Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.02.2014 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Kampanie produktowe dostępne dla wszystkich

Masz Google Merchant Center (GMC) i prowadzisz kampanię z listą produktów? Przejdź na nowe kampanie produktowe i maksymalizuj zyski dzięki lepszej optymalizacji kampanii!

Dotychczas kampanie produktowe były dostępne w wersji beta tylko dla wybranych reklamodawców. Na podstawie testów i bardzo dobrych opinii o nowej formie kampanii PLA (Product Listing Ads), Google 26 lutego 2014 r. udostępniło je wszystkim reklamodawcom. Od dziś każdy reklamodawca może utworzyć na swoim koncie AdWords kampanię produktową i przekonać się o jej skuteczności.

Czym są kampanie produktowe?

Przede wszystkim to nowy, skoncentrowany na sprzedaży detalicznej sposób zarządzania produktami i ich promowania w Google. Dzięki tym kampaniom reklamodawcy mogą w bardziej prosty i intuicyjny sposób zarządzać swoimi zasobami i skuteczniej optymalizować kampanię dzięki zaawansowanemu raportowaniu.

Tak jak kampanie PLA, kampanie produktowe korzystają z danych produktów w Google Merchant Center. Podstawową jednostką, na której pracujemy w kampaniach produktowych jest grupa produktów określona na podstawie wybranych atrybutów tj. kategoria, typ produktu, marka, stan, identyfikator produktu oraz etykiety niestandardowe.

Zalety kampanii produktowych

1. Intuicyjne zarządzanie kampaniami dostosowane do potrzeb zarządzania sklepem internetowym. Możemy w prosty sposób tworzyć grupy produktowe za pomocą podstawowych atrybutów w feedzie, określać dla nich stawki i priorytety. Dodatkowo cały proces tworzenia kampanii przebiega na koncie AdWords, bez konieczności logowania się na konto GMC.

2. Zaawansowane raportowanie, które umożliwia nam wyciągnięcie szczegółowych danych o skuteczności kampanii na dowolnym poziomie szczegółowości (możemy zbadać nawet efektywność pojedynczego produktu!).

3. Łatwiejszy dostęp do danych rynkowych, czyli informacje o konkurencji. Możemy sprawdzić bezpośrednio na koncie AdWords udział wyświetleniach naszej reklamy oraz dzięki symulatorowi stawek dostosować stawki dla poszczególnych grup produktowych lub samych produktów, tak by były konkurencyjne. Dodatkowo mamy możliwość porównania naszych kampanii z konkurencją dzięki dodaniu informacji o średnim maksymalnym CTR, średnim CPC.

Dobre praktyki

Tworząc kampanie produktowe warto zastosować się do kilku wskazówek, które pomogą zwiększyć ich skuteczność.

1. Optymalizacja dotychczasowego feedu. Należy zwrócić uwagę na najważniejsze parametry w feedzie takie jak kategoria, typ produktu, marka, ID produktu oraz stan produktu. Dodatkowo można  utworzyć pięć skastomizowanych etykiet, które zstąpią obecne grupowanie AdWords i pomogą jeszcze dokładniej wyselekcjonować grupy produktów dla danej kampanii np. produkty z wysoką marżą lub takie, których mamy dużo w magazynie.

2. Utworzenie grup produktowych dla wybranych produktów lub kategorii np. dla produktów, które najlepiej sprzedają się w sklepie, dla produktów w promocji lub na wyprzedaży, dla konkretnych marek, które chcemy promować.

3. Optymalizacja kampanii na podstawie zaawansowanych raportów i analiz dostępnych na koncie AdWords.

Pamiętaj, że standardowe kampanie PLA zostaną wycofane przez Google do końca sierpnia 2014 r., dlatego już teraz warto zamienić kampanie PLA na kampanie produktowe.

Powodzenia!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt