Większa szansa na konwersję
Niszowe frazy z długiego ogona są wyszukiwane przez klientów w innym momencie ich cyklu zakupowego. Zazwyczaj mają oni bardziej sprecyzowane oczekiwania od klientów, którzy korzystają z ogólnych fraz. Dlatego większe są szanse na dokonanie przez nich zakupu. Niezależnie od typu ruchu (wyszukiwanie organiczne czy płatne) słowa kluczowe generujące dużą liczbę odwiedzin niekoniecznie są słowami, które przynoszą sprzedaż.
Wracając do naszego przykładu wrocławskiej firmy – nie można przewidzieć, czego dokładnie szukają użytkownicy, którzy wpisują w Google frazę „warsztat samochodowy”. Nie wiemy, jaką naprawę chcą wykonać, jaki mają samochód, wreszcie w jakiej lokalizacji się znajdują. Ta fraza jest zbyt ogólna i nie daje wystarczających informacji na temat intencji użytkowników. Natomiast gdy ktoś szuka konkretnej frazy „serwis renault Wrocław”, wiemy, czego potrzebuje. Odwiedzający korzystający z takich konkretnych haseł będą prawdopodobnie bardziej konwertować (czyli zmieniać się) w Twoich klientów niż użytkownicy wpisujący ogólne słowa kluczowe.