Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.09.2014 | czas czytania: 5 min | Web Design | autor: Artefakt

Pozycjonowanie strony wykonanej w technologii FLASH

Pozycjonowanie strony wykonanej w technologii FLASH

Kolejne zmiany algorytmu Google sprawiają, że w pozycjonowaniu coraz większą rolę odgrywa unikatowa i wartościowa treść. Bez jej zapewnienia, maleją szanse strony na korzystne wyniki pozycjonowania. Sprawia to, że strony opierające się w dużej części na elementach graficznych, a pozbawione treści, mają utrudnione zadanie w starciu z serwisami bogatymi w zawartość tekstową. Ten problem dotyka witryn wykonanych w technologii Flash.

Piękne z zewnątrz, puste w środku

Trudno nie docenić możliwości Flasha. Przeglądając różnego rodzaju rankingi najlepszych stron, wykonanych w tej technologii, można znaleźć mnóstwo efektownych realizacji. Wiele jednak z tych zachwycających animacji miałoby ogromne problemy ze znalezieniem się w wynikach wyszukiwania Google. Do dziś wyszukiwarka nie najlepiej radzi sobie z odczytywaniem zawartości Flash. W efekcie tego wiele graficznie dopieszczonych witryn nie zawiera treści, którą roboty indeksujące Google mogłyby odczytać. Skutecznie uniemożliwia to ich umieszczenie w wynikach wyszukiwania, a tym samym walkę o pozycję.

Google: „Nie” dla Flasha

Wskazówki Google dla webmasterów odradzają opieranie strony na Flashu. Jest ona określona jako „trudno dostępna dla wyszukiwarki„. Dodatkowo udostępnienie wyszukiwarkom wersji tekstowej, połączone z prezentowaniem użytkownikom witryny we Flashu jest uznane za przykład maskowania i stanowi naruszenie wskazówek Google dla webmasterów, skutkujące obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Ozdoba, nie fundament

Ten problem dotyczy sytuacji, gdy w technologii Flash wykonana jest cała strona. Stąd też Flash lepiej sprawdza się jako uzupełnienie strony, nie zaś jej podstawa. Strona wykonana w tradycyjnej technologii może być równie funkcjonalna dla użytkownika, będzie zaś z całą pewnością przyjaźniejsza dla wyszukiwarki. Użycie zaś animacji Flash jako ozdobnika poprawi jej estetykę, a przy tym nie będzie stanowić przeszkody do analizy strony przez roboty Google, co przyczyni się do lepszych rezultatów jej pozycjonowania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt