Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.02.2014 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Masz Google Merchant Center (GMC) i prowadzisz kampanię z listą produktów? Przejdź na nowe kampanie produktowe i maksymalizuj zyski dzięki lepszej optymalizacji kampanii!

Dotychczas kampanie produktowe były dostępne w wersji beta tylko dla wybranych reklamodawców. Na podstawie testów i bardzo dobrych opinii o nowej formie kampanii PLA (Product Listing Ads), Google 26 lutego 2014 r. udostępniło je wszystkim reklamodawcom. Od dziś każdy reklamodawca może utworzyć na swoim koncie AdWords kampanię produktową i przekonać się o jej skuteczności.

Czym są kampanie produktowe?

Przede wszystkim to nowy, skoncentrowany na sprzedaży detalicznej sposób zarządzania produktami i ich promowania w Google. Dzięki tym kampaniom reklamodawcy mogą w bardziej prosty i intuicyjny sposób zarządzać swoimi zasobami i skuteczniej optymalizować kampanię dzięki zaawansowanemu raportowaniu.

Tak jak kampanie PLA, kampanie produktowe korzystają z danych produktów w Google Merchant Center. Podstawową jednostką, na której pracujemy w kampaniach produktowych jest grupa produktów określona na podstawie wybranych atrybutów tj. kategoria, typ produktu, marka, stan, identyfikator produktu oraz etykiety niestandardowe.

Zalety kampanii produktowych

1. Intuicyjne zarządzanie kampaniami dostosowane do potrzeb zarządzania sklepem internetowym. Możemy w prosty sposób tworzyć grupy produktowe za pomocą podstawowych atrybutów w feedzie, określać dla nich stawki i priorytety. Dodatkowo cały proces tworzenia kampanii przebiega na koncie AdWords, bez konieczności logowania się na konto GMC.

2. Zaawansowane raportowanie, które umożliwia nam wyciągnięcie szczegółowych danych o skuteczności kampanii na dowolnym poziomie szczegółowości (możemy zbadać nawet efektywność pojedynczego produktu!).

3. Łatwiejszy dostęp do danych rynkowych, czyli informacje o konkurencji. Możemy sprawdzić bezpośrednio na koncie AdWords udział wyświetleniach naszej reklamy oraz dzięki symulatorowi stawek dostosować stawki dla poszczególnych grup produktowych lub samych produktów, tak by były konkurencyjne. Dodatkowo mamy możliwość porównania naszych kampanii z konkurencją dzięki dodaniu informacji o średnim maksymalnym CTR, średnim CPC.

Dobre praktyki

Tworząc kampanie produktowe warto zastosować się do kilku wskazówek, które pomogą zwiększyć ich skuteczność.

1. Optymalizacja dotychczasowego feedu. Należy zwrócić uwagę na najważniejsze parametry w feedzie takie jak kategoria, typ produktu, marka, ID produktu oraz stan produktu. Dodatkowo można  utworzyć pięć skastomizowanych etykiet, które zstąpią obecne grupowanie AdWords i pomogą jeszcze dokładniej wyselekcjonować grupy produktów dla danej kampanii np. produkty z wysoką marżą lub takie, których mamy dużo w magazynie.

2. Utworzenie grup produktowych dla wybranych produktów lub kategorii np. dla produktów, które najlepiej sprzedają się w sklepie, dla produktów w promocji lub na wyprzedaży, dla konkretnych marek, które chcemy promować.

3. Optymalizacja kampanii na podstawie zaawansowanych raportów i analiz dostępnych na koncie AdWords.

Pamiętaj, że standardowe kampanie PLA zostaną wycofane przez Google do końca sierpnia 2014 r., dlatego już teraz warto zamienić kampanie PLA na kampanie produktowe.

Powodzenia!

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt