Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

AdWords rozpycha się w sieci. W wynikach wyszukiwania pojawia się aż 7 linków sponsorowanych, do tego możemy zapoznać się z promowanymi ofertami przedsiębiorstw prowadzących działalność lokalną w Mapach Google, a na urządzeniach mobilnych reklamy ukazują się w wyszukiwarce grafiki. A to nie koniec! Zielona etykieta „reklama” stanie się stałym elementem Local Pack.

 

1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack

Wpisując frazę lokalną np. fryzjer Wrocław, w wynikach wyszukiwania możemy zobaczyć fragment mapy z propozycjami przedsiębiorstw zajmujących się prowadzeniem interesującej nas działalności. Jest to tzw. Local Pack. Boks zawiera mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami trzech najlepiej wypozycjonowanych firm, ich adresami i odnośnikiem prowadzącym do witryny. Poniżej znajduje się opcja Więcej miejsc, dzięki której można poznać pozostałe organizacje działające na lokalnym rynku.

Pod koniec kwietnia reklamy AdWords pojawiły się w mapach Google po kliknięciu na pełną listę lokalnych wyników wyszukiwania, o czym pisaliśmy na naszym blogu. Teraz kalifornijski gigant poszedł o krok dalej, ponieważ linki sponsorowane będą wyświetlały się w Local Packu. Poinformował o tym Ali Turhan Google’s Global Product Lead for Local Ads na SMX Advanced Local Workshop. Jak będzie wyglądała zmiana?

Local Pack

Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/

 

W nowej odsłonie Local Pack będą pojawiały się dwa wyniki organiczne oraz 1 reklama oznaczona standardową, zieloną etykietką. Czy kolor pinezki na mapie (co także było jakiś czas temu testowane przez Google) zmieni się? Na razie Google nic nie powiedziało na ten temat, ale nie można wykluczyć tego rodzaju innowacji. Nowy wygląd boksu zostanie przetestowany – istnieje możliwość, że pojawi się tam 1 reklama i 3 wyniki organiczne. Jednak taka zmiana jest raczej mało prawdopodobna.

 

Etykieta DEAL przy najlepszej ofercie

W lokalnych wynikach wyszukiwania jest także testowana nowa etykieta pojawiająca się koło oferty firmy, która według Google może stanowić super okazję dla użytkownika. W Stanach nowy tag nosi nazwę Deal i pokazuje się przy wybranych hotelach. Ikonka rzuca się w oczy, dzięki czemu od razu zauważymy miejsca, które są rekomendowane i mogą nas zainteresować. Otrzymujemy także informację, ile uda nam się zaoszczędzić, jeśli skorzystamy z usług danego przedsiębiorcy.

Etykieta deal

 

W polskich wynikach wyszukiwania nowa etykieta będzie nosiła nazwę Okazja, o czym dowiadujemy się z supportu Google. Plakietka pojawi się przy adresie hotelu, w którym:

  • Aktualne ceny będą niższe niż standardowe stawki oferowane przez obiekty noclegowe o podobnym standardzie w danej lokalizacji – użytkownik zobaczy różnicę pomiędzy ceną okazyjną a stawką standardową,
  • Przeprowadzona zostanie obniżka cen, a hotel należy do partnerów Google – w wynikach wyświetli się wartość obniżki.

Etykieta Okazja

Deal czy okazja może ułatwić podejmowanie decyzji niezdecydowanym, ale też zabieganym użytkownikom. Jedno spojrzenie na wyniki lokalne sprawi, że będziemy wiedzieli, gdzie chcemy spędzić urlop, wyjazd służbowy czy konferencję.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt