Reklamodawcy wykupujący reklamy w systemie AdWords często zastanawiają się, jak wygląda ich kampania w wyszukiwarce i czy w ogóle się wyświetla. Wpisywanie swoich słów kluczowych bezpośrednio w Google nie jest najlepszym sposobem na podgląd reklam AdWords, ponieważ istnieje wiele powodów, dla których mogą one nie wyświetlić się w danej chwili, np. ograniczenie budżetowe kampanii, zbyt częste wyszukiwanie konkretnych słów kluczowych w Google czy kierowanie na konkretne lokalizacje, w których nie znajdujemy się w danym momencie.
Najpewniejszym sposobem, aby sprawdzić, czy nasze reklamy są wyświetlane, jest narzędzie do poglądu reklam udostępniane przez sam system Google AdWords. Pozwala on nie tylko zobaczyć, jak wygląda nasz link sponsorowany w wyszukiwarce, ale również może podać przyczyny braku wyświetlania. Podpowiadamy, jak korzystać z tego narzędzia.
Znajdź swoją reklamę i reklamy konkurencji
Warto zaznaczyć, że istnieją dwie wersje narzędzia do podglądu reklam AdWords – dla zalogowanych oraz niezalogowanych użytkowników. To pierwsze pozwala po prostu podejrzeć, jakie płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania wyświetlają się dla danego słowa kluczowego w konkretnej lokalizacji. Wersja dla zalogowanych dodatkowo umożliwia zweryfikować, czy reklamy z naszego konta AdWords wyświetlają się, a jeśli nie, to dlaczego. Obie wersje dostępne są pod tym adresem: google.com/adpreview. Do narzędzia można również trafić przez konto AdWords, wybierając z górnego menu kategorię Narzędzia, a następnie opcję Podgląd i diagnostyka reklam.
Podgląd reklam jest prosty
Jak więc prawidłowo korzystać z narzędzia podglądu reklam AdWords? Nie ma w tym nic trudnego. W górne pole należy wpisać interesujące nas słowo kluczowe oraz wybrać odpowiednie ustawienia lokalizacji, języka, urządzenia i wyszukiwarkę w bocznym menu. Należy pamiętać, że w przypadku sprawdzania wyświetlania swoich linków sponsorowanych ustawienia wyszukiwania powinny pokrywać się z ustawieniami kampanii. W przypadku niezgodności kierowania na lokalizację system poda informację, że reklama nie jest wyświetlana (np. kiedy kampania kierowana jest na wybrane miasto, a my ustawiamy podgląd wyświetlania dla całej Polski). Jeśli ustawienia są prawidłowe i kampania jest wyświetlana, system powinien pokazać na podglądzie naszą reklamę w zielonym polu tak jak na screenie poniżej:
Jeśli ustawienia podglądu są prawidłowe, a mimo to reklama nie wyświetla się, narzędzie może podać przyczynę braku wyświetleń, np. niewystarczający budżet dzienny czy też błędy w ustawieniach kampanii. Informacje o przyczynie niewyświetlania znajdziemy nad polem z podglądem.