Customer Match – czyli docieraj do użytkowników, którzy podali Ci swoje adresy mailowe

| czas czytania: 5 min | SEM
Gmail poczta Google

Marketing internetowy dostarcza przedsiębiorcom skuteczne narzędzia promocji i reklamy. Zdecydowanie łatwiejsze staje się dotarcie do konkretnej grupy klientów, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani usługami lub produktami danej firmy. W AdWords wprowadzona została nowa usługa – Customer Match. Posiadając bazę adresów e-mail, możemy dotrzeć z przekazem reklamowym do tych osób, które korzystają z Gmaila i innych aplikacji dostarczanych przez Google.

Customer Match i jego możliwości

Narzędzie pozwala na kierowanie reklam do wybranej grupy użytkowników, których adresy e-mail posiadamy w swojej bazie. Docieranie z przekazem reklamowym do precyzyjnie określonych odbiorców staje się proste dzięki Customer Match. W ramach przygotowywanej kampanii AdWords przesyłamy przygotowaną listę. Następnie przeprowadzana jest weryfikacja – sprawdzane jest, czy osoby korzystające z adresów e-mail wytypowanych przez reklamodawcę zaakceptowały politykę prywatności Google. Jeśli tak – po zalogowaniu do Gmaila, YouTube lub innych usług Google internaucie wyświetli się przygotowana reklama.

Customer Match wpływa na minimalizowanie kosztów kampanii i zwiększenie efektywności działań. Przekaz reklamowy kierujemy do wybranej przez nas grupy odbiorców, która będzie zainteresowana naszą ofertą. Dzięki temu możliwe staje się indywidualizowanie treści reklam. Sprzedając różnorodny asortyment, informacje o wybranych produktach możemy przesyłać do poszczególnych konsumentów.

Customer Match

Lista adresów e-mail – jak ją pozyskać?

Listę adresów e-mail trzeba pozyskać w legalny sposób. Co to znaczy? Użytkownicy muszą wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Należy także przygotować stronę, za pośrednictwem której internauta będzie miał możliwość poinformowania nas, że nie chce otrzymywać naszych reklam. Wszelkie praktyki polegające na kupowaniu bazy adresów nie są dozwolone. W ten sposób Google chroni prywatność użytkowników.

Prowadząc sklep internetowy, adresy e-mail pozyskujemy w momencie składania zamówienia. Jeśli chcemy kierować reklamy do naszych klientów, powinniśmy zapytać o zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Należy pamiętać, że checkbox nie może być domyślnie zaznaczony, a użytkownik musi mieć możliwość finalizacji zamówienia bez konieczności wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych.

 

Kierowanie reklam na listy mailingowe krok po kroku

Customer Match dostępne jest obecnie w poniższych typach kampanii:

  • GSP
  • Sieć wyszukiwania
  • Kampanie wideo na YouTube.

Pomyślne przesłanie listy adresów e-mail związane jest z jej odpowiednim przygotowaniem. Google wymaga, aby:

  • Plik zawierał co najmniej 1000 rekordów i był w formacie .csv
  • Eksportowane dane nie mogą przekroczyć 17 MB
  • Do użytkowników nie były kierowane reklamy dotyczące: alkoholu, hazardu, randek dla dorosłych, produktów związanych z identyfikacją etniczną, rasową czy odnoszącą się do stanu zdrowia.

Google rekomenduje zaszyfrowanie listy adresów e-mail za pomocą algorytmu SHA256, co zapewni bezpieczeństwo danych.

Kiedy już plik z danymi został przygotowany, logujemy się na konto AdWords i przechodzimy do zakładki Udostępniane zasoby, a następnie klikamy Odbiorcy.

W kolejnym kroku wybieramy +lista remarketingowa i przechodzimy w E-maile klienta. W naszym panelu powinien pojawić się formularz, który pozwala na przesłanie listy adresów e-mail. Uzupełniamy nazwę listy, wklejamy link do strony (za pośrednictwem której użytkownik będzie mógł cofnąć zgodę na przesyłanie informacji marketingowych), definiujemy okres członkostwa i eksportujemy plik .csv.

Obsługa usługi Customer Match

Przesłana lista jest przetwarzana w ciągu kilku godzin. Adresy e-mail zostaną dopasowane do identyfikatorów kont Google. Reklamy będą kierowane tylko do tych osób, które posiadają konta na Gmailu lub mają powiązany swój adres e-mail z usługami dostarczanymi przez Google, np. Google Dysk. Po 7 dniach dane naszych klientów zostaną usunięte i pozostaną wyłącznie identyfikatory. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących tworzenia listy adresów e-mail warto skorzystać z oficjalnych poradników Customer Match.

Ostatnie artykuły