Słowo kluczowe, frazy kluczowe (niepoprawnie: słowa klucze) - co to jest? - Blog Artefakt

Słowo kluczowe, fraza kluczowa

/ Słownik SEO
frazy kluczowe
Słowo kluczowe, fraza kluczowa (niepoprawnie: słowa klucze) – (ang. keywords) to pojęcie dotyczy słowa (lub układu słów) najtrafniej opisującego tematykę strony internetowej. Odpowiedni dobór frazy, a następnie wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce zwiększa znacząco ruch użytkowników na stronie i jest jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania strony www.
Dobór odpowiednich słów/fraz kluczowych wymaga znajomości rynku, treści strony, zachowań użytkowników. Najlepszym sposobem dopasowania fraz jest zbadanie ruchu z wyszukiwarek na stronę. Pokaże ono, za pomocą jakich słów wpisywanych w wyszukiwarkach internauci docierają do badanej strony.
Przykład:
Dla podstrony, którą właśnie czytasz, najbardziej optymalne słowa to „słowo kluczowe”, „słowa kluczowe”, „fraza kluczowa”, „frazy kluczowe”. Użycie sformułowań „słowo” czy „fraza” jest błędne, ponieważ mają one szersze znaczenie (nie są związane wyłącznie z pozycjonowaniem) i ewentualne koszty przeznaczone na ich wypozycjonowanie zostaną w dużej mierze przeznaczone na niezamierzony ruch na naszej stronie osób szukających np.: fraz muzycznych czy słów ze słowników.
Można za to stworzyć „drugi garnitur” fraz bardziej precyzyjnych, ale łatwych do pozycjonowania – np. dla tej podstrony mogłyby to być „dobór frazy”, „dobór słowa kluczowego”, „dobór fraz”, „dobór słów”, „analiza słów kluczowych” i wszelkie ich kombinacje.
Raport Skuteczności w GSC powstaje w oparciu o kanoniczne adresy URL. Sprawdź, co wywoła ta zmiana...
W połowie stycznia 2019 roku amerykański gigant udostępnił Asystenta Google w polskiej wersji...
Teksty publikowane w mediach społecznościowych są coraz lepiej indeksowane przez wyszukiwarkę...
Podsumowujemy branżę SEO w 2018 roku i prognozujemy najważniejsze wyzwania na 2019 r. Czy czeka nas...