Pozycjonowanie ShopGold

Szybki rozwój Internetu oraz nowych technologii sprawia, że coraz więcej osób większość swojego życia przenosi do sieci – dotyczy to także kwestii związanych z zakupami. Podążając za zmieniającymi się trendami, sprzedawcy coraz częściej rozszerzają swoją działalność o sprzedaż online. Pozycjonowanie sklepu shopGold to zatem rozwiązanie idealne dla średnich i mniejszych sklepów online, które chcą docierać do coraz większej grupy odbiorców. Sprawdź, jak działa i przekonaj się, dlaczego tak wielu klientów docenia ten system e-commerce.

Czym jest shopGold?

Jest to oprogramowanie służące do prowadzenia własnego sklepu internetowego w sieci. ShopGold to popularny CMS (ang. Content Management System), czyli System Zarządzania Treści pozwalający na dodawanie produktów, zarządzanie zamówieniami oraz listą klientów, a także na konfigurowanie wyglądu samej witryny. Umożliwia także optymalizację strony pod kątem zwiększania pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu jest doskonałym rozwiązaniem zarówno dla samych właścicieli sklepów online, jak i ich klientów, którzy z łatwością mogą dokonywać zakupów na atrakcyjnej wizualnie i intuicyjnej w obsłudze witrynie.

Pozycjonowanie sklepu shopGold — wady i zalety

Podobnie jak każdą stronę internetową, także sklep shopGold można, a nawet należy pozycjonować. Może to pomóc w lepszej widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a tym samym dotarciu do jeszcze większej grupy potencjalnych klientów.

Przejrzysty interfejs panelu zarządzania i samego sklepu są niepodważalną zaletą dla właściciela lub administratora oprogramowania, który może modyfikować swoją stronę i wprowadzać na nią nowy asortyment.

ShopGold zapewnia także możliwość skorzystania zarówno z darmowych, jak i płatnych szablonów, które można dostosować do swoich indywidualnych potrzeb. Daje to ogromne możliwości i oszczędność czasu właścicielowi sklepu. Warto jednak wspomnieć, że edycja gotowych szablonów, a szczególnie ich dalsza rozbudowa o nowe funkcjonalności wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej.

Ostatnią kwestią, która jest jednocześnie największą zaletą sklepu shopGold, są ogromne możliwości pozycjonowania.

Optymalizacja SEO w sklepie shopGold

Kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania spędzają sen z powiek wielu właścicielom sklepów internetowych. To od pozycji w rankingu zależy bowiem ruch na stronie, ale także zysk, jaki mogą przynieść potencjalni klienci, którzy wejdą na stronę wyników organicznych. Dlatego właśnie pozycjonowanie sklepu shopGold, jak każdej innej witryny jest tak ważne. Na szczęście oprogramowanie to zapewnia pełen wachlarz możliwości i rozwiązań w ramach pozycjonowania, które pomogą w osiągnięciu jak najwyższego wyniku w organicznych wynikach wyszukiwania.

Meta tagi (meta title, meta description)

ShopGold umożliwia indywidualne definiowanie meta tagów na wszystkich stronach i podstronach witryny. Zarówno meta title, jak i meta description nie są widoczne bezpośrednio na stronie, a wyłącznie w SERP-ach, jednak ich obecność jest tutaj kluczowa, jeśli chodzi o poprawę pozycji i zwiększenie liczby wejść na stronę. Są niezwykle istotne nie tylko z punktu widzenia robotów indeksujących, odpowiedzialnych za ustalanie pozycji Twojej strony, ale także klientów – treść meta danych służy bowiem jako krótka reklama oraz zaproszenie do sprawdzenia oferty. Jako że przeglądanie wyników wyszukiwania to pierwszy kontakt klienta ze sklepem, warto, aby meta tagi zawierały zwięzły opis danej podstrony oraz CTA.

Plik robots.txt

Plik robots.txt służy do przekazania robotom wyszukiwarek internetowych informacji dotyczących tego, do jakich dokładnie adresów URL w witrynie roboty mogą uzyskać dostęp w celu indeksacji. Stosuje się go w celu zarządzania ruchem robotów na witrynie. Wykluczenie może dotyczyć zarówno konkretnych podstron, jak i innego typu zasobów, jak pliki graficzne.

Sitemapa

Jest to kolejny, niezwykle ważny element pozycjonowania, którego wdrożenie umożliwia oprogramowanie shopGold. Sitemapa to specjalny plik, stworzony w formacie XML i jak nazwa wskazuje, jest on po prostu mapą całej witryny. Powinna znaleźć się w nim pełna lista zawartych podstron sklepu, które są wartościowe i chcemy je indeksować. Zadaniem sitemapy jest więc informowanie robotów wyszukiwarek internetowych o strukturze i zawartości Twojej domeny. Dzięki plikowi boty łatwiej odnajdują się w witrynie, co jest szczególnie ważne w przypadku dużych i rozbudowanych sklepów online z wieloma produktami.

Przyjazne adresy URL

Są niezwykle ważnie nie tylko z punktu widzenia robotów, ale także klientów. Powinny wyróżniać się prostą do zapamiętania, chwytliwą nazwą i dokładnym wskazaniem zawartości danej podstrony. Dzięki temu zarówno klienci, jak i roboty z łatwością mogą jeszcze przed wejściem na daną stronę domyślić się, jakie treści oraz produkty będzie zawierała. Niezwykle ważnym aspektem jest też to, aby adresy URL nie zawierały parametrów, odzwierciedlały strukturę kategorii oraz kolejne zagłębienia. W programie shopGold możliwe jest tworzenie przyjaznych adresów, wspierających większy ruch i lepszy wynik pozycjonowania.

Jak wyglądają przyjazne adresy URL? Przede wszystkim nie zawierają spacji, polskich znaków ani znaków specjalnych. Każdy wyraz powinien być oddzielony znakiem „-”. Ważne, aby w tworzonym adresie URL znalazła się istotna dla zawartości danej podstrony fraza kluczowa.

Unikalne treści

Pozycjonowanie sklepu shopGold umożliwia także szybkie i łatwe dodawanie oraz edytowanie wszelkiego rodzaju treści, jakie chcesz umieścić na swojej stronie. Z punktu widzenia SEO niezwykle ważne jest, aby teksty były w pełni unikalne, czyli niezawierające duplikatów skopiowanych nie tylko z konkurencyjnych witryn, ale także znajdujących się na innych podstronach Twojego sklepu. Istotne jest więc, aby każda z kluczowych podczas pozycjonowania podstron zawierała swój własny, niepowtarzalny opis pisany zgodnie z wytycznymi SEO.

Jak przygotować takie treści do sklepu shopGold? Po pierwsze pamiętaj, że posłuży on nie tylko robotom, ale przede wszystkim osobom go odwiedzającym. Postaw na użyteczność – spraw, aby klient szukający interesującego go produktu znalazł na podstronie wszelkie informacje, jakie mogą być dla niego ważne. Opis techniczny, jego przykładowe zastosowania, możliwe warianty, rozmiary, materiał, z którego powstał i wiele innych cech istotnych w zależności od danego artykułu. Wszystko to warto zawrzeć w treści, aby zapewnić atrakcyjny i wyczerpujący opis, który będzie po prostu użyteczny. Pamiętaj, że na każdej z podstron: zarówno produktowych, jak i kategorii, a przede wszystkim na stronie głównej powinien znaleźć się tekst zawierający słowa kluczowe.

Nie zapominaj również o tym, że treści są niezwykle ważne także dla robotów. Unikalność opisów, ale także odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi to jedne z wielu aspektów ocenianych podczas indeksowania, jakie mogą wpłynąć na pozycjonowanie Twojego sklepu shopGold. Zadbaj więc o to, aby treści zawierały słowa kluczowe adekwatne dla danej podstrony – zwróć również uwagę na ich odpowiednie nasycenie. Pamiętaj jednak, że zbyt duże nagromadzenie fraz może być potraktowane przez roboty jako spam, dlatego należy zachować umiar.

Pozycjonowanie na platformie Shopgold - podsumowanie

ShopGold to oprogramowanie, które doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku niewielkich, jak i średnich sklepów internetowych. Aby zadbać o odpowiednie pozycjonowanie witryny, system ten zapewnia również szereg rozwiązań, wspierających optymalizację. Łatwa edycja i dodawanie unikalnych treści, tworzenie sitemapy czy pliku robots.txt, a także przyjaznych adresów URL oraz meta tagów to jedne z najważniejszych zalet, które wspierają pracę właściciela sklepu.