Jak zrobić klikalny numer telefonu jako link na stronie internetowej?

/ SEO
Połączenia telefoniczne przez internet

Umieszczając dane kontaktowe na stronie, warto zadbać o ich dostępność dla użytkowników. Jednym ze sposobów jest podlinkowanie numeru telefonu, dzięki czemu osoby korzystające z urządzeń mobilnych jednym kliknięciem będą mogły połączyć się z właścicielem przeglądanej strony internetowej.

Jak oznaczyć numer telefonu jako odnośnik na stronie internetowej?

Przygotowanie klikalnego numeru telefonu wymaga umieszczenia odnośnika i opisania go odpowiednio w kodzie HTML strony. Należy skorzystać z atrybutu <a href>, dodając przed numerem telefonu wyrażenie tel:. Poprawny link dla polskiego nr telefonu wygląda następująco:

<a href="tel:+48713333222">Treść widoczna na stronie internetowej</a>

Sam link powinien zawierać pełny numer telefonu wraz z prefiksem kraju bez spacji, nawiasów oraz myślników. Natomiast w treści odnośnika można wpisać dowolny tekst, który zostanie wyświetlony internaucie, np.

  • 713-333-222
  • (+48) 713 333 222
  • Zadzwoń teraz
  • Skontaktuj się z nami

Przygotowanie podlinkowanego numeru telefonu nie zajmuje wiele czasu, a stanowi duże ułatwienie dla użytkownika mobilnego. Warto z tego rozwiązania skorzystać.

Jak założyć śledzenie w Google Analytics na klikanie numeru telefonu?

Mając aktywną usługę Google Analytics, można dodatkowo zbierać informację na temat ilości kliknięć w numer telefonu. Będzie to miało zwłaszcza zastosowanie w przypadku korzystania z urządzeń mobilnych, gdzie tego typu klikniecie powoduje nawiązanie połączenia, czyli szeroko rozumianą konwersję.

W celu przesyłania danych dotyczących kliknięć w numer telefonu do usługi Google Analytics muszą być spełnione 2 warunki:

  • poprawnie zainstalowany kod śledzenia Analytics na stronie,
  • dodatkowa implementacja kodu zdarzeń w kodzie HTML serwisu.

O ile pierwszy z warunków jest łatwy do spełnienia, a sama instalacja usługi Analytics nie jest niczym skomplikowanym, o tyle drugi może przysporzyć już pewne trudności. Warto na tym etapie posiłkować się suportem, który oferuje Google: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/events.

Idea instalacji kodu zdarzeń polega na tym, aby po kliknieciu przez użytkownika w numer telefonu do Google Analytics przesyłało się zdarzenia typu „onClick” z wcześniej ustalonymi przez nas parametrami. Przykładowa konstrukcja takiego zdarzenia może wyglądać następująco:

<a href=”tel:+48713333222″ onclick=”ga(’send’, 'event’, 'Kontakt’, 'Telefon-klikniecie’);”>Treść widoczna na stronie internetowej</a>

Powyższą instalację zdarzeń można również przeprowadzić za pomocą narzędzia Google Tag Manager.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...
Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...