Bezpłatne kliknięcia w AdWords - Blog Artefakt

Bezpłatne kliknięcia w mobile AdWords

17.05.2016 / SEM
Smartfon w rękach użytkowników

Każdemu z nas zdarzyło się przeglądać mobilne wyniki wyszukiwania i przypadkowo najechać palcem na reklamę AdWords. Do tej pory reklamodawca musiał płacić za niezamierzone przejście użytkownika do witryny. Nieumyślne kliknięcia nie wpływały na konwersję, a generowały koszt dla właścicieli domen. Google znalazło rozwiązanie tej patowej sytuacji – przypadkowe kliknięcia w mobile ads będą bezpłatne.

 

Za szybko klikasz, by zrozumieć treść

Google będzie ignorować tzw. fast clicks. Jeśli użytkownik najedzie palcem na reklamę, a po załadowaniu witryny natychmiast powróci do poprzedniej trony, kliknięcie nie będzie liczone, a reklamodawca nic nie zapłaci. W krótkim czasie nie jest możliwe zapoznanie się nawet z adresem URL, na który zostaliśmy przekierowani. Oczywiście gigant z Kalifornii nie precyzuje, ile może trwać maksymalnie fast clicks. W przypadku starszych modeli smartfonów ze słabszymi procesorami przeładowanie treści zajmuje trochę czasu, więc przypadkowe kliknięcia mogą zostać uznane za wejścia płatne.

Game aps

Źródło: http://adwords.blogspot.de/2016/05/preventing-accidental-clicks-for-better-mobile-ads.html

 

Google jako przykład fast clicks podaje wejścia w reklamę podczas grania w gry czy korzystania z aplikacji mobilnych, które nierzadko powiązane są z reklamami AdWords.

 

Kliknięcie w AdWords podczas scrollowania

Przeprowadzając swoje badania na temat efektywności reklam mobilnych Google zauważyło, że bardzo często użytkownicy klikają w krawędzie banerów AdWords umieszczonych na brzegach okna przeglądarki. Tego typu przejścia charakteryzowały się niską konwersją, ponieważ osoby korzystające ze smartfonów przypadkowo wchodziły w linki sponsorowane podczas scrollowania treści mobilnej witryny. Z tego względu tzw. edge clicks także będą zwolnione z opłat. Jeśli natomiast użytkownik naciśnie palcem w środek pola reklamy, w którym najczęściej znajduje się grafika, reklamodawca zapłaci za przekierowanie.

Mobile Ads

Źródło: http://adwords.blogspot.de/2016/05/preventing-accidental-clicks-for-better-mobile-ads.html

 

Korzyści dla reklamodawców

Wprowadzając bezpłatne reklamy na urządzeniach mobilnych, Google zabezpiecza się przed rezygnacją reklamodawców z inwestowania w mobile AdWords. Właściciele domen także korzystają ze smartfonów i tabletów, więc wiedzą, jak sprawa wygląda z przypadkowymi kliknięciami. Prędzej czy później reklamodawcy zmieniliby swoją strategię marketingową, całkowicie pozbywając się wydatków związanych z mobilnymi linkami sponsorowanymi. Fast i edge clicks podniosą efektywność promocji na urządzeniach mobilnych. Zabezpieczając źródło własnych zysków, Google dba również o interesy swoich klientów, dzięki czemu wszyscy osiągają korzyści biznesowe.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...