Social commerce to najprawdopodobniej przyszłość wszystkich dążących do ciągłego rozwoju firm typu e-commerce! Jeśli jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz działalność w sieci, zdecydowanie powinieneś przeczytać ten artykuł!
Social commerce w liczbach
„Bycie” online, sprzedawanie i kupowanie w sieci, w tym w mediach społecznościowych, stają się coraz popularniejsze i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić. Liczby mówią same za siebie! Poniżej podajemy kilka ciekawych, niekiedy szokujących statystyk.
- Człowiek żyjący w XXI wieku spędza średnio 5 lat swojego życia, przeglądając media społecznościowe. Przekłada się to na 1825 dni, co z kolei daje 43 800 godzin (1).
- Sektor e-commerce w 2019 roku wzrósł aż o 16% względem roku 2018 (2).
- Sektor e-commerce w 2020 roku wzrósł aż o 50% względem roku 2019 (2).
- Sprzedaż na TikToku w 2021 roku wrosła o 553% względem roku 2020 (3).
- Sprzedaż na Instagramie w 2021 roku wzrosła o 189% względem roku 2020 (3).
- Sprzedaż na Facebooku w 2021 roku wzrosła o 160% względem roku 2020 (3).
- Aż 80% badanych deklaruje, że treści, z którymi mają styczność w social mediach, są czynnikiem odpowiadającym za podejmowanie przez nich decyzji zakupowych (3).
- Aż 80% badanych stwierdza, że czuje się bezpiecznie, kiedy składa zamówienia właśnie bezpośrednio w social mediach (3).
- W 2021 roku 27% Polaków dokonało przynajmniej jednego zakupu przy wykorzystaniu social mediów (4).
- W 2021 roku 25% Polaków dokonało przynajmniej jednego zakupu podczas transmisji live w social mediach (4).
- W 2021 roku 44% Polaków zadeklarowało, że planuje częściej dokonywać zakupów przy wykorzystaniu social mediów (4).
- W 2021 roku 42% Polaków zadeklarowało, że lubi robić zakupy podczas transmisji live w social mediach (4).
Zobacz artykuł: Najpopularniejsze media społecznościowe w 2021 roku