Linki sponsorowane to reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, wyświetlane nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. To jedna z najbardziej skutecznych form reklamy online rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click). Wyświetlenie reklamy następuje po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę odpowiedniego słowa kluczowego wybranego przez reklamodawcę. Kliknięcie w reklamę prowadzi użytkownika do strony www z ofertą.
Kampanie AdWords w wyszukiwarce są jedną z najbardziej efektywnych form promocji w internecie. Nie dziwi więc fakt, że wydatki na ten typ reklamy w Polsce z roku na rok rosną. Do najważniejszych zalet kampanii linków sponsorowanych należą:
Szybki efekt – reklama zaczyna wyświetlać się zaraz po skonfigurowaniu i wpłaceniu budżetu na konto AdWords,
Trafność – docieramy od odbiorców w momencie, gdy poszukują produktów lub usług, wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarkę,
Elastyczność – system pozwala na szybkie i łatwe wprowadzanie zmian w budżetach przeznaczanych na poszczególne kampanie, tekstach reklam, ustawieniach kampanii itd.,
Mierzalność – możemy uzyskać dokładne dane statystyczne dotyczące skuteczności naszych działań i poszczególnych elementów kampanii,
Łatwe przygotowanie – do kampanii w wyszukiwarce nie potrzeba zaawansowanych kreacji reklamowych, można je napisać samodzielnie i dowolnie modyfikować,
Efektywność – płacimy wyłącznie za przejście użytkownika na naszą stronę internetową.
Kwotę, którą należy przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych Google, można oszacować na podstawie danych z Planera słów kluczowych. Narzędzie podpowiada szacowane koszty kliknięcia w wybrane słowa kluczowe oraz określa dla nich intensywność konkurencji. Jeśli reklamodawca nie ma doświadczenia w planowaniu tego typu kampanii, lepiej aby zwrócił się do doświadczonej agencji, która pomoże dobrać odpowiednie kanały promocji oraz optymalny budżet reklamowy. Korzystając z takich usług, należy liczyć się z dodatkowymi opłatami za obsługę (zobacz cennik AdWords), które jednak mogą się szybko zwrócić po pierwszych miesiącach prowadzenia efektywnej kampanii reklamowej.
Artefakt jest agencją SEM, która od 2005 roku zebrała mnóstwo doświadczenia w zakresie prowadzenia kampanii AdWords/Google Ads. Dzisiaj 11 doświadczonych specjalistów SEM prowadzi równocześnie ponad 800 kampanii. Łączna wartość zarządzanych kampanii przekracza 18 mln zł.
Posiadamy prestiżowy status Premier Google Partner, który potwierdza nasze umiejętności w zakresie prowadzenia efektywnych kampanii linków sponsorowanych dla wielu klientów w różnych branżach. Jesteśmy w stanie doradzić różne rozwiązania w zakresie promocji w internecie i poprowadzić skuteczną kampanię AdWords w wyszukiwarce i nie tylko. Partnerzy Google często jako pierwsi otrzymują dostęp do najnowszych narzędzi i testują ich skuteczność. Często prowadzimy szkolenia na temat AdWords, w tym również wspólne przedsięwzięcia z Google.
Po uruchomieniu kampanie SEM są na bieżąco monitorowane. Wprowadzamy zmiany mające na celu ich optymalizację i poprawę skuteczności. Nas klienci mają stały kontakt z indywidualnym opiekunem kampanii, który wyjaśnia, jak interpretować poszczególne wskaźniki kampanii, wprowadza niezbędne zmiany i raportuje skuteczność kampanii. Oszczędność czasu i korzystanie z kwalifikacji specjalistów to główne argumenty przemawiające za tym, aby zlecić kampanię AdWords profesjonalistom.
Linki sponsorowane znajdziemy również w innych narzędziach Google takich jak: sklep z aplikacjami Google Play, zakładka Zakupy Google lub Mapy Google. W tych miejscach również są one wyróżnione od wyników bezpłatnych.
Tego typu reklamy mogą się wyświetlać również u partnerów w sieci wyszukiwania. Są to strony, które korzystają z mechanizmu wyszukiwania Google.
Kampanie typu „tylko połączenie” wyświetlają się na smartfonach, a po ich kliknięciu użytkownik zamiast trafiać na stronę internetową reklamodawcy, wykonuje połączenie telefoniczne. W nagłówku takiej reklamy wyświetlany jest numer telefonu, pod który można zadzwonić, a tekst reklamy powinien zachęcać użytkownika do wykonania połączenia. Tego typu kampanie doskonale sprawdzają się w przypadku biznesów bazujących na kontakcie telefonicznym z klientami.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to kampanie, które dobrze uzupełniają standardowe kampanie tekstowe, rozszerzając ich zasięg. Dzieje się tak, ponieważ słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, są automatycznie dopasowywane przez system na podstawie treści na stronie. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie reklam dla haseł związanych z działalnością reklamodawcy, a których nie zawarł on w swoich standardowych kampaniach AdWords w sieci wyszukiwania. Tekst reklamy i jej adres URL są również dynamicznie dopasowywane do zapytania użytkownika. To dobre rozwiązanie m.in. dla sklepów internetowych z szerokim asortymentem produktów.
Do promocji aplikacji mobilnych można wykorzystać specjalny typ kampanii w wyszukiwarce kierującej bezpośrednio do sklepu, w którym można pobrać aplikację na swoje urządzenie. W takiej kampanii można też bardzo łatwo skonfigurować mierzenie konwersji w postaci pobrań i przeprowadzać na ich podstawie optymalizację.
Jeśli skorzystamy z remarketingu, link sponsorowany w Google będzie się wyświetlać wyłącznie osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę. Dzięki temu informacje o nowościach w ofercie lub specjalnych rabatach pokażą się osobom, które były na naszej stronie i nadal wyszukują hasła związane z naszą ofertą.
Aby rozpocząć działania reklamowe, wystarczy zarejestrować swoją firmę w systemie Google Ads (AdWords), wpłacić budżet na specjalnie wygenerowany numer konta i skonfigurować kampanię.
Z płatnych kampanii w wyszukiwarce mogą też korzystać przedsiębiorcy, którzy prowadzą działania w ramach pozycjonowania. Te dwie metody promocji nie wykluczają się, a wręcz wzajemnie wzmacniają.
Drugim ważnym czynnikiem jest atrakcyjność przekazu reklamowego. W tekście linku sponsorowanego warto zawrzeć informacje, które zainteresują użytkownika i będą skłaniać go do zakupu. Może to być informacja o atrakcyjnej cenie, dodatkowych usługach lub szybkim czasie dostawy towaru. Opcji jest wiele, więc warto najpierw dowiedzieć się, które elementy oferty są uznawane przez klientów za najbardziej atrakcyjne, aby zawrzeć je w reklamie Google Ads.
Kolejnym ważnym aspektem jest pozycja reklamy. Im niżej w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlona, tym mniej osób będzie w nią klikać. Teoretycznie nie powinno to stanowić problemu przy niskim budżecie, gdy reklamodawcy zależy na niższych kosztach kliknięcia. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że w niektórych branżach im niżej reklama się wyświetla, tym niższy ma również współczynnik konwersji.
Oprócz powyższych czynników związanych ściśle z ustawieniami kampanii bardzo ważna jest również odpowiednia strona docelowa – powinna prezentować ofertę odpowiadającą słowom kluczowym i ostatecznie skłonić użytkownika do zakupu. Bez odpowiednio skonstruowanej strony nie można oczekiwać dobrych wyników prowadzenia kampanii AdWords. Należy pamiętać o przedstawieniu kluczowych aspektów oferty, intuicyjności i łatwości obsługi strony, a także o dobrej oprawie graficznej.
Dbając o cztery powyższe elementy, możemy z dużym prawdopodobieństwem liczyć na skuteczną kampanię linków sponsorowanych. Aby mieć pewność, że niczego nie przegapimy, warto, aby kampanię poprowadziła profesjonalna agencja AdWords.