Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.02.2014 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Masz Google Merchant Center (GMC) i prowadzisz kampanię z listą produktów? Przejdź na nowe kampanie produktowe i maksymalizuj zyski dzięki lepszej optymalizacji kampanii!

Dotychczas kampanie produktowe były dostępne w wersji beta tylko dla wybranych reklamodawców. Na podstawie testów i bardzo dobrych opinii o nowej formie kampanii PLA (Product Listing Ads), Google 26 lutego 2014 r. udostępniło je wszystkim reklamodawcom. Od dziś każdy reklamodawca może utworzyć na swoim koncie AdWords kampanię produktową i przekonać się o jej skuteczności.

Czym są kampanie produktowe?

Przede wszystkim to nowy, skoncentrowany na sprzedaży detalicznej sposób zarządzania produktami i ich promowania w Google. Dzięki tym kampaniom reklamodawcy mogą w bardziej prosty i intuicyjny sposób zarządzać swoimi zasobami i skuteczniej optymalizować kampanię dzięki zaawansowanemu raportowaniu.

Tak jak kampanie PLA, kampanie produktowe korzystają z danych produktów w Google Merchant Center. Podstawową jednostką, na której pracujemy w kampaniach produktowych jest grupa produktów określona na podstawie wybranych atrybutów tj. kategoria, typ produktu, marka, stan, identyfikator produktu oraz etykiety niestandardowe.

Zalety kampanii produktowych

1. Intuicyjne zarządzanie kampaniami dostosowane do potrzeb zarządzania sklepem internetowym. Możemy w prosty sposób tworzyć grupy produktowe za pomocą podstawowych atrybutów w feedzie, określać dla nich stawki i priorytety. Dodatkowo cały proces tworzenia kampanii przebiega na koncie AdWords, bez konieczności logowania się na konto GMC.

2. Zaawansowane raportowanie, które umożliwia nam wyciągnięcie szczegółowych danych o skuteczności kampanii na dowolnym poziomie szczegółowości (możemy zbadać nawet efektywność pojedynczego produktu!).

3. Łatwiejszy dostęp do danych rynkowych, czyli informacje o konkurencji. Możemy sprawdzić bezpośrednio na koncie AdWords udział wyświetleniach naszej reklamy oraz dzięki symulatorowi stawek dostosować stawki dla poszczególnych grup produktowych lub samych produktów, tak by były konkurencyjne. Dodatkowo mamy możliwość porównania naszych kampanii z konkurencją dzięki dodaniu informacji o średnim maksymalnym CTR, średnim CPC.

Dobre praktyki

Tworząc kampanie produktowe warto zastosować się do kilku wskazówek, które pomogą zwiększyć ich skuteczność.

1. Optymalizacja dotychczasowego feedu. Należy zwrócić uwagę na najważniejsze parametry w feedzie takie jak kategoria, typ produktu, marka, ID produktu oraz stan produktu. Dodatkowo można  utworzyć pięć skastomizowanych etykiet, które zstąpią obecne grupowanie AdWords i pomogą jeszcze dokładniej wyselekcjonować grupy produktów dla danej kampanii np. produkty z wysoką marżą lub takie, których mamy dużo w magazynie.

2. Utworzenie grup produktowych dla wybranych produktów lub kategorii np. dla produktów, które najlepiej sprzedają się w sklepie, dla produktów w promocji lub na wyprzedaży, dla konkretnych marek, które chcemy promować.

3. Optymalizacja kampanii na podstawie zaawansowanych raportów i analiz dostępnych na koncie AdWords.

Pamiętaj, że standardowe kampanie PLA zostaną wycofane przez Google do końca sierpnia 2014 r., dlatego już teraz warto zamienić kampanie PLA na kampanie produktowe.

Powodzenia!

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt