Tajniki Google Analytics - Blog Artefakt

Google Analytics Krok po kroku

/ Analityka
Google Analytics

Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem analitycznym stworzonym przez firmę Google i służy ono do zbierania, mierzenia i analizy danych na temat ruchu przychodzącego w serwisie internetowym, które posłużą do jego optymalizacji.

 

1. Zakładanie konta Google Analytics

Aby założyć konto Google Analytics niezbędne jest posiadanie wcześniej konta Google. Kontem Google może być tutaj konto Gmail (@gmail.com) lub dowolne inne konto, które wcześniej będzie powiązane z Google. (np. @nazwafirmy.pl).

Konto Gmail można założyć tutaj: https://accounts.google.com/SignUp?hl=pl

Inne dowolne konto (nie Gmail) można powiązać z Google tutaj: https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail

Krok 1.

Logujemy się na stronę konta Google Analytics przy użyciu wcześniej posiadanego lub założonego konta Google.

Adres do logowania: http://www.google.com/analytics/

Krok 2.

Wybierz przycisk „rejestracja”, znajdujący się w prawej części strony.

Google

Krok 3.

Wypełnij formularz.

a) W pierwszym polu wybierz rodzaj swojej działalności – strona internetowa czy aplikacja mobilna. W tym przypadku decydujemy się na stronę internetową.

b) Nazwa konta: wpisz nazwę, dzięki której będziesz mógł zidentyfikować swój projekt.

c) Nazwa witryny internetowej: wpisz nazwę swojej strony internetowej, dzięki której ją rozpoznasz (na jednym koncie możesz mieć wiele usług, dlatego nie należy nazywać jej tak samo jak konta).

d) Adres URL witryny: wpisz adres strony internetowej, którą zamierzasz śledzić. Należy pamiętać o wyborze odpowiedniego protokołu, tzn. jeśli twoja strona korzysta z protokołu https, musisz zmienić ustawienia domyślne.

e) Kategoria branży: wybierz branżę, w której działasz.

f) Strefa czasowa: wybierz odpowiednią strefę czasową dla swojego miejsca zamieszkania.

g) Poniżej formularza: zgódź się (lub nie) na udostępnianie danych Google w celu rozwijania Google Analytics.

Po utworzeniu konta zostaniesz przeniesiony do sekcji z kodem śledzącym dla twojej witryny. Kod ten należy wdrożyć na swojej stronie internetowej.

2. Wdrażanie kodu Google Analytics

1. Kod śledzenia Google Analytics musi znaleźć się w sekcji <head> witryny internetowej (przed samym znacznikiem kończącym </head>).

2. Kod Google Analytics powinien znaleźć się na każdej podstronie serwisu.

a) Jeżeli twoja strona zbudowana jest wyłącznie w oparciu o HTML, musisz otworzyć każdy dokument i wkleić kod.

b) Jeżeli twoja strona oparta jest na systemie CMS (np. WordPress), to powinieneś znaleźć plik odpowiadający za wyświetlanie nagłówka. W WordPressie jest to plik header.php – wystarczy, że w tym pliku wkleisz kod (pojawi się na każdej podstronie).

Popularne systemy CMS takie jak WordPress, Joomla, Drupal czy Typo3 posiadają specjalne wtyczki, dzięki którym możemy w prosty sposób wdrożyć Google Analytics na stronę. Najczęściej wystarczy podać identyfikator UA. Dzięki niemu Google rozpoznaje, do którego konta przypisywać dane informacje. Identyfikator znajdziesz w kodzie Google Analytics (np. UA-46703982-1).

 

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...