Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.08.2022 | czas czytania: 4 | Inne | autor: Artefakt

Stwórz skuteczny kanał na YouTube!

Stwórz skuteczny kanał na YouTube!

Podczas pierwszej polskiej edycji konferencji YouTube Brandcast, która odbyła się w 2020 roku, zaprezentowano wyniki badań, które pokazały, że statystyczny Polak spędza około 40 minut dziennie na YouTube. Platforma towarzyszy Polakom w codziennych czynnościach – podczas pracy, nauki, w trakcie gotowania czy uprawiania sportu. Korzystamy z materiałów, które są przydatne podczas tych aktywności, np. z gotowych treningów, materiałów edukacyjnych czy filmików kulinarnych. Platforma staje się substytutem telewizji, dlatego coraz więcej firm widzi potencjał do rozwoju własnej marki w tym właśnie miejscu.  

YouTube zyskuje coraz większą popularność

YouTube to platforma dostępna dla każdego. Rokrocznie przyciąga coraz więcej twórców oraz firm, które za pośrednictwem kanału emitują różnorodne treści. Bezpośrednia interakcja odbiorcy z reklamą pozwala na szybką reakcję, obserwowanie nowych trendów oraz weryfikację zachowań użytkowników. Dzięki możliwości interakcji widza z reklamą dostajesz wartościowy feedback niemal od razu.

Wiele osób nie decyduje się na zainstalowanie telewizji w swoim domu, zamiast tego korzysta z rozwiązań dostępnych online. Biorąc pod uwagę ten fakt, wybór YouTube ’a jako kanału dystrybucji reklam staje się bardziej oczywisty. Coraz więcej branż decyduje się na obecność w tym medium oraz wykorzystanie go do realizacji swoich celów biznesowych. Szerokie spektrum dostępnych formatów reklamowych umożliwia reklamodawcom wybór odpowiedniego rodzaju kampanii, aby reklama mogła odpowiadać na ich potrzeby i rozwijać markę w odpowiednim kierunku.

Zobacz: Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

Od czego zatem warto zacząć reklamowanie na YouTube? Od założenia konta!

Założenie konta to niezbyt skomplikowany proces, z którym najpewniej poradzisz sobie bez problemu. Poniżej w kilku krokach pokazujemy, jak utworzyć i skonfigurować konto.

1. Wejdź na stronę www.youtube.com i w prawym górnym rogu kliknij „Zaloguj się” (jeśli posiadasz konto Google) lub kliknij „Utwórz konto” (jeśli nie posiadasz konta).

 

źródło: accounts.google.com 

2. Jesteś już zalogowany. Czas na konfigurację. Przejdź do sekcji „Twój kanał” i kliknij przycisk „Dostosuj kanał”, aby uzupełnić informacje o swojej firmie oraz dodać potrzebne zasoby. 

 

źródło: studio.youtube.com 

Zakładka „Marka” to ważne miejsce na koncie YouTube, w którym możesz zadbać o właściwą identyfikację wizualną firmy. Podczas konfiguracji zapoznaj się z każdym miejscem na kanale i uzupełnij pola, które są istotne z punktu widzenia Twojego biznesu. Warto zadbać o to, by na kanale pojawił się również link do Twoje strony www, aby użytkownicy mogli łatwo ją znaleźć. Dodasz go w zakładce „Podstawowe informacje”.

Gdy ukończysz konfigurację konta, możesz zacząć publikować treści. YouTube daje także możliwość publikowania transmisji na żywo. W przypadku niektórych biznesów taka opcja może okazać się bardzo ciekawą formą komunikacji z odbiorcami.

Jak się przygotować do prowadzenia kanału na YouTube?

Przed założeniem konta warto przygotować kilka materiałów, które możesz cyklicznie publikować po skonfigurowaniu kanału. Warto także dbać o regularną publikację treści, ponieważ tylko wtedy Twój kanał będzie miał szansę zyskiwać coraz lepszą widoczność. Założenie konta i opublikowanie tylko jednego materiału nie ma sensu, ponieważ taki profil będzie mało wiarygodny i nie wzbudzi zaufania odbiorców.

Zaciekaw swoich widzów interesującymi materiałami, które jednocześnie zbliżą Cię do osiągnięcia celów. Jeśli prowadzisz biznes usługowy, możesz edukować użytkowników w zakresie usług lub publikować ciekawe materiały związane z tymi usługami. W przypadku biznesów sprzedażowych dobrą praktyką będzie publikowanie kolekcji oraz produktów, które są dostępne w sklepie i dzięki którym użytkownik będzie mógł zobaczyć je dokładniej niż na zdjęciu.

Zdaniem Google widzowie dwa razy chętniej kupują to, co widzieli w YT, a ponad 70% użytkowników uważa, że dzięki platformie YouTube poznaje nowe marki. Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu, aby nagrywać materiały reklamowe. Wystarczy telefon i ciekawy pomysł. Dla użytkowników, którzy nie chcą nagrywać filmów samodzielnie, Google udostępnia narzędzie, które ułatwia ten proces i pozwala tworzyć materiały do kampanii wideo.

Zobacz: Live marketing – jak promować produkty za pomocą transmisji na żywo w Internecie?Statystyki, które firma Google publikuje każdego roku, dowodzą, że platforma YouTube staje się coraz popularniejszym medium i z roku na rok ma coraz więcej aktywnych użytkowników. Wszyscy znają reklamy telewizyjne i radiowe, które są powszechnym sposobem komunikacji firm z potencjalnymi klientami. Jest to także szybki sposób na reklamę i możliwość utrzymania pełnej kontroli nad budżetem oraz wynikami. System Google Ads, za którego pośrednictwem uruchomisz reklamy na YouTube, pozwala na optymalizację kampanii wideo na bieżąco. Dzięki temu nie musisz już czekać wiele miesięcy lub przeznaczać na start ogromnych środków. Możesz rozpocząć prowadzenie kampanii wideo z mniejszym budżetem i obserwować na bieżąco jej rezultaty. Warto także podkreślić, że kampanie na YouTubie mogą kierować użytkowników do kanału firmy lub bezpośrednio na stronę www, na której jest pełna oferta. Statystyki wideo są widoczne zarówno w panelu YouTube’a, jak i na koncie Google Ads, dzięki czemu kampania jest transparentna, a działanie systemu pozwala na szybkie podejmowanie decyzji związanych z optymalizacją kampanii.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt