Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kierowanie demograficzne reklam w wyszukiwarce

Kierowanie demograficzne reklam w wyszukiwarce

Skuteczna reklama to coś, o czym marzy większość reklamodawców. Co się na nią składa? Po pierwsze, stworzenie dobrej treści reklamowej. A po drugie, dotarcie do grupy odbiorców, którzy zainteresują się naszymi usługami. Google pomaga i w jednym, i w drugim, udostępniając kierowanie demograficzne dla reklam w wyszukiwarce.

 

Co to jest kierowanie demograficzne?

Google posiada dość dokładne dane o użytkownikach. Każdy, kto chce korzystać np. z Gmaila, musi założyć konto i podać dane dotyczące chociażby wieku i płci. Dodatkowo internauci pozostawiają wiele informacji o swoich zainteresowaniach lub pasjach. To wszystko pozwala, aby kierować konkretne reklamy do precyzyjnie wybranej grupy użytkowników.

 

Z tego typu rozwiązań od dawna korzysta już Facebook. Kierowanie demograficzne jest również dostępne w kampaniach w sieci reklamowej Google. W kampaniach w sieci wyszukiwania same słowa kluczowe nie zawsze wystarczą, aby dotrzeć do potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą. Piętnastolatka i sześćdziesięciolatka mogą wpisać w wyszukiwarce frazę „skórzana spódnica”, ale obie panie będą miały na myśli zupełnie inne produkty. Dzięki kierowaniu demograficznemu w wyszukiwarce (Demographic Targeting Search Ads), opcji dostępnej już na prawie wszystkich kontach AdWords, reklamodawca określi cechy odbiorców, którym reklama ma zostać wyświetlona.

 

Korzystając z nowej opcji kierowania demograficznego, reklamodawca może wybrać:

  • Grupę wiekową:
    • 18-24,
    • 25-34,
    • 35-44,
    • 45-54,
    • 55-64,
    • 65 i więcej,
    • Nieznana,
  • Płeć: kobieta, mężczyzna, nieznana.

W połączeniu z odpowiednim doborem tekstów reklamowych i słów kluczowych, właściciel domeny może teraz skuteczniej zareklamować swoją działalność i zwiększyć konwersję, ruch na stronie, a także przychody ze sprzedaży.

 

Kto powinien skorzystać z kierowania demograficznego?

Ta opcja przyda się szczególnie tym właścicielom serwisów, którzy sprzedają bardzo specyficzny asortyment kupowany przez ściśle określoną grupę klientów. Na przykład prowadząc sklep z butami damskimi, reklamy można kierować wyłącznie do kobiet. Dodatkowo precyzując wiek odbiorcy, poszczególne rodzaje obuwia damskiego pokażą się nastolatkom, kobietom młodym oraz dojrzałym.

 

 

Kierowanie demograficzne przyda się także w przypadku chęci zwiększenia zakupów dokonywanych przez poszczególne grupy klientów. Np. przed dniem kobiet internetowe kwiaciarnie swoją ofertę mogą prezentować wyłącznie mężczyznom którzy w tym okresie będą zainteresowani zakupem kwiatów. W ten sposób pobudza się określone segmenty klientów do dokonywania zakupów.

Dodatkowo decydując się na tworzenie reklam dla konkretnych klientów, możemy manipulować stawkami, co także zwiększy efektywność podejmowanych działań marketingowych. Sama treść reklamowa powinna być także różna, by zachęcać poszczególnych użytkowników do kliknięcia w link sponsorowany.

Jak ustawić w Google AdWords Demographic Targeting Search Ads?

Jeśli chcesz przetestować, czy w Twoim przypadku kierowanie demograficzne będzie skuteczną metodą pozyskiwania klientów z wyszukiwarki, zapoznaj się z poniższą instrukcją:

  1. Po zalogowaniu do panelu AdWords kliknij w Kampanie.
  2. Zaznacz grupę reklam, dla której dodasz kierowanie demograficzne.
  3. Kliknij w menu Dodaj kierowanie, a następnie Dane demograficzne.
  4. Wybierz określone kryteria demograficzne.

O kierowaniu demograficznym dowiesz się więcej z supportu Google. Natomiast jeśli zastanawiasz się, jak określić kryteria demograficzne swoich klientów, sprawdź w Google Analytics raport Odbiorcy. Tam znajdziesz dane o użytkownikach, którzy odwiedzają Twój serwis.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt