Kierowanie demograficzne reklam w wyszukiwarce

| czas czytania: 5 min | SEM
Podobni odbiorcy w sieci reklamowej

Skuteczna reklama to coś, o czym marzy większość reklamodawców. Co się na nią składa? Po pierwsze, stworzenie dobrej treści reklamowej. A po drugie, dotarcie do grupy odbiorców, którzy zainteresują się naszymi usługami. Google pomaga i w jednym, i w drugim, udostępniając kierowanie demograficzne dla reklam w wyszukiwarce.

 

Co to jest kierowanie demograficzne?

Google posiada dość dokładne dane o użytkownikach. Każdy, kto chce korzystać np. z Gmaila, musi założyć konto i podać dane dotyczące chociażby wieku i płci. Dodatkowo internauci pozostawiają wiele informacji o swoich zainteresowaniach lub pasjach. To wszystko pozwala, aby kierować konkretne reklamy do precyzyjnie wybranej grupy użytkowników.

 

Z tego typu rozwiązań od dawna korzysta już Facebook. Kierowanie demograficzne jest również dostępne w kampaniach w sieci reklamowej Google. W kampaniach w sieci wyszukiwania same słowa kluczowe nie zawsze wystarczą, aby dotrzeć do potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą. Piętnastolatka i sześćdziesięciolatka mogą wpisać w wyszukiwarce frazę „skórzana spódnica”, ale obie panie będą miały na myśli zupełnie inne produkty. Dzięki kierowaniu demograficznemu w wyszukiwarce (Demographic Targeting Search Ads), opcji dostępnej już na prawie wszystkich kontach AdWords, reklamodawca określi cechy odbiorców, którym reklama ma zostać wyświetlona.

 

Kierowanie demograficzne

 

Korzystając z nowej opcji kierowania demograficznego, reklamodawca może wybrać:

  • Grupę wiekową:
    • 18-24,
    • 25-34,
    • 35-44,
    • 45-54,
    • 55-64,
    • 65 i więcej,
    • Nieznana,
  • Płeć: kobieta, mężczyzna, nieznana.

W połączeniu z odpowiednim doborem tekstów reklamowych i słów kluczowych, właściciel domeny może teraz skuteczniej zareklamować swoją działalność i zwiększyć konwersję, ruch na stronie, a także przychody ze sprzedaży.

 

Kto powinien skorzystać z kierowania demograficznego?

Ta opcja przyda się szczególnie tym właścicielom serwisów, którzy sprzedają bardzo specyficzny asortyment kupowany przez ściśle określoną grupę klientów. Na przykład prowadząc sklep z butami damskimi, reklamy można kierować wyłącznie do kobiet. Dodatkowo precyzując wiek odbiorcy, poszczególne rodzaje obuwia damskiego pokażą się nastolatkom, kobietom młodym oraz dojrzałym.

 

Kierowanie demograficzne

 

Kierowanie demograficzne przyda się także w przypadku chęci zwiększenia zakupów dokonywanych przez poszczególne grupy klientów. Np. przed dniem kobiet internetowe kwiaciarnie swoją ofertę mogą prezentować wyłącznie mężczyznom którzy w tym okresie będą zainteresowani zakupem kwiatów. W ten sposób pobudza się określone segmenty klientów do dokonywania zakupów.

Dodatkowo decydując się na tworzenie reklam dla konkretnych klientów, możemy manipulować stawkami, co także zwiększy efektywność podejmowanych działań marketingowych. Sama treść reklamowa powinna być także różna, by zachęcać poszczególnych użytkowników do kliknięcia w link sponsorowany.

Jak ustawić w Google AdWords Demographic Targeting Search Ads?

Jeśli chcesz przetestować, czy w Twoim przypadku kierowanie demograficzne będzie skuteczną metodą pozyskiwania klientów z wyszukiwarki, zapoznaj się z poniższą instrukcją:

  1. Po zalogowaniu do panelu AdWords kliknij w Kampanie.
  2. Zaznacz grupę reklam, dla której dodasz kierowanie demograficzne.
  3. Kliknij w menu Dodaj kierowanie, a następnie Dane demograficzne.
  4. Wybierz określone kryteria demograficzne.

O kierowaniu demograficznym dowiesz się więcej z supportu Google. Natomiast jeśli zastanawiasz się, jak określić kryteria demograficzne swoich klientów, sprawdź w Google Analytics raport Odbiorcy. Tam znajdziesz dane o użytkownikach, którzy odwiedzają Twój serwis.

Ostatnie artykuły