Narzędzie podglądu reklam Google AdWords – sprawdź, jak wyglądają twoje reklamy - Blog Artefakt

Narzędzie podglądu reklamy – sprawdź, jak wygląda Twoja reklama AdWords

/ SEM
wyszukiwarka internetowa

Reklamodawcy wykupujący reklamy w systemie AdWords często zastanawiają się, jak wygląda ich kampania w wyszukiwarce i czy w ogóle się wyświetla. Wpisywanie swoich słów kluczowych bezpośrednio w Google nie jest najlepszym sposobem na podgląd reklam AdWords, ponieważ istnieje wiele powodów, dla których mogą one nie wyświetlić się w danej chwili, np. ograniczenie budżetowe kampanii, zbyt częste wyszukiwanie konkretnych słów kluczowych w Google czy kierowanie na konkretne lokalizacje, w których nie znajdujemy się w danym momencie.

Najpewniejszym sposobem, aby sprawdzić, czy nasze reklamy są wyświetlane, jest narzędzie do poglądu reklam udostępniane przez sam system Google AdWords. Pozwala on nie tylko zobaczyć, jak wygląda nasz link sponsorowany w wyszukiwarce, ale również może podać przyczyny braku wyświetlania. Podpowiadamy, jak korzystać z tego narzędzia.

Znajdź swoją reklamę i reklamy konkurencji

Warto zaznaczyć, że istnieją dwie wersje narzędzia do podglądu reklam AdWords – dla zalogowanych oraz niezalogowanych użytkowników. To pierwsze pozwala po prostu podejrzeć, jakie płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania wyświetlają się dla danego słowa kluczowego w konkretnej lokalizacji. Wersja dla zalogowanych dodatkowo umożliwia zweryfikować, czy reklamy z naszego konta AdWords wyświetlają się, a jeśli nie, to dlaczego. Obie wersje dostępne są pod tym adresem: google.com/adpreview. Do narzędzia można również trafić przez konto AdWords, wybierając z górnego menu kategorię Narzędzia, a następnie opcję Podgląd i diagnostyka reklam.

Podgląd reklam jest prosty

Jak więc prawidłowo korzystać z narzędzia podglądu reklam AdWords? Nie ma w tym nic trudnego. W górne pole należy wpisać interesujące nas słowo kluczowe oraz wybrać odpowiednie ustawienia lokalizacji, języka, urządzenia i wyszukiwarkę w bocznym menu. Należy pamiętać, że w przypadku sprawdzania wyświetlania swoich linków sponsorowanych ustawienia wyszukiwania powinny pokrywać się z ustawieniami kampanii. W przypadku niezgodności kierowania na lokalizację system poda informację, że reklama nie jest wyświetlana (np. kiedy kampania kierowana jest na wybrane miasto, a my ustawiamy podgląd wyświetlania dla całej Polski). Jeśli ustawienia są prawidłowe i kampania jest wyświetlana, system powinien pokazać na podglądzie naszą reklamę w zielonym polu tak jak na screenie poniżej:

Reklama jest wyświetlana

Jeśli ustawienia podglądu są prawidłowe, a mimo to reklama nie wyświetla się, narzędzie może podać przyczynę braku wyświetleń, np. niewystarczający budżet dzienny czy też błędy w ustawieniach kampanii. Informacje o przyczynie niewyświetlania znajdziemy nad polem z podglądem.

Reklama nie jest wyświetlana

Należy pamiętać, że narzędzie do podglądu reklam działa prawidłowo tylko w przypadku standardowych linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Przy kampaniach z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce lub kampaniach produktowych narzędzie wyświetla komunikat, że reklamy nie są wyświetlane, mimo że mogą one być widoczne na podglądzie.

Udostępnij podgląd reklamy swojemu klientowi

Wielu właścicieli serwisów internetowych przekazuje zarządzanie kampaniami AdWords doświadczonym agencjom lub marketerom. Osoby odpowiedzialne za promocję w internecie odpowiadają za przygotowanie reklamy, która wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Korzystając z narzędzia poglądu reklamy, specjaliści SEM mogą pokazać klientowi przygotowaną treść reklamową i jej sposób wyświetlania w wynikach wyszukiwania.

Podgląd reklamy

By udostępnić podgląd reklamy, wystarczy kliknąć niebieski przycisk Udostępnij to wyszukiwanie. Otworzy się okno z linkiem, który należy skopiować i przesłać do właściciela serwisu.

Podgląd reklamy okno

Podgląd reklamy można także wykorzystać, gdy klient skarży się, że płaci za reklamy, a po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce nie wyświetlają się one na ekranie komputera. Wtedy wystarczy udostępnić pogląd, by uspokoić właściciela domeny i zaprezentować efekty swojej pracy.

Korzystaj z podglądu reklam bez nabijania wyświetleń

Narzędzie „Podgląd i diagnostyka reklam” często okazuje się pomocne przy zarządzaniu kampanią, ponieważ pozwala szybko zidentyfikować powód braku wyświetleń. Przydaje się ono również osobom, które zlecają prowadzenie kampanii AdWords i chcą zweryfikować, jak wygląda reklama i czy w ogóle się wyświetla. Narzędzie umożliwia sprawdzenie statusu wyświetlania bez zakłócania statystyk kampanii, czyli bez naliczania kolejnych wyświetleń. Jest to ważne w przypadku, kiedy chcemy bardzo często sprawdzać swoją reklamę.

Również na naszym blogu
Big data znajduje zastosowanie w marketingu online, pomagając w wyciąganiu wniosków na temat...
Jak kreować wizerunek w internecie i zadbać o dobre imię firmy? Przedstawiamy 12 sposobów na...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Zastanawiasz się nad zmianą nazwy domeny, systemu CMS, a może tylko wyglądu strony www? Sprawdź,...
Zastanawiasz się, jak promować małą firmę w internecie? Przygotowaliśmy 9 wskazówek!...
pozycjonowanie