Bezpłatne kliknięcia w AdWords - Blog Artefakt

Bezpłatne kliknięcia w mobile AdWords

/ SEM
Smartfon w rękach użytkowników

Każdemu z nas zdarzyło się przeglądać mobilne wyniki wyszukiwania i przypadkowo najechać palcem na reklamę AdWords. Do tej pory reklamodawca musiał płacić za niezamierzone przejście użytkownika do witryny. Nieumyślne kliknięcia nie wpływały na konwersję, a generowały koszt dla właścicieli domen. Google znalazło rozwiązanie tej patowej sytuacji – przypadkowe kliknięcia w mobile ads będą bezpłatne.

 

Za szybko klikasz, by zrozumieć treść

Google będzie ignorować tzw. fast clicks. Jeśli użytkownik najedzie palcem na reklamę, a po załadowaniu witryny natychmiast powróci do poprzedniej trony, kliknięcie nie będzie liczone, a reklamodawca nic nie zapłaci. W krótkim czasie nie jest możliwe zapoznanie się nawet z adresem URL, na który zostaliśmy przekierowani. Oczywiście gigant z Kalifornii nie precyzuje, ile może trwać maksymalnie fast clicks. W przypadku starszych modeli smartfonów ze słabszymi procesorami przeładowanie treści zajmuje trochę czasu, więc przypadkowe kliknięcia mogą zostać uznane za wejścia płatne.

Game aps

Źródło: http://adwords.blogspot.de/2016/05/preventing-accidental-clicks-for-better-mobile-ads.html

 

Google jako przykład fast clicks podaje wejścia w reklamę podczas grania w gry czy korzystania z aplikacji mobilnych, które nierzadko powiązane są z reklamami AdWords.

 

Kliknięcie w AdWords podczas scrollowania

Przeprowadzając swoje badania na temat efektywności reklam mobilnych Google zauważyło, że bardzo często użytkownicy klikają w krawędzie banerów AdWords umieszczonych na brzegach okna przeglądarki. Tego typu przejścia charakteryzowały się niską konwersją, ponieważ osoby korzystające ze smartfonów przypadkowo wchodziły w linki sponsorowane podczas scrollowania treści mobilnej witryny. Z tego względu tzw. edge clicks także będą zwolnione z opłat. Jeśli natomiast użytkownik naciśnie palcem w środek pola reklamy, w którym najczęściej znajduje się grafika, reklamodawca zapłaci za przekierowanie.

Mobile Ads

Źródło: http://adwords.blogspot.de/2016/05/preventing-accidental-clicks-for-better-mobile-ads.html

 

Korzyści dla reklamodawców

Wprowadzając bezpłatne reklamy na urządzeniach mobilnych, Google zabezpiecza się przed rezygnacją reklamodawców z inwestowania w mobile AdWords. Właściciele domen także korzystają ze smartfonów i tabletów, więc wiedzą, jak sprawa wygląda z przypadkowymi kliknięciami. Prędzej czy później reklamodawcy zmieniliby swoją strategię marketingową, całkowicie pozbywając się wydatków związanych z mobilnymi linkami sponsorowanymi. Fast i edge clicks podniosą efektywność promocji na urządzeniach mobilnych. Zabezpieczając źródło własnych zysków, Google dba również o interesy swoich klientów, dzięki czemu wszyscy osiągają korzyści biznesowe.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...