Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Przed wyborem noclegu często sprawdzamy opinie o hotelu, pensjonacie lub hostelu. Na wizytówkach Google Moja Firma możemy zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z googlowskich kont użytkowników, z portalu Facebook oraz z serwisów turystycznych np. z Booking.com. Google jednak na tym nie poprzestaje i udoskonala wygląd opinii na urządzeniach mobilnych.

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Po wpisaniu frazy hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, uzyskujemy dostęp do informacji o obiekcie – standardzie, zakresie cenowym, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu, wśród których zobaczymy oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych, np. Booking.com.

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron internetowych jak TripAdvisor czy Expedia.

 

Recenzje grupowane po typach podróżnych

Obiekty noclegowe nastawione są na określony rodzaj gości. Hotele biznesowe przystosowane są przede wszystkim do zapewnienia komfortu w podróży służbowej, a kameralne hoteliki spełniają wymagania rodzin z dziećmi. Google chcąc ułatwić poszczególnym typom podróżnym wybór idealnego noclegu, wprowadziło grupowanie opinii użytkowników według typów gości hotelowych.

Opinie nie są widoczne z pierwszego poziomu wizytówki Google Maps. Po wybraniu hotelu pojawia się standardowy widok z oceną zbiorczą i podstawowymi informacjami kontaktowymi.

 

Scrollując wizytówkę, natrafimy na sekcję z recenzjami. Tam zobaczymy średnią ocenę przyznaną hotelowi w trzech kategoriach:

  • Pokoje,
  • Lokalizacja,
  • Obsługa.

 

Klikając w przycisk Wyświetl wszystkie opinie, pojawiają się średnie oceny przyznane hotelowi przez poszczególne typu podróżnych:

  • Pary,
  • Rodziny,
  • Podróżujących w pojedynkę,
  • Podróżujących służbowo.

 

Następnie możemy sprawdzić, jakie oceny w zakresie kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa wystawili poszczególni podróżujący. To pozwoli zweryfikować, czy obiekt hotelowy odpowiada oczekiwaniom rodzin z dziećmi.

Funkcjonalność została opatrzona kolorową grafiką przyciągającą wzrok. Przejrzysty układ informacji umożliwia szybkie zapoznanie się ze średnimi ocenami przyznanymi hotelowi. Jeśli chcemy przeczytać kilka, pełnych recenzji, możemy je posortować według najnowszych lub najbardziej pomocnych. Dostępność tak wielu danych z pewnością uprości podejmowanie decyzji i rezerwację noclegów spełniających nasze oczekiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt