Co powinno się znaleźć na reklamach graficznych?
Aby baner reklamowy był atrakcyjny dla odbiorcy i realizował założone cele, powinien spełniać kilka podstawowych warunków. Dostosowanie się do jedynie technicznych i redakcyjnych wymogów Google to zbyt mało, aby mówić o dobrym banerze. Skuteczna reklama graficzna powinna być przede wszystkim zrozumiała, czyli w prosty sposób za pomocą tekstu i grafiki informować o ofercie i jej najważniejszych cechach. Bardzo ważne dla skuteczności reklamy jest również odpowiednie wezwanie do działania. Użytkownik powinien wiedzieć, czego reklamodawca od niego oczekuje i czego może się spodziewać po kliknięciu w baner. Do tego celu służy przycisk call to action, który powinien zachęcać do przejścia na stronę i wykonania określonej akcji np. zakupu czy wypełnienia formularza. Reklama graficzna musi być również być dość prosta – zbyt duża liczba elementów i informacji sprawia, że baner jest nieczytelny i zniechęca do podjęcia interakcji. Warto również pamiętać o spójności graficznej między banerem a stroną docelową. Jeśli te dwa elementy będą od siebie odbiegać, użytkownik może poczuć się zagubiony po przejściu na stronę i szybko ją opuścić.