Słowo kluczowe, fraza kluczowa

/ Słownik SEO
frazy kluczowe
Słowo kluczowe, fraza kluczowa (niepoprawnie: słowa klucze) – (ang. keywords) to pojęcie dotyczy słowa (lub układu słów) najtrafniej opisującego tematykę strony internetowej. Odpowiedni dobór frazy, a następnie wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce zwiększa znacząco ruch użytkowników na stronie i jest jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania strony www.
Dobór odpowiednich słów/fraz kluczowych wymaga znajomości rynku, treści strony, zachowań użytkowników. Najlepszym sposobem dopasowania fraz jest zbadanie ruchu z wyszukiwarek na stronę. Pokaże ono, za pomocą jakich słów wpisywanych w wyszukiwarkach internauci docierają do badanej strony.
Przykład:
Dla podstrony, którą właśnie czytasz, najbardziej optymalne słowa to „słowo kluczowe”, „słowa kluczowe”, „fraza kluczowa”, „frazy kluczowe”. Użycie sformułowań „słowo” czy „fraza” jest błędne, ponieważ mają one szersze znaczenie (nie są związane wyłącznie z pozycjonowaniem) i ewentualne koszty przeznaczone na ich wypozycjonowanie zostaną w dużej mierze przeznaczone na niezamierzony ruch na naszej stronie osób szukających np.: fraz muzycznych czy słów ze słowników.
Można za to stworzyć „drugi garnitur” fraz bardziej precyzyjnych, ale łatwych do pozycjonowania – np. dla tej podstrony mogłyby to być „dobór frazy”, „dobór słowa kluczowego”, „dobór fraz”, „dobór słów”, „analiza słów kluczowych” i wszelkie ich kombinacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....