Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Częstym wyzwaniem spotykanym w branży e-marketingu jest odpowiednie zarządzanie budżetem klienta i dostosowanie usługi do jego możliwości finansowych. Oferta na pozycjonowanie musi być skrojona na miarę potrzeb klienta oraz powinna odpowiednio wpisywać się w profil jego działalności, ale też mieścić się w granicach wyznaczonych przez budżet.

 

Mam kilkaset złotych. Czy mam szansę na TOP10 w Google?

Tutaj pojawiają się problemy natury techniczno-ekonomicznej. Jak za kilkaset złotych dobrać do pozycjonowania pakiet przynajmniej 5 fraz, który uwzględnia trudne, konkurencyjne słowa kluczowe? Często niestety nie jest to możliwe. Frazy „psycholog Wrocław”, „stomatolog Warszawa”, „adwokat Kraków”, „biuro rachunkowe Poznań” są bardzo popularnymi słowami kluczowymi. Ilość miejsc na pierwszej stronie Google’a jest ograniczona, a chętnych, którzy chcą się tam znaleźć, jest znacznie więcej. Z doświadczenia wiem, że większość firm nigdy nie osiąga pozycji w TOP10 na najtrudniejsze słowa kluczowe w danej branży. Aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, trzeba przeznaczyć odpowiednie środki i powierzyć pozycjonowanie swojego serwisu agencji posiadającej odpowiednie narzędzia, doświadczenie oraz zaplecze.

Jak się pozycjonować, dysponując niskim budżetem?

Firmy działające w konkurencyjnych branżach, które na pozycjonowanie chcą przeznaczyć kilkaset złotych, również mają szansę znaleźć się w TOP10 w Google. Najistotniejszą kwestią jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Dysponując ograniczonymi zasobami, nie należy sięgać po najbardziej konkurencyjne frazy – warto poszukać słów alternatywnych, łatwiejszych, wpisujących się w profil działalności serwisu. Frazę „psycholog Wrocław” można zastąpić frazą „poradnia psychologiczna Wrocław”, frazę „biuro rachunkowe Warszawa” można zastąpić frazą „biuro rachunkowe Warszawa Wola”. Takich przykładów można znaleźć bardzo wiele, ponieważ Internauci wyszukują produkty i usługi w bardzo zróżnicowany sposób. Dla każdej branży można znaleźć od kilku do kilkunastu słów kluczowych, dla których współczynnik konkurencyjności jest znacznie niższy od fraz najbardziej ogólnych.

 

Konkurencyjne frazy

 

Czas to pieniądz!

Co bardzo istotne, dodatkowy plusem pozycjonowania na frazy mniej popularne jest czas oczekiwania na TOP10. Jest on znacznie krótszy niż w przypadku fraz ogólnych. Oczywiście mniej konkurencyjne słowa kluczowe są rzadziej wyszukiwane, więc zapewnią mniejszą ilość wejść na stronę. Lepsze efekty przyniesie jednak kilka mniej popularnych, ale wyszukiwanych fraz, które szybciej znajdą się w TOP10 niż jedna ogólniejsza fraza, która w analogicznym czasie pojawi się najwyżej w drugiej albo trzeciej dziesiątce Google.

Czy można w trakcie kampanii SEO włączyć do pakietu bardziej konkurencyjne frazy?

Wraz z rozwojem biznesu klienta może on zwiększać budżet i dodawać nowe słowa kluczowe do pozycjonowania. Przy niskim budżecie warto więc „wyjść” od fraz łatwiejszych, mniej konkurencyjnych i w trakcie kampanii – gdy działania agencji przyniosą zwiększenie obrotów – włączyć frazy trudniejsze, bardziej ogólne.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta z laptopem 23.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Jaki jest najlepszy program do budowania stron WWW?

Zaczynasz budować stronę internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Masz do wyboru dziesiątki narzędzi, ale które z nich naprawdę działa szybko, łatwo i bez konieczności kodowania? W tym artykule pokażemy Ci, jaki program do tworzenia stron WWW sprawdzi się najlepiej.Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem czy po prostu chcesz stworzyć własny blog. Przeanalizujemy najpopularniejsze rozwiązania, porównamy ich funkcje i pomożemy wybrać to, które odpowie na Twoje potrzeby. Czytaj więcej
pokój z komputerami 21.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Hubspot CMS – co to jest?

Możesz zarządzać całą stroną internetową bez znajomości kodowania, a przy tym skutecznie przyciągać klientów i rozwijać swoją markę online? Brzmi jak marzenie? To właśnie oferuje HubSpot CMS. Jest to system zarządzania treścią stworzony z myślą o marketerach i sprzedawcach. Dzięki niemu tworzenie stron, optymalizacja SEO i personalizacja treści stają się dziecinnie proste. Co więcej, wszystko to jest zintegrowane z potężnym CRM, który pozwala śledzić zachowania użytkowników i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują. Zainteresowany? Zobacz, jak HubSpot CMS może odmienić Twoją obecność w sieci. Czytaj więcej
praca IT 19.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Joomla czy WordPress – co warto wybrać i dlaczego?

Masz pomysł na stronę, ale nie wiesz, na jakim systemie ją postawić? To częsty problem. WordPress i Joomla to dwie popularne platformy, które przyciągają różnymi możliwościami. WordPress kusi prostotą, a Joomla większą elastycznością, ale wybór zależy od Twoich celów i umiejętności. W tym artykule pokażemy, która z nich da Ci więcej korzyści, mniej frustracji i szybszy efekt niezależnie od tego, czy tworzysz blog, sklep, czy stronę firmową. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt