Tajniki Google Analytics - Blog Artefakt

Google Analytics Krok po kroku

10.08.2015 / Analityka
Google Analytics

Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem analitycznym stworzonym przez firmę Google i służy ono do zbierania, mierzenia i analizy danych na temat ruchu przychodzącego w serwisie internetowym, które posłużą do jego optymalizacji.

 

1. Zakładanie konta Google Analytics

Aby założyć konto Google Analytics niezbędne jest posiadanie wcześniej konta Google. Kontem Google może być tutaj konto Gmail (@gmail.com) lub dowolne inne konto, które wcześniej będzie powiązane z Google. (np. @nazwafirmy.pl).

Konto Gmail można założyć tutaj: https://accounts.google.com/SignUp?hl=pl

Inne dowolne konto (nie Gmail) można powiązać z Google tutaj: https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail

Krok 1.

Logujemy się na stronę konta Google Analytics przy użyciu wcześniej posiadanego lub założonego konta Google.

Adres do logowania: http://www.google.com/analytics/

Krok 2.

Wybierz przycisk „rejestracja”, znajdujący się w prawej części strony.

Google

Krok 3.

Wypełnij formularz.

a) W pierwszym polu wybierz rodzaj swojej działalności – strona internetowa czy aplikacja mobilna. W tym przypadku decydujemy się na stronę internetową.

b) Nazwa konta: wpisz nazwę, dzięki której będziesz mógł zidentyfikować swój projekt.

c) Nazwa witryny internetowej: wpisz nazwę swojej strony internetowej, dzięki której ją rozpoznasz (na jednym koncie możesz mieć wiele usług, dlatego nie należy nazywać jej tak samo jak konta).

d) Adres URL witryny: wpisz adres strony internetowej, którą zamierzasz śledzić. Należy pamiętać o wyborze odpowiedniego protokołu, tzn. jeśli twoja strona korzysta z protokołu https, musisz zmienić ustawienia domyślne.

e) Kategoria branży: wybierz branżę, w której działasz.

f) Strefa czasowa: wybierz odpowiednią strefę czasową dla swojego miejsca zamieszkania.

g) Poniżej formularza: zgódź się (lub nie) na udostępnianie danych Google w celu rozwijania Google Analytics.

Po utworzeniu konta zostaniesz przeniesiony do sekcji z kodem śledzącym dla twojej witryny. Kod ten należy wdrożyć na swojej stronie internetowej.

2. Wdrażanie kodu Google Analytics

1. Kod śledzenia Google Analytics musi znaleźć się w sekcji <head> witryny internetowej (przed samym znacznikiem kończącym </head>).

2. Kod Google Analytics powinien znaleźć się na każdej podstronie serwisu.

a) Jeżeli twoja strona zbudowana jest wyłącznie w oparciu o HTML, musisz otworzyć każdy dokument i wkleić kod.

b) Jeżeli twoja strona oparta jest na systemie CMS (np. WordPress), to powinieneś znaleźć plik odpowiadający za wyświetlanie nagłówka. W WordPressie jest to plik header.php – wystarczy, że w tym pliku wkleisz kod (pojawi się na każdej podstronie).

Popularne systemy CMS takie jak WordPress, Joomla, Drupal czy Typo3 posiadają specjalne wtyczki, dzięki którym możemy w prosty sposób wdrożyć Google Analytics na stronę. Najczęściej wystarczy podać identyfikator UA. Dzięki niemu Google rozpoznaje, do którego konta przypisywać dane informacje. Identyfikator znajdziesz w kodzie Google Analytics (np. UA-46703982-1).

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...