Atrybut Alt

/ Słownik SEO
obrazki atrybut alt

Atrybut alt służy do wstawienia alternatywnego opisu obrazka, który umieszczony został na stronie internetowej. Opis dla użytkownika jest widoczny tylko wtedy, gdy nie można wczytać grafiki na stronie. Roboty wyszukiwarek nie analizują obrazków tak, jak ludzie. O tym, co znajduje się na grafice, dowiadują się z uzupełnionego atrybutu alt.

Brak opisu alternatywnego dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. Atrybut alt to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej mający wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.

Opis alternatywny jest również „czytany” przez osoby z wadą wzroku, posługujące się specjalnymi programami do przeglądania stron internetowych.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz ułatwić prowadzenie bloga firmowego? Skorzystaj z naszej listy narzędzi, które usprawniają...
Gallery Ads to najnowszy typ reklam w Google Ads. Czy reklamy z galerią są już dostępne na Twoim...
Chciałbyś dowiedzieć się, jak poprawić użyteczność strony internetowej? Wypróbuj nagrywanie sesji...
Zewnętrzna duplikacja treści zagraża pozycjom serwisu w wynikach wyszukiwania. Specjalnie dla...