Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Uwaga na oszustów Google AdWords!

Uwaga na oszustów Google AdWords!

Przestrzegamy przed domeną www.mcc-adwords.com/, której właściciele chcą wyłudzić dane od właścicieli panelu AdWords.

 

Kampania AdWords i screen panelu do logowania

Dzisiaj w SERP zauważyliśmy, że po wpisaniu frazy „adwords” pojawia się wśród linków sponsorowanych domena www.mcc-adwords.com/. Postanowiliśmy sprawdzić, czy nie urosła nowa konkurencyjna firma w branży.

 

 

Okazało się jednak, że po kliknięciu w link zostaliśmy przekierowaniu do podstrony łudząco podobnej do panelu logowania AdWords. Ta sama grafika oraz logo Google mogą zmylić użytkownika i skłonić do wypełnienia okna loginu oraz hasła. Jednak nie dajmy się zwieść! Nie jest to prawdziwy panel tylko próba wyłudzenia danych, czyli phishing.

 

 

Kiedy przyjrzymy się dokładnie panelowi, zobaczymy, że grafika jest słabej jakości, a niektóre z pól nie są aktywne. Strona jest wyłącznie w j. angielskim – nie ma możliwości zmiany wersji językowej. Po wprowadzeniu danych do logowania, zostajemy poproszeni o wpisanie numeru telefonu oraz dodatkowego maila. Wszystkie wpisane przez nas dane trafiają do oszustów.

Wyłudzone dane mogą posłużyć do różnych celów – w panelu AdWords mogą znajdować się kolejne, wrażliwe dane (np. nr karty kredytowej), które przestępcy wykorzystają. W sieci znane są też przypadki preparowania kampanii AdWords na zhakowanych kontach i reklamowania niskiej jakości ofert typu „skuteczny środek na porost włosów”, używając budżetów nic nie podejrzewających właścicieli kont.

Osoby wchodzące do panelu AdWords za pomocą wyszukiwarki, powinny sprawdzać, czy strona z logowaniem znajduje się na zaufanej domenie Google i przed słowem „adwords” nie widnieje żaden przedrostek, w tym przypadku mcc-.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt