Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.08.2015 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Remarketing dynamiczny AdWords

Remarketing dynamiczny AdWords

Remarketing stał się jednym z najlepszych narzędzi służących marketerom do „odzyskiwania użytkowników”, czyli wyświetlenia komunikatu reklamowego odbiorcy, który opuścił stronę internetową bez dokonania konwersji. Przy odpowiednim podziale grup docelowych jesteśmy w stanie stworzyć  bardzo dobre reklamy odpowiadające potrzebom użytkowników. Jednak bardzo często spotykamy się z problemem podziału grup użytkowników, w taki sposób, aby trafiać do nich z odpowiednim przekazem reklamowym. Efekt końcowy to najczęściej ogólny przekaz, który jedynie po części trafia w gusta danego użytkownika.

Remarketing dynamiczny

W pewnym momencie spotykamy się jednak z problemem – co zrobić, kiedy nie jesteśmy w stanie odpowiednio utworzyć grup docelowych? Co zrobić, jeżeli jeden użytkownik przegląda naszą stronę przeglądając wiele grup/kategorii produktowych? Jaką stworzyć reklamę i jak najlepiej do niego trafiać?

Odpowiedzią na te pytania jest zastosowanie remarketingu dynamicznego AdWords. Działanie to można porównywać do bardzo szczegółowo prowadzonych kampanii tradycyjnych.

Na czym polega różnica?

  1. Kod remarketingu dynamicznego różni się od kodu tradycyjnego
  2. Remarketing dynamiczny wykorzystuje dane z pliku Feed (Google Merchant Center/ Google shopping) lub też dane ręcznie przesłane do systemu AdWords np. w postaci tabeli Excel
  3. Reklamy w przypadku remarketingu dynamicznego są generowane dla każdego użytkownika indywidualnie, na podstawie przeglądanych przez niego produktów/usług.

Jakie są efekty zastosowania remarketingu dynamicznego?

  1. Znaczące poprawienie parametrów kampanii reklamowej, ze względu na fakt, że reklamowane są produkty, które użytkownik oglądał, którymi był zainteresowany
  2. Znaczące zwiększenie ilości konwersji/obniżenie kosztu konwersji
  3. Zwiększenie ogólnego ROI kampanii reklamowej
  4. Miękkie efekty takie jak np. szybsze budowanie zaufania do marki, wywieranie wrażenia posiadania dużego budżetu reklamowego, wrażenie realizowanie działań „pod klienta”

Czy warto?

Remarketing dynamiczny staje się w tej chwili jednym z najlepszych i stosunkowo łatwych do zastosowania narzędzi, poprawiających znacząco parametry reklamy. W związku z krótkim czasem wdrożenia (niski koszt) wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem – szczególnie w przypadku kiedy posiadamy już uruchomioną kampanię Google Shopping.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt