Narzędzie podglądu reklam Google AdWords – sprawdź, jak wyglądają twoje reklamy - Blog Artefakt

Narzędzie podglądu reklamy – sprawdź jak wygląda Twoja reklama AdWords

19.01.2016 / SEM
wyszukiwarka internetowa

Reklamodawcy wykupujący reklamy w systemie AdWords często zastanawiają się, jak wygląda ich kampania w wyszukiwarce i czy w ogóle się wyświetla. Wpisywanie swoich słów kluczowych bezpośrednio w wyszukiwarce Google nie jest najlepszym sposobem na podgląd reklam AdWords, ponieważ jest wiele powodów, dla których mogą one nie wyświetlić się w danej chwili. Głównymi powodami braku wyświetleń w danym czasie i miejscu jest ograniczenie budżetowe kampanii, zbyt częste wyszukiwanie konkretnych słów kluczowych w Google czy kierowanie na konkretne lokalizacje, w których nie znajdujemy się w danym momencie.

Najpewniejszym sposobem, aby sprawdzić, czy nasze reklamy są wyświetlane, jest narzędzie do poglądu reklam udostępniane nam przez sam system Google AdWords. Pozwala on nie tylko zobaczyć, jak wygląda nasz link sponsorowany w wyszukiwarce, ale również może podać przyczyny braku wyświetlania. Podpowiadamy więc jak korzystać z tego narzędzia.

 

Znajdź swoją reklamę i reklamy konkurencji

Warto zaznaczyć, że istnieją dwie wersje narzędzia do podglądu reklam AdWords – dla zalogowanych oraz niezalogowanych użytkowników. To pierwsze pozwala po prostu podejrzeć jakie płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania wyświetlają się dla danego słowa kluczowego w konkretnej lokalizacji. Wersja dla zalogowanych dodatkowo pozwala zweryfikować, czy reklamy z naszego konta AdWords wyświetlają się i ewentualnie dlaczego nie. Obie wersje dostępne są pod tym adresem: google.com/adpreview. Do narzędzia można również trafić przez konto AdWords wybierając z górnego menu kategorię Narzędzia, a następnie opcję Podgląd i diagnostyka reklam.

 

Podgląd reklam jest prosty

Jak więc prawidłowo korzystać z narzędzia podglądu reklam AdWords? Nie ma w tym nic trudnego. W górne pole należy wpisać interesujące nas słowo kluczowe oraz wybrać odpowiednie ustawienia lokalizacji, języka, urządzenia i wyszukiwarkę w bocznym menu. Należy pamiętać, że w przypadku sprawdzania wyświetlania swoich linków sponsorowanych, ustawienia wyszukiwania powinny pokrywać się z ustawieniami kampanii. W przypadku niezgodności kierowania na lokalizację system poda informację, że reklama nie jest wyświetlana (np. kiedy kampania kierowana jest na wybrane miasto, a my ustawiamy podgląd wyświetlania dla całej Polski). Jeśli ustawienia są prawidłowe i kampania jest wyświetlana, system powinien pokazać nam na podglądzie naszą reklamę w zielonym polu, tak jak na rysunku poniżej:

Reklama jest wyświetlana

 

Jeśli ustawienia podglądu są prawidłowe, a mimo to reklama nie wyświetla się, narzędzie może podać nam przyczynę braku wyświetleń. Może to być np. niewystarczający budżet dzienny, czy też błędy w ustawieniach kampanii. Informacje o przyczynie niewyświetlania znajdziemy nad polem z podglądem.

 

Reklama nie jest wyświetlana

Należy pamiętać, że narzędzie do podglądu reklam działa prawidłowo tylko w przypadku standardowych linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Przy kampaniach z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce lub kampaniach produktowych narzędzie wyświetla komunikat, że reklamy nie są wyświetlane, mimo że mogą one być widoczne na podglądzie.

 

Korzystaj z podglądu reklam bez nabijania wyświetleń

Narzędzie „Podgląd i diagnostyka reklam” często okazuje się pomocne przy zarządzaniu kampanią, ponieważ pozwala szybko zidentyfikować powód braku wyświetleń. Przydaje się ono również osobom, które zlecają prowadzenie kampanii AdWords i chcą zweryfikować, jak wygląda reklama i czy w ogóle się wyświetla. Narzędzie to pozwala na sprawdzenie statusu wyświetlania bez zakłócania statystyk kampanii, czyli bez naliczania kolejnych wyświetleń. Jest to ważne w przypadku, kiedy chcemy sprawdzać swoją reklamę bardzo często. Zachęcamy więc do korzystania.

 

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...