Technologia Active View w reklamach TrueView - Blog Artefakt

Technologia Active View będzie dostępna w reklamach TrueView

/ SEM
Serwis internetowy YouTube

Widoczność reklam jest istotna zarówno dla reklamodawców, jak i dla Google. Skuteczny przekaz reklamowy dociera do szerokiej grupy odbiorców, nakłaniając ich do podjęcia określonej interakcji, np. przejścia do serwisu, dokonania zakupu lub skontaktowania się z obsługą sklepu. Gigant z Kalifornii od kilku lat rozwija technologię Active View, która pomoże mierzyć i analizować, czy reklamy TrueView są zauważane przez potencjalnych klientów.

 

Czym jest Active View?

Jest to technologia służąca do pomiaru widoczności wyświetleń reklam na stronie internetowej. Użytkownik, wchodząc do serwisu, nie musi zapoznawać się ze wszystkimi opublikowanymi treściami. Active View wskaże reklamodawcom miejsca, w których zamieszczenie przekazu reklamowego pozwoli na odniesienie największej skuteczności. Narzędzie działa w czasie rzeczywistym, jest bezpłatne i zintegrowane z platformami reklamowymi. Korzystanie z tej technologii nie sprawia większych problemów, o czym możemy się przekonać zerkając na wersję demo przygotowaną przez Google: https://viewability.withgoogle.com/static/view.html.

Reklama YT

Mierzenie widoczności reklam TrueView

Google poinformowało na swoim blogu, że w ciągu najbliższych kilku tygodni Active View zostanie udostępnione dla wszystkich rodzajów reklam TrueView wyświetlanych w wideo udostępnianym za pośrednictwem platformy YouTube. Nie będzie miało znaczenia, czy powierzchnia reklamowa zostanie zakupiona za pomocą AdWords czy DoubleClick Bid Managera.

 

Warto pamiętać, że wskaźnik widoczności przekazuje wyłącznie informację, czy reklama została wyświetlona użytkownikowi. Nie wiadomo jednak, jak skuteczny był przekaz i czy internauta podjął jakąkolwiek interakcję albo zapamiętał, czego dotyczyła reklama i z jaką marką, producentem lub produktem była związana. Google radzi, aby podczas analizy widoczności zwracać uwagę na tzw. WAVE, czyli:

 

  • Watch Time – im więcej czasu użytkownik spędza na przeglądaniu reklam, tym większe prawdopodobieństwo zapamiętania przekazu reklamowego i dokonania interakcji (http://adwordsagency.blogspot.com/2015/08/understanding-how-viewability-relates.html) ;
  • Audibility – według Google reklamy z dźwiękiem mają o nawet 43% większą skuteczność oddziaływania na odbiorców w porównaniu do reklam bez głosu (źródło: Google Brand Lift Data, 280 US campaigns, May 2015);
  • Viewability – YouTube zapewnia 93% widoczność przekazu reklamowego;
  • Engagement – badania Brand Lift wskazują, że odbiorcy TrueView są o 10 razy bardziej podatni na wchodzenie w interakcje z marką, np. poprzez subskrypcję jej kanału na YouTube.

 

Reklama AdWords

Technologia Active View z pewnością pozwoli na przeanalizowanie, czy udostępniane w sieci reklamy są widoczne. Dzięki niej będzie możliwe dobranie miejsc na stronie pozwalających na dotarcie do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszymi produktami czy usługami.

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...