Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
18.05.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Reklamy AdWords w wyszukiwarce obrazów

Reklamy AdWords w wyszukiwarce obrazów

Natura nie lubi próżni. To powiedzenie można odnieść do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej – Google.com. Pod koniec lutego zniknęła prawa kolumna z linkami sponsorowanymi w wynikach wyszukiwania. Internauci cieszyli się, że reklamy będą mniej nachalne – ich radość nie trwała jednak długo. Niedawno pojawiły się banery AdWords w Mapach Google, a na dniach koncern ogłosił wprowadzenie reklam w mobilnej wyszukiwarce obrazów. Trwają także prace nad wdrożeniem PLA w wersji desktopowej.

 

Potencjał tkwi w rynku mobilnym

Smartfony umożliwiają nam dostęp do internetu przez całą dobę. Dzięki temu wracając do domu np. tramwajem możemy poświęcić ten czas na przeszukiwanie sieci w poszukiwaniu idealnych butów. Gdy je już znajdziemy, jednym kliknięciem je kupimy. W ten sposób zakupy stały się prostsze i użytkownicy to doceniają.

PLA mobile

Źródło: http://www.rimmkaufman.com/blog/google-dominance-grows-mobile-search/

 

Według badań przeprowadzonych przez Google w ubiegłym roku liczba transakcji zakupowych finalizowanych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30 proc. (Google Data, Aggregated, anonymized mobile searches that are eligible for a Product Listing Ad, Global, May 10, 2015 – May 9, 2016). Takie dane zachęcają do inwestowania w m-commerce.

Product Listing Ads w wyszukiwarce obrazów

Google postanowiło sprawdzić, czy reklamy w mobilnej wyszukiwarce obrazów będą efektywne. Linki sponsorowane wyświetlą się w postaci karuzeli pomiędzy podpowiedziami dotyczącymi naszego zapytania a obrazami organicznymi.

Reklamy w wyszukiwarce obrazów

Źródło: http://adwords.blogspot.ca/2016/05/ways-to-be-useful-for-mobile-shoppers.html

Zamieszczenie AdWords w wyszukiwarce obrazów według Google jest także odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Wielu internautów posługuje się frazami ile kosztuje biała sofa, gdzie kupię zegarek z kukułką. Do tej pory grafika nie odpowiadała na takie zapytania. Mogliśmy obejrzeć interesujące nas przedmioty, ale o ile zdjęcie nie znajdowało się na stronie e-sklepu, nie byliśmy w stanie dowiedzieć się, jaka może być cena. Reklamy mają ułatwić poszukiwanie odpowiedzi na takie pytania.

Innym powodem pojawienia się Product Listing Ads w wyszukiwarce obrazów jest konkurencja Google z Amazonem. Coraz więcej użytkowników rozpoczyna poszukiwanie interesujących produktów od strony internetowego giganta e-commerce. Koncern z Kalifornii obawia się, że dominacja Amazona może spowodować spadek jego przychodów, ponieważ innym sprzedawcom nie będzie opłacało się reklamować sprzedawanych produktów za pomocą AdWords.

Product Listing Ads

Czyje PLA pojawią się miedzy obrazami? Reklamodawcy mają możliwość kierowania swoich kampanii do witryn partnerów w sieci wyszukiwania Google, do których należy m.in. wyszukiwarka grafiki czy portal YouTube. Jeśli taka opcja została wybrana podczas przygotowywania treści reklamowych, linki sponsorowane automatycznie będą wyświetlały się pomiędzy grafiką na urządzeniach mobilnych.

 

Wsparcie dla lokalnych biznesów

W przypadku zakupu niektórych produktów i usług znaczenie może mieć lokalizacja sklepu czy siedziby firmy. Google zaobserwowało wzrost zapytań z wyrażeniem near me, dlatego chce pomóc przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku w dotarciu do klientów poszukujących produktów czy usług w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

 

W tym celu zostały przygotowane Reklamy lokalnego asortymentu produktów. Korzystając z tej opcji kampanii sprzedawcy mogą wprowadzić wszystkie dane o produktach, które są prezentowane klientom w reklamach produktowych, a dodatkowo wyświetlone zostaną także informacje o dostępności wyrobów w sklepach stacjonarnych. Po kliknięciu w link użytkownik przeniesie się do strony sklepu i będzie miał możliwość zapoznania się z całą ofertą produktową, godzinami otwarcia placówki, trasą dojazdu.

 

Źródło: http://adwords.blogspot.ca/2016/05/ways-to-be-useful-for-mobile-shoppers.html

 

Zakupy bezpośrednio ze strony Google

W lipcu ubiegłego roku Google rozpoczęło testowanie możliwości kupowania produktów bezpośrednio z PLA. Przy niektórych reklamach pojawił się przycisk buy. Po jego kliknięciu użytkownik miał zostać przekierowany wprost do podstrony służącej do finalizacji procesu zakupowego. W ten sposób internauta mógłby zdecydowanie szybciej podjąć decyzję i dokonać zamówienia. Czy taka opcja na stałe zostanie wprowadzona do wyszukiwarki? Według oficjalnych komunikatów rozwiązanie Purchases on Google jest ciągle testowane.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt