6 powodów, dlaczego firma SEO nie może zagwarantować określonej pozycji w wyszukiwarce

Agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron i optymalizacją stron internetowych nie powinny gwarantować swoim klientom osiągnięcia określonej pozycji w SERP. Dlaczego? Firmy SEO, dysponując zestawem narzędzi, mogą jedynie wpływać na ranking, jednak nigdy nie będą go kontrolowały. Zawsze będzie istniało prawdopodobieństwo, że działania z zakresu pozycjonowania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Kiedy ktoś obiecuje Ci, że po miesiącu znajdziesz się w Top3 i na czas trwania umowy tam pozostaniesz, powinna Ci się zapalić lampka ostrzegawcza.

 

Kwestie prawne a umowa na pozycjonowanie

Umowa na pozycjonowanie regulowana jest przez art. 734-751 Kodeksu cywilnego. W jej ramach zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji działań mających na celu zaindeksowanie witryny zleceniodawcy na wybrane słowa kluczowe w określonej wyszukiwarce. Jest to umowa konsensualna, dwustronnie obowiązująca, wzajemna i najczęściej odpłatna. Zleceniobiorca otrzymuje wynagrodzenie za staranne działanie, którego wysokość może być uzależniona od efektu.

Należy zwrócić uwagę, że decydując się na usługi SEO, nie podpisujemy umowy rezultatu – żadna agencja nie jest w stanie zagwarantować stałej i wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co wpływa na niepewność efektu działań podejmowanych w zakresie pozycjonowania?

1. Za ranking odpowiada Google

Żadna agencja SEO nie zna wszystkich czynników rankingowych ani ich wagi w kształtowaniu listy wyników wyszukiwania. Google trzyma takie informacje dla siebie. Pozycjonerzy mogą się co najwyżej przypuszczać, jakie elementy mają duże znaczenie, a którymi nie warto się w ogóle przejmować. GoogleNawet jeśli dostosuje się stronę zgodnie z oficjalnymi wskazówkami dla webmasterów, co jakiś czas algorytmy odpowiadające za konstruowanie rankingu są aktualizowane. Dlatego gwarancję na określoną pozycję w SERP mogłoby dać wyłącznie Google. Firma SEO niestety nie kontroluje rankingu.

2. Konkurencja nie śpi

Branża SEO jest już dość ciasna – na rynku działa wiele, dobrych firm, dbających o pozycje swoich klientów. Czasami niuanse decydują o tym, która witryna znajdzie się wyżej w rankingu. Jeśli Ty podpisałeś umowę na pozycjonowanie, to może Twoi konkurenci wpadli na ten sam pomysł. O miejsce w SERP rywalizujesz z ich marką, ofertą, produktami oraz wsparciem firm SEO, z którego korzystają.

3. Włamania hakerów

Każda strona może stać się ofiarą ataku hakerów. Google bardzo szybko rozpoznaje, kiedy dana witryna zostanie zainfekowana i stanowi zagrożenie dla użytkowników – zostaje na nią nałożony filtr. Ukarany serwis traci pozycje w wynikach wyszukiwania. Nawet szybka interwencja i naprawa szkód nie zawsze skutkuje natychmiastowym powrotem na miejsce w rankingu sprzed ataku. Firma SEO nie jest w stanie przewidzieć, czy strona klienta stanie się ofiarą włamu. Ty samym agencja nie zagwarantuje określonej pozycji w SERP, ponieważ nie ma wpływu na to, czy hakerzy i spamerzy namieszają w kodzie strony danego serwisu.

 

4. Depozycjonowanie, czyli nieuczciwa konkurencja w branży SEO

Uzyskanie wysokiej pozycji na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce wymaga wielu, zdywersyfikowanych działań od firmy SEO. Niestety, bardzo łatwo jest taką pracę zaprzepaścić, np. kopiując treść czy linkując z niezaufanych domen. W branży funkcjonują agencje, które zajmują się depozycjonowaniem, czyli podejmują działania mające na celu zepchnięcie witryny z zajmowanego miejsca w SERP. Nie jest to oczywiście etyczne zachowanie, które zdecydowanie utrudnia pozycjonowanie witryny.

5. Problemy natury technicznej

Żadna strona w internecie nie będzie widoczna dla robotów wyszukiwarki, jeśli nie zadbamy o aspekty techniczne, a mianowicie:

  • Opłaconą i skonfigurowaną domenę,
  • Poprawnie działający serwer (żaden dostawca usług hostingowych nie może zapewnić 100% niezawodności; należy wybrać firmę zapewniającą minimalną liczbę przerw w działaniu),
  • Infrastrukturę sieciową i okablowanie.

Problemy techniczne mogą spowodować niedostępność strony dla robotów, co w konsekwencji sprawi, że nie będzie się ona wyświetlała w wynikach wyszukiwania. A firma SEO nigdy nie odpowiada za niezawodność sprzętu, który utrzymuje naszą stronę w sieci.

 

6. Błędy w kodzie strony

Firma SEO nie ma także wpływu na bugi programistów popełnione w trakcie tworzenia strony internetowej, które niestety uniemożliwiają jej wyświetlanie w rankingu. Najczęstszym błędem jest zablokowanie witryny przed indeksacją poprzez zapisanie niewłaściwych komend w pliku robots.txt. To powoduje, że nawet najbardziej intensywne działania w zakresie pozycjonowania nie przyniosą żadnych efektów. Jeśli współpraca nad udoskonalaniem serwisu odbywa się w łańcuszku agencja – klient – programista, możemy mieć do czynienia z wieloma sytuacjami, w których dojdzie do wzajemnego niezrozumienia i tym samym powstaną błędy utrudniające zdobycie wysokiej pozycji w Google.

Powyższe powody jasno wskazują, dlaczego agencja świadcząca usługi z zakresu pozycjonowania nie powinna obiecywać osiągnięcia konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele czynników zewnętrznych, na które niestety pozycjonerzy nie mają większego wpływu. A największe zagrożenie stanowi samo Google i jego algorytmy kształtujące ranking. Firmę SEO można rozliczać za uzyskiwane efekty, ale nie należy oczekiwać, że zagwarantuje nam ona ze 100% pewnością wysokie miejsce w SERP.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt