Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.08.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Czym charakteryzuje się SEO lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest idealną strategią dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w obszarze danego miasta lub regionu. Dobierając słowa kluczowe zawierające nazwy geograficzne, np. adwokat Wrocław, usługi prawnicze Lublin, kierujemy swoją ofertę do wybranej grupy klientów. Ponadto frazy zawierające nazwę miasta lub regionu charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, co pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji przy relatywnie niewielkim budżecie. Jak wyglądają działania w przypadku Local SEO?

 

Osobne strony landing page dla każdego miasta

Niejednokrotnie przedsiębiorcy kierują swoją ofertę do mieszkańców różnych miast. W takim przypadku należy optymalizować serwis poprzez stworzenie osobnych landing page dla każdej lokalizacji. Wypozycjonowanie fraz usługi budowlane Wrocław, usługi budowlane Warszawa, usługi budowlane Katowice wymaga tworzenia indywidualnych podstron, ponieważ skuteczna optymalizacja strony głównej na wszystkie powyższe słowa kluczowe nie jest możliwa. A bez wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych nie powinniśmy myśleć o wysokiej pozycji w SERP.

Z tego względu dla każdego miasta należy przygotować podstronę, która następnie zostanie zoptymalizowana pod frazy z danej lokalizacji. Natomiast stronę główną należy zoptymalizować pod słowa kluczowe zawierające miasto lub region, w którym panuje największa konkurencja. Rozważmy tę sytuację za pomocą poniższego przykładu.

Kancelaria świadczy usługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego. Siedziba znajduje się we Wrocławiu, a strona główna to: www.kancelaria.com. Zostanie ona zoptymalizowana pod następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Wrocław, adwokat Wrocław, porady prawne Wrocław. Dla pozostałych miast obejmujących obszar działalności kancelarii przygotowano dedykowane landing page:

  • www.kancelaria.com/zielona-gora
  • www.kancelaria.com/walbrzych
  • www.kancelaria.com/zary
  • www.kancelaria.com/legnica.

Każdy landing page zostanie zoptymalizowany pod frazy zawierające nazwę danego miasta. Na przykład podstrona: www.kancelaria.com/zielona-gora będzie pozycjonowana na następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Zielona Góra, adwokat Zielona Góra, porady prawne Zielona Góra, a podstrona www.kancelaria.com/legnica na frazy: usługi prawnicze Legnica, adwokat Legnica, porady prawne Legnica.

Na każdej podstronie powinny znaleźć się dane kontaktowe (numer telefonu i adres) odpowiadające placówce świadczącej usługi w danym regionie.

 

Osobny profil linków dla każdej strony landing page

Pozycjonowanie każdej dedykowanej podstrony będzie wiązało się z tworzeniem osobnych profili linków. Landing page trzeba traktować jak niezależne domeny, dla których należy pozyskać wartościowe linki. Strategia linkbuildingu powinna obejmować pozycjonowanie poszczególnych podstron pod określone frazy z miastami lub regionami, w których działa dana firma.

 

 

Sukces w pozycjonowaniu lokalnym to połączenie dwóch elementów: optymalizacji landing page oraz przygotowania osobnej strategii linkbuildingu dla każdej lokalizacji. Poszczególne podstrony muszą być pozycjonowane pod określone słowa kluczowe. Takie działanie pozwala na uzyskanie efektów synergii i osiągnięcie zdecydowanie większych korzyści niż gdyby wszystkie frazy z różnymi lokalizacjami kierowane były na stronę główną.Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu lokalnym?

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt