Kampania Google Ads. Co musisz wiedzieć, przed rozpoczęciem współpracy z agencją reklamową?

| czas czytania: 9 min | SEM

Reklamy Google Ads to skuteczny sposób na wzrost widoczności i rozpoznawalności Twojej firmy. Przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie www, dzięki czemu masz możliwość odnotowania większej liczby konwersji – telefonów, zakupów, leadów.

baner

Opiekę nad kampaniami Google Ads najlepiej powierzyć w ręce specjalistów. Pozwoli ci to zaoszczędzić mnóstwo czasu, ponieważ optymalizacja reklam jest procesem złożonym, który w zasadzie nigdy się nie kończy, a w dodatku wymaga też odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Jeśli więc już wybrałeś agencję marketingową i jesteś gotów rozpocząć z nią współpracę, to zapraszamy to przeczytania naszego artykułu, z którego dowiesz się, co warto wiedzieć przed oficjalnym startem reklamy.

google ads1. Konto Google Ads i jego ustawienia

By móc wyświetlać kampanie w sieci Google, niezbędne jest założenie konta Google Ads, uzupełnienie informacji na temat rozliczeń oraz podpięcie karty, z której będzie pobierany budżet reklamowy.

Wszystkie te kwestie może zrobić w Twoim imieniu nasza agencja reklamowa, jednak pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z naszej linii kredytowej, przed startem kampanii konieczne będzie opłacenie faktury pro forma na budżet reklamowy. Dopiero po zaksięgowaniu Twojej wpłaty możliwe będzie wdrożenie jakichkolwiek działań marketingowych.

Jeśli już masz swoje konto Google Ads i podpiętą pod nie kartę, to wystarczy, że podasz agencji swój dziesięciocyfrowy numer ID. Na jego podstawie zostanie wysłane zaproszenie, dzięki któremu agencja podepnie Cię pod swój MCK (Moje Centrum Klienta w systemie Google Ads) i zyska dostęp do konta. Od tej pory specjaliści będą mieli wgląd w zmiany historyczne oraz zyskają możliwość wprowadzania zmian.

2. Przekazanie dokładnych informacji na temat Twojego biznesu

Pamiętaj, że specjalista Google Ads zna się przede wszystkim na optymalizacji kampanii i innych kwestiach niezbędnych do tego, by Twoje reklamy mogły działać prawidłowo i przynosić efekty. Może on doradzić w kwestii między innymi materiałów reklamowych, budżetu, jednak nie jest ekspertem z Twojej branży. Oznacza to, że to po Twojej stronie jest przekazanie jak najwięcej informacji na temat biznesu, który prowadzisz. Opowiedz szerzej o dotychczasowych działaniach marketingowych, przedstaw ich efekty, wymień swoją główną konkurencję oraz przedstaw cele i grupę docelową, do jakiej chcesz dotrzeć ze swoimi usługami lub produktami. Możesz również wspomnieć o branżowych ciekawostkach lub zaznaczyć, pod jakimi hasłami na pewno nie chcesz się promować.

Co ważne – na każdym etapie współpracy, niezależenie od tego, czy Twoja umowa z agencją trwa miesiąc, trzy lub pięć lat, informuj o każdej zmianie, jaka ma miejsce na Twojej stronie internetowej, ponieważ może mieć ona istotny wpływ na kampanię. Przez takie braki komunikacyjne często zdarza się, że reklamy linkują do błędnych podstron lub bestsellerowe produkty przestają się wyświetlać. Przesyłaj również informacje na temat akcji promocyjnych lub innych ofert specjalnych.

3. Udzielenie dostępów do narzędzi niezbędnych do prawidłowego prowadzenia kampanii

By Twoje reklamy mogły być w pełni zoptymalizowane oraz by agencja mogła w pełni wdrożyć oferowane przez siebie usługi, konieczne będzie przekazanie dostępów przede wszystkim do panelu administracyjnego strony. Dzięki niemu dział informatyczny będzie mógł między innymi wdrożyć kody mierzenia konwersji.

Specjaliści będą również potrzebować następujących dostępów:

  • do Google Tag Managera (GTM)
  • do Google Analytics 4
  • do konta Google Merchant Center (w przypadku e-commerce)
  • link do feedu produktowego (ten podpunkt również dotyczy jedynie sklepów internetowych).

Jeśli nie masz żadnego z powyższych narzędzi, nie martw się – służymy pełnym wsparciem w przypadku każdej implementacji. Bez dostępów do witryny jednak się nie obędzie! Pamiętaj więc o podaniu pełnych danych do logowania: link, login oraz hasło. Dla bezpieczeństwa warto przesłać je w osobnych wiadomościach.

Co ważne – warto wstrzymać się ze startem kampanii, póki wszystkie kody (konwersje, tag Google, GA4) nie zostaną wdrożone. Bez nich specjalista nie będzie w stanie w odpowiedni sposób optymalizować kampanii ani monitorować jej skuteczności.

4. Zyskaj wgląd do materiałów przygotowywanych przez specjalistów

Masz potrzebę wcześniejszego zaakceptowania nagłówków, treści reklam lub banerów graficznych? Poinformuj o tym specjalistę. Pamiętaj jednak o tym, by w takiej sytuacji w miarę szybko wrócić do niego z konkretnym feedbackiem – przedstaw swoje uwagi, pomysły, zastrzeżenia. Z pewnością zostaną uwzględnione przy poprawkach.

5. Bądź w stałym kontakcie

Jeśli Twoja kampania już działa i przynosi zadowalające efekty, to świetnie. Nie zapomnij jednak o regularnym kontakcie z agencją, szczególnie w sytuacjach, kiedy planujesz zmianę oferty, wycofanie lub dodanie nowych produktów, zmianę struktury strony lub edycje linkowania,

Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące swoich reklam – dopytuj. Ta kwestia działa oczywiście w dwie strony, czyli jeśli to specjalista PPC będzie miał jakieś pytania do Ciebie, odbieraj jego telefony oraz odpisuj na wiadomości mailowe.

Pamiętaj, że gracie do jednej bramki, a Twoja wiedza dotycząca prowadzonego biznesu będzie niezbędna w procesie optymalizowania kampanii.

google ads fotoPodsumowanie

Współpraca z agencją reklamową to szansa na szybki rozwój biznesu w sieci. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą Ci w skutecznej promocji Twojej marki. Ty zaś unikniesz konieczności doktoryzowania się z zakresu marketingu internetowego, który niekiedy bywa dość zawiły. Praca nad kampaniami również wymaga sporego zaangażowania, szczególnie jeśli efekty nie są takie, jakich oczekujemy. Warto więc zaufać ekspertom.