Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.08.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Czym charakteryzuje się SEO lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest idealną strategią dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w obszarze danego miasta lub regionu. Dobierając słowa kluczowe zawierające nazwy geograficzne, np. adwokat Wrocław, usługi prawnicze Lublin, kierujemy swoją ofertę do wybranej grupy klientów. Ponadto frazy zawierające nazwę miasta lub regionu charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, co pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji przy relatywnie niewielkim budżecie. Jak wyglądają działania w przypadku Local SEO?

 

Osobne strony landing page dla każdego miasta

Niejednokrotnie przedsiębiorcy kierują swoją ofertę do mieszkańców różnych miast. W takim przypadku należy optymalizować serwis poprzez stworzenie osobnych landing page dla każdej lokalizacji. Wypozycjonowanie fraz usługi budowlane Wrocław, usługi budowlane Warszawa, usługi budowlane Katowice wymaga tworzenia indywidualnych podstron, ponieważ skuteczna optymalizacja strony głównej na wszystkie powyższe słowa kluczowe nie jest możliwa. A bez wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych nie powinniśmy myśleć o wysokiej pozycji w SERP.

Z tego względu dla każdego miasta należy przygotować podstronę, która następnie zostanie zoptymalizowana pod frazy z danej lokalizacji. Natomiast stronę główną należy zoptymalizować pod słowa kluczowe zawierające miasto lub region, w którym panuje największa konkurencja. Rozważmy tę sytuację za pomocą poniższego przykładu.

Kancelaria świadczy usługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego. Siedziba znajduje się we Wrocławiu, a strona główna to: www.kancelaria.com. Zostanie ona zoptymalizowana pod następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Wrocław, adwokat Wrocław, porady prawne Wrocław. Dla pozostałych miast obejmujących obszar działalności kancelarii przygotowano dedykowane landing page:

  • www.kancelaria.com/zielona-gora
  • www.kancelaria.com/walbrzych
  • www.kancelaria.com/zary
  • www.kancelaria.com/legnica.

Każdy landing page zostanie zoptymalizowany pod frazy zawierające nazwę danego miasta. Na przykład podstrona: www.kancelaria.com/zielona-gora będzie pozycjonowana na następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Zielona Góra, adwokat Zielona Góra, porady prawne Zielona Góra, a podstrona www.kancelaria.com/legnica na frazy: usługi prawnicze Legnica, adwokat Legnica, porady prawne Legnica.

Na każdej podstronie powinny znaleźć się dane kontaktowe (numer telefonu i adres) odpowiadające placówce świadczącej usługi w danym regionie.

 

Osobny profil linków dla każdej strony landing page

Pozycjonowanie każdej dedykowanej podstrony będzie wiązało się z tworzeniem osobnych profili linków. Landing page trzeba traktować jak niezależne domeny, dla których należy pozyskać wartościowe linki. Strategia linkbuildingu powinna obejmować pozycjonowanie poszczególnych podstron pod określone frazy z miastami lub regionami, w których działa dana firma.

 

 

Sukces w pozycjonowaniu lokalnym to połączenie dwóch elementów: optymalizacji landing page oraz przygotowania osobnej strategii linkbuildingu dla każdej lokalizacji. Poszczególne podstrony muszą być pozycjonowane pod określone słowa kluczowe. Takie działanie pozwala na uzyskanie efektów synergii i osiągnięcie zdecydowanie większych korzyści niż gdyby wszystkie frazy z różnymi lokalizacjami kierowane były na stronę główną.Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu lokalnym?

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt