Linki sponsorowane, kampanie linków sponsorowanych - Certyfikowany partner Google AdWords - Artefakt

Linki sponsorowane

Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, wyświetlane nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. To jedna z najbardziej skutecznych form reklamy online rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click). Wyświetlenie reklamy następuje po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę odpowiedniego słowa kluczowego wybranego przez reklamodawcę. Kliknięcie w reklamę prowadzi użytkownika do strony www z ofertą.

Kierowanie kampanii linków sponsorowanych

Kampanie linków sponsorowanych w Google są konfigurowane i zarządzane poprzez system AdWords. Odpowiednie ustawienie kampanii umożliwia precyzyjne dotarcie do osób, które w danej chwili wyszukują frazy związane z ofertą reklamodawcy. Dodatkowo reklama w wyszukiwarce może być kierowana do osób o określonej płci i wieku, znajdujących się w wybranej lokalizacji oraz w wybranych dniach tygodnia lub godzinach. Dzięki temu tego typu reklamy mają szansę dotrzeć do odpowiednich odbiorców w czasie, kiedy będą oni najbardziej skłonni do zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu. Kierowanie po ściśle określonych słowach kluczowych i możliwość zawężenia grupy odbiorców sprawiają, że kampanie linków sponsorowanych sprawnie zwiększają sprzedaż reklamowanych produktów i usług.
grupa docelowa

Budowa reklam w wyszukiwarce Google

Reklamy tekstowe, nazywane również linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce, składają się z dwóch nagłówków (maksymalnie po 30 znaków), tekstu wyświetlanego pod nimi (maksymalnie 80 znaków) oraz adresu URL, w którego ścieżce znajdują się dwa pola tekstowe po 15 znaków każde oddzielone ukośnikiem. Razem z reklamami tekstowymi wyświetlają się również różnego rodzaju rozszerzenia reklam, które przekazują dodatkowe informacje i zwiększają powierzchnię zajmowaną przez reklamę. Obecnie w systemie AdWords dostępnych jest 11 różnych rozszerzeń reklam. Najpopularniejsze z nich to: rozszerzenia linków do podstron, połączeń, lokalizacji, objaśnień i informacji w witrynie.
reklama w wynikach google

Zalety linków sponsorowanych

Kampanie AdWords w wyszukiwarce są jedną z najbardziej efektywnych form promocji w internecie. Nie dziwi więc fakt, że wydatki na ten typ reklamy w Polsce z roku na rok rosną. Do najważniejszych zalet kampanii linków sponsorowanych należą:

czas kampanii adwords stoper

Szybki efekt – reklama zaczyna wyświetlać się zaraz po skonfigurowaniu i wpłaceniu budżetu na konto AdWords,

trafność sem

Trafność – docieramy od odbiorców w momencie, gdy poszukują produktów lub usług, wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarkę,

elastyczność sem

Elastyczność – system pozwala na szybkie i łatwe wprowadzanie zmian w budżetach przeznaczanych na poszczególne kampanie, tekstach reklam, ustawieniach kampanii itd.,

mierzalność sem

Mierzalność – możemy uzyskać dokładne dane statystyczne dotyczące skuteczności naszych działań i poszczególnych elementów kampanii,

arówka

Łatwe przygotowanie – do kampanii w wyszukiwarce nie potrzeba zaawansowanych kreacji reklamowych, można je napisać samodzielnie i dowolnie modyfikować,

efektywnosc

Efektywność – płacimy wyłącznie za przejście użytkownika na naszą stronę internetową.

Linki sponsorowane Google - koszt

Kampanie w wyszukiwarce Google rozliczane są w modelu PPC, co oznacza, że reklamodawca płaci jedynie za kliknięcia w reklamy, a nie za ich wyświetlanie. To, ile kosztuje pojedyncze kliknięcie, zależy od natężenia konkurencji oraz od jakości reklamy i jest ustalane na zasadzie aukcji. Generalnie im więcej dany reklamodawca jest w stanie zapłacić za kliknięcie, tym wyżej jego reklamy będą wyświetlane. Wysokość CPC waha się więc w przedziale od kliku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Koszty kliknięcia przekładają się natomiast bezpośrednio na wysokość budżetu, który należy zainwestować w kampanię w wyszukiwarce, aby osiągnęła zakładane efekty w postaci ruchu na stronie lub wzrostu przychodów przedsiębiorstwa.
cennik google adwords

Kwotę, którą należy przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych Google, można oszacować na podstawie danych z Planera słów kluczowych. Narzędzie podpowiada szacowane koszty kliknięcia w wybrane słowa kluczowe oraz określa dla nich intensywność konkurencji. Jeśli reklamodawca nie ma doświadczenia w planowaniu tego typu kampanii, lepiej aby zwrócił się do doświadczonej agencji, która pomoże dobrać odpowiednie kanały promocji oraz optymalny budżet reklamowy. Korzystając z takich usług, należy liczyć się z dodatkowymi opłatami za obsługę (zobacz cennik AdWords), które jednak mogą się szybko zwrócić po pierwszych miesiącach prowadzenia efektywnej kampanii reklamowej.

Współpraca z Artefakt

Artefakt jest agencją SEM, która od 2005 roku zebrała mnóstwo doświadczenia w zakresie prowadzenia kampanii AdWords. Dzisiaj 11 doświadczonych specjalistów SEM prowadzi równocześnie ponad 800 kampanii. Łączna wartość zarządzanych kampanii przekracza 18 mln zł.

Posiadamy prestiżowy status Premier Google Partner, który potwierdza nasze umiejętności w zakresie prowadzenia efektywnych kampanii linków sponsorowanych dla wielu klientów w różnych branżach. Jesteśmy w stanie doradzić różne rozwiązania w zakresie promocji w internecie i poprowadzić skuteczną kampanię AdWords w wyszukiwarce i nie tylko. Partnerzy Google często jako pierwsi otrzymują dostęp do najnowszych narzędzi i testują ich skuteczność. Często prowadzimy szkolenia na temat AdWords, w tym również wspólne przedsięwzięcia z Google.

 

Skuteczna reklama w Internecie

Specjalista AdWords tworzy efektywne kampanie linków sponsorowanych w oparciu o cele i oczekiwania klienta. Wieloletnie doświadczenie pomaga nam określić, jakie słowa kluczowe i ustawienia wybrać, aby kampania przynosiła założone efekty w postaci m.in. wzrostu sprzedaży lub rozpoznawalności marki.

Po uruchomieniu kampanie SEM są na bieżąco monitorowane. Wprowadzamy zmiany mające na celu ich optymalizację i poprawę skuteczności. Nas klienci mają stały kontakt z indywidualnym opiekunem kampanii, który wyjaśnia, jak interpretować poszczególne wskaźniki kampanii, wprowadza niezbędne zmiany i raportuje skuteczność kampanii. Oszczędność czasu i korzystanie z kwalifikacji specjalistów to główne argumenty przemawiające za tym, aby zlecić kampanię AdWords profesjonalistom.

google partner

Gdzie wyświetlają się linki sponsorowane?

Reklamy tekstowe AdWords wyświetlają się przede wszystkim w wynikach wyszukiwania Google, choć nie tylko. Dla haseł „sprzedażowych”, dotyczących produktów i usług, system wyświetla maksymalnie 4 reklamy na górze strony oraz 3 na dole. Są one oznaczone zieloną etykietą „Reklama”.

Linki sponsorowane znajdziemy również w innych narzędziach Google takich jak: sklep z aplikacjami Google Play, zakłada Zakupy Google lub Mapy Google. W tych miejscach również są one wyróżnione od wyników bezpłatnych.

Tego typu reklamy mogą się wyświetlać również u partnerów w sieci wyszukiwania. Są to strony, które korzystają z mechanizmu wyszukiwania Google.

reklama mobilna

Typy kampanii AdWords w wyszukiwarce

Kampanie linków sponsorowanych w Google mogą pełnić wiele funkcji i realizować różne cele biznesowe. Obok standardowych kampanii tekstowych agencje AdWords polecają także kilka innych typów kampanii w wyszukiwarce.

Kampanie typu „tylko połączenie” wyświetlają się na smartfonach, a po ich kliknięciu użytkownik zamiast trafiać na stronę internetową reklamodawcy, wykonuje połączenie telefoniczne. W nagłówku takiej reklamy wyświetlany jest numer telefonu, pod który można zadzwonić, a tekst reklamy powinien zachęcać użytkownika do wykonania połączenia. Tego typu kampanie doskonale sprawdzają się w przypadku biznesów bazujących na kontakcie telefonicznym z klientami.

Wyszukiwarka typy kampanii

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to kampanie, które dobrze uzupełniają standardowe kampanie tekstowe, rozszerzając ich zasięg. Dzieje się tak, ponieważ słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, są automatycznie dopasowywane przez system na podstawie treści na stronie. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie reklam dla haseł związanych z działalnością reklamodawcy, a których nie zawarł on w swoich standardowych kampaniach AdWords w sieci wyszukiwania. Tekst reklamy i jej adres URL są również dynamicznie dopasowywane do zapytania użytkownika. To dobre rozwiązanie m.in. dla sklepów internetowych z szerokim asortymentem produktów.

Do promocji aplikacji mobilnych można wykorzystać specjalny typ kampanii w wyszukiwarce kierującej bezpośrednio do sklepu, w którym można pobrać aplikację na swoje urządzenie. W takiej kampanii można też bardzo łatwo skonfigurować mierzenie konwersji w postaci pobrań i przeprowadzać na ich podstawie optymalizację.

Jeśli skorzystamy z remarketingu, link sponsorowany w Google będzie się wyświetlać wyłącznie osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę. Dzięki temu informacje o nowościach w ofercie lub specjalnych rabatach pokażą się osobom, które były na naszej stronie i nadal wyszukują hasła związane z naszą ofertą.

alkohol

Kto może korzystać z kampanii linków sponsorowanych?

Z kampanii Google AdWords może korzystać niemal każdy właściciel strony internetowej, niezależnie od wielkości biznesu, zasięgu terytorialnego lub branży. Istnieje jednak kilka wyjątków. Zabronione jest np. reklamowanie broni, hazardu oraz alkoholu.

Aby rozpocząć działania reklamowe, wystarczy zarejestrować swoją firmę w systemie AdWords, wpłacić budżet na specjalnie wygenerowany numer konta i skonfigurować kampanię.

Z płatnych kampanii w wyszukiwarce mogą też korzystać przedsiębiorcy, którzy prowadzą działania w ramach pozycjonowania. Te dwie metody promocji nie wykluczają się, a wręcz wzajemnie wzmacniają.

Co wpływa na skuteczność linków sponsorowanych?

Aby kampania w wyszukiwarce była efektywna, niezbędne jest przede wszystkim wybranie odpowiednich słów kluczowych, które będą dobrze odpowiadać ofercie zawartej na naszej stronie internetowej. Frazy nie powinny być zbyt ogólne i wieloznaczne, ponieważ w ten sposób skierujemy do serwisu dużo ruchu o niewielkiej wartości. Bez odpowiednio dużej ilości wyszukiwań danego słowa kluczowego, reklama może się nawet nie wyświetlić. Ważne, aby znaleźć złoty środek – wyszukiwane frazy odnoszące się do naszej oferty.

Drugim ważnym czynnikiem jest atrakcyjność przekazu reklamowego. W tekście linku sponsorowanego warto zawrzeć informacje, które zainteresują użytkownika i będą skłaniać go do zakupu. Może to być informacja o atrakcyjnej cenie, dodatkowych usługach lub szybkim czasie dostawy towaru. Opcji jest wiele, więc warto najpierw dowiedzieć się, które elementy oferty są uznawane przez klientów za najbardziej atrakcyjne, aby zawrzeć je w reklamie.

Kolejnym ważnym aspektem jest pozycja reklamy. Im niżej w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlona, tym mniej osób będzie w nią klikać. Teoretycznie nie powinno to stanowić problemu przy niskim budżecie, gdy reklamodawcy zależy na niższych kosztach kliknięcia. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że w niektórych branżach im niżej reklama się wyświetla, tym niższy ma również współczynnik konwersji.

Oprócz powyższych czynników związanych ściśle z ustawieniami kampanii bardzo ważna jest również odpowiednia strona docelowa – powinna prezentować ofertę odpowiadającą słowom kluczowym i ostatecznie skłonić użytkownika do zakupu. Bez odpowiednio skonstruowanej strony nie można oczekiwać dobrych wyników prowadzenia kampanii AdWords. Należy pamiętać o przedstawieniu kluczowych aspektów oferty, intuicyjności i łatwości obsługi strony, a także o dobrej oprawie graficznej.

Dbając o cztery powyższe elementy, możemy z dużym prawdopodobieństwem liczyć na skuteczną kampanię linków sponsorowanych. Aby mieć pewność, że niczego nie przegapimy, warto, aby kampanię poprowadziła profesjonalna agencja AdWords.

Zależność między pozycją reklamy a współczynnikiem klikalności (CTR)

adwords wykres ctr
źródło: smartinsights.com
google adwords