Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kierowanie demograficzne reklam w wyszukiwarce

Kierowanie demograficzne reklam w wyszukiwarce

Skuteczna reklama to coś, o czym marzy większość reklamodawców. Co się na nią składa? Po pierwsze, stworzenie dobrej treści reklamowej. A po drugie, dotarcie do grupy odbiorców, którzy zainteresują się naszymi usługami. Google pomaga i w jednym, i w drugim, udostępniając kierowanie demograficzne dla reklam w wyszukiwarce.

 

Co to jest kierowanie demograficzne?

Google posiada dość dokładne dane o użytkownikach. Każdy, kto chce korzystać np. z Gmaila, musi założyć konto i podać dane dotyczące chociażby wieku i płci. Dodatkowo internauci pozostawiają wiele informacji o swoich zainteresowaniach lub pasjach. To wszystko pozwala, aby kierować konkretne reklamy do precyzyjnie wybranej grupy użytkowników.

 

Z tego typu rozwiązań od dawna korzysta już Facebook. Kierowanie demograficzne jest również dostępne w kampaniach w sieci reklamowej Google. W kampaniach w sieci wyszukiwania same słowa kluczowe nie zawsze wystarczą, aby dotrzeć do potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą. Piętnastolatka i sześćdziesięciolatka mogą wpisać w wyszukiwarce frazę „skórzana spódnica”, ale obie panie będą miały na myśli zupełnie inne produkty. Dzięki kierowaniu demograficznemu w wyszukiwarce (Demographic Targeting Search Ads), opcji dostępnej już na prawie wszystkich kontach AdWords, reklamodawca określi cechy odbiorców, którym reklama ma zostać wyświetlona.

 

Korzystając z nowej opcji kierowania demograficznego, reklamodawca może wybrać:

  • Grupę wiekową:
    • 18-24,
    • 25-34,
    • 35-44,
    • 45-54,
    • 55-64,
    • 65 i więcej,
    • Nieznana,
  • Płeć: kobieta, mężczyzna, nieznana.

W połączeniu z odpowiednim doborem tekstów reklamowych i słów kluczowych, właściciel domeny może teraz skuteczniej zareklamować swoją działalność i zwiększyć konwersję, ruch na stronie, a także przychody ze sprzedaży.

 

Kto powinien skorzystać z kierowania demograficznego?

Ta opcja przyda się szczególnie tym właścicielom serwisów, którzy sprzedają bardzo specyficzny asortyment kupowany przez ściśle określoną grupę klientów. Na przykład prowadząc sklep z butami damskimi, reklamy można kierować wyłącznie do kobiet. Dodatkowo precyzując wiek odbiorcy, poszczególne rodzaje obuwia damskiego pokażą się nastolatkom, kobietom młodym oraz dojrzałym.

 

 

Kierowanie demograficzne przyda się także w przypadku chęci zwiększenia zakupów dokonywanych przez poszczególne grupy klientów. Np. przed dniem kobiet internetowe kwiaciarnie swoją ofertę mogą prezentować wyłącznie mężczyznom którzy w tym okresie będą zainteresowani zakupem kwiatów. W ten sposób pobudza się określone segmenty klientów do dokonywania zakupów.

Dodatkowo decydując się na tworzenie reklam dla konkretnych klientów, możemy manipulować stawkami, co także zwiększy efektywność podejmowanych działań marketingowych. Sama treść reklamowa powinna być także różna, by zachęcać poszczególnych użytkowników do kliknięcia w link sponsorowany.

Jak ustawić w Google AdWords Demographic Targeting Search Ads?

Jeśli chcesz przetestować, czy w Twoim przypadku kierowanie demograficzne będzie skuteczną metodą pozyskiwania klientów z wyszukiwarki, zapoznaj się z poniższą instrukcją:

  1. Po zalogowaniu do panelu AdWords kliknij w Kampanie.
  2. Zaznacz grupę reklam, dla której dodasz kierowanie demograficzne.
  3. Kliknij w menu Dodaj kierowanie, a następnie Dane demograficzne.
  4. Wybierz określone kryteria demograficzne.

O kierowaniu demograficznym dowiesz się więcej z supportu Google. Natomiast jeśli zastanawiasz się, jak określić kryteria demograficzne swoich klientów, sprawdź w Google Analytics raport Odbiorcy. Tam znajdziesz dane o użytkownikach, którzy odwiedzają Twój serwis.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej
ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt