Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.09.2023 | czas czytania: 5 | Inne | autor: Artefakt

Rodzaje marketingu internetowego, jakie musisz znać

Rodzaje marketingu internetowego, jakie musisz znać

Miliardy ludzi na całym świecie korzystają codziennie z Internetu. Nic w tym dziwnego – sieć zapewnia nam dostęp do informacji, rozrywki, daje możliwość komunikacji z osobami z różnych stron świata, umożliwia zakup różnych produktów – i to bez konieczności wychodzenia z domu. Stanowi łatwe w obsłudze narzędzie, bez którego wielu z nas nie wyobraża sobie swojej codzienności.

Internet stał się również idealną przestrzenią dla reklamodawców. Firmy z całego świata mogą promować za jego pośrednictwem swoje produkty i usługi, docierać do potencjalnych klientów oraz tworzyć efektywne kreacje reklamowe. Mówimy o tym zjawisku jako o marketingu internetowym, marketingu online lub e-marketingu.

Marketing internetowy – jaką odgrywa rolę?

Każda współczesna marka z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest obecność i promocja w Internecie. Stwierdzenie „jak nie masz strony internetowej, to nie istniejesz” nie jest ani trochę przesadzone. Odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana strona www to dzisiaj jedna z najważniejszych wizytówek firmy – często to właśnie za jej pośrednictwem dochodzi do pierwszego kontaktu z klientem. Dzisiaj większość użytkowników, zanim zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi, sprawdza i porównuje dostępne opcje. Firmy, które są obecne i aktywne w Internecie, z reguły budzą większą wiarygodność i częściej budują długoterminowe relacje z klientami.

baner

Jakie są główne cele e-marketingu?

Sprowadzenie ruchu do strony internetowej – to główne założenie marketingu online. Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do nowych odbiorców, zwiększa szanse na sprzedaż, pozwala budować wizerunek marki oraz zwiększa jej rozpoznawalność. Ponadto, za pomocą remarketingu, umożliwia dotarcie do osób, które nawiązały już relację z Twoją firmą – np. dokonały zakupu w ciągu ostatnich 30 dni. Możesz te osoby poinformować o promocji, akcji rabatowej lub nowej kolekcji artykułów. Odpowiednia strategia marketingowa to prawdziwy klucz do sukcesu!

Rodzaje marketingu internetowego – jak być widocznym w Internecie?

Przejdźmy teraz do rodzajów marketingu online. Sposobów na to, by być widocznym w sieci, jest wiele. Wybór zależy w głównej mierze od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz. Jednym z nich jest SEO, czyli optymalizacja lub pozycjonowanie stron www.

Marketing w Internecie – co warto wiedzieć na temat SEO?

Dzięki optymalizacji stron www Twoja witryna może osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Aby założenia SEO mogły zostać spełnione, konieczne jest wprowadzenie zmian w witrynie, które pozwolą dostosować ją do algorytmów Google oraz aktualnych wytycznych. Mowa tu między innymi o optymalizacji treści, analizie znaczników HTML, poprawie prędkości strony. Takie działania nazywamy działaniami on-site. Skuteczna optymalizacja witryny to również link building, czyli zamieszczanie linków odsyłających w innych witrynach (działanie off-site).

Dzięki optymalizacji stron Twoja witryna będzie lepiej widoczna i dostępna dla użytkowników, co oczywiście przełoży się na liczbę odwiedzin i konwersji. W ramach SEO możesz skorzystać również z pozycjonowania w mapach Google (tak zwane pozycjonowanie lokalne). Dzięki temu dotrzesz do osób z najbliższej okolicy oraz pojawisz się w wynikach wyszukiwania dwukrotnie.

Reklama Google Ads jako przykład reklamy w Internecie

Reklamy Google Ads spotkać można w wyszukiwarce, na stronach partnerskich Google lub na YouTubie. Często określane są mianem reklamy PPC, ponieważ reklamodawcy często płacą za nie dopiero wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w link przekierowujący na stronę firmy.

Reklamy Google Ads mają różne formy. Po wpisaniu określonej frazy kluczowej mogą pojawiać się w wyszukiwarce w formie baneru widocznego na stronach partnerskich Google (w takiej właśnie formie występuje wspomniany wcześniej remarketing). Z Google Ads spotkamy się również w serwisie YouTube lub poczcie Gmail. Bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem, jakie oferują reklamy PPC, są kampanie produktowe, dedykowane sklepom internetowym. Za ich pomocą reklamodawca może zaprezentować dostępne w jego ofercie produkty wraz z ich aktualną ceną. Z takiej opcji chętnie korzystają sklepy z ubraniami, biżuterią, meblami lub ceramiką.

Działania Google Ads warto łączyć z pozycjonowaniem stron – wówczas będziesz lepiej widoczny w sieci i osiągniesz lepsze efekty, jeśli chodzi o konwersje.

Marketing w social mediach

Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok – za pomocą tych platform również możesz zaprezentować swoje produkty lub usługi. Wybór odpowiedniego narzędzia zależy w głównej mierze od biznesu, jaki prowadzisz, lub od grupy docelowej, do której chcesz trafić. Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads oraz TikTok Ads zapewniają wiele ciekawych i jednocześnie skutecznych form targetowania. Możesz docierać do odbiorców pod kątem ich wieku, płci, zawodu, zainteresowań, wydarzeń z życia lub miejsca zamieszkania.

Na wyżej wymienionych kanałach możesz nie tylko reklamować swoją markę, używając do tego różnych celów (zasięg, aktywność dotycząca posta lub strony, konwersje to tylko kilka przykładów do wyboru), ale również prowadzić działania skupione na budowaniu społeczności. Warto więc pamiętać o regularnej publikacji treści i wchodzeniu w interakcje z odbiorcami – odpowiadaniu na ich wiadomości i komentarze. Nie zapomnij również o tym, by uzupełnić informacje dotyczące firmy i zadbać o estetyczne zdjęcie profilowe. Takie szczegóły mają naprawdę duże znaczenie i pomagają wzbudzić zaufanie.

rodzaje marketingu

Content marketing – marketing treści

Publikacja wartościowych dla Twojej branży treści, na przykład za pomocą bloga firmowego, to również forma e-marketingu. Działanie to sprzyja budowaniu pozytywnego i jednocześnie eksperckiego wizerunku firmy.

Content marketing może przybierać różne formy. Zaliczamy do nich wpisy na blogu, artykuły, filmy, infografiki. Dzięki publikacji wartościowych treści zaznaczasz obecność swojej marki w Internecie, budujesz społeczność oraz zachęcasz odbiorców do wejścia w interakcje lub do dokonania konwersji. Marketing treści często jest traktowany jako uzupełnienie działań SEO. Poza stroną internetową warto również publikować wartościowe treści na swoich kanałach w social mediach – wspominaliśmy już o tym wcześniej.

E-mail marketing – dlaczego warto z niego korzystać?

Kolejną formą marketingu online jest e-mail marketing. Za jego pomocą możesz wysyłać wiadomości mailowe informujące o nowej ofercie lub promocji. Co ważne – warto tutaj kontaktować się z tymi osobami, które udostępniły swój adres e-mail, na przykład zapisując się na newsletter. Wówczas istnieje większa szansa na to, że Twoja wiadomość nie zostanie potraktowana jako spam i że odbiorca zdecyduje się na dokonanie konwersji. Bardzo dobrym pomysłem jest również personalizowanie wysyłanych wiadomości – dzięki temu mogą budzić większe zainteresowanie.

Skuteczny marketing online – jakie działania wybrać?

Marketing internetowy oferuje reklamodawcom szereg rozwiązań i stanowi skuteczną formę promocji dla firm z każdej branży, niezależnie od ich wielkości. Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja marka była lepiej widoczna w Internecie, chcesz pozyskać nowych klientów oraz zbudować trwałą relację z tymi osobami, które już znają Twoje produkty lub usługi, to e-marketing będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem. Zastanów się przede wszystkim nad tym, jaki budżet możesz przeznaczyć na kampanię internetową, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć, jakie są Twoje główne cele i produkty, które chcesz reklamować. Odpowiednia strategia marketingowa może znacząco przyczynić się do rozwoju Twojej firmy.

Pamiętaj jednak również o tym, by zadbać o stronę lub profil internetowy, na który chcesz zaprosić swoich odbiorców – nawet najlepiej zoptymalizowana kampania nie będzie przynosić efektów, jeśli Twoja witryna będzie nieczytelna, nie będzie zawierała najważniejszych informacji, proces zakupowy będzie skomplikowany lub w jego trakcie będą pojawiały się różne błędy.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt