Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2024 | czas czytania: 11 | SEO | autor: Artefakt

6 narzędzi AI przydatnych dla copywritera

6 narzędzi AI przydatnych dla copywritera

Zadbamy o wysokie pozycje Twojej strony.

Jak korzystać z AI w pracy copywritera

Coraz częściej poruszanym tematem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy copywritera. Skoro AI jest w stanie automatyzować pracę wielu systemów, to dlaczego nie wspomagać się nią w trakcie pracy twórczej? Sztuczna inteligencja uczy się poprzez naśladownictwo, dostępne informacje oraz doświadczenia związane z działaniami użytkowników. Im więcej danych zostanie dostarczonych, tym lepiej będzie funkcjonowało AI.

Zależnie od wykorzystywanych narzędzi, współpraca copywritera ze sztuczną inteligencją może wyglądać różnie. AI może wygenerować treść od zera, napisać tekst bazując na najważniejszych informacjach lub wskazać elementy, które warto zoptymalizować w istniejącym opisie. Dzięki temu łatwo jest dobrać konkretne rozwiązanie do wykonywanego zadania.

 

ai-foto-1-1024x575

Zalety korzystania z AI w pracy copywritera

Korzyści ze stosowania narzędzi AI jest wiele. Pomagają uporządkować proces twórczy oraz przyspieszają realizację treści. Przydają się szczególnie przy dużych projektach, które szybko muszą być dopięte na ostatni guzik. Automatyzacja pracy pozwoli w krótkim czasie stworzyć bądź przeredagować znacznie więcej tekstów niż byłby w stanie zdziałać jeden człowiek. Narzędzia pozwalają również na wykrycie większej liczby elementów, które warto zmienić bądź ulepszyć.
Sztuczna inteligencja może zaproponować odpowiednie nagłówki lub słowa kluczowe, które warto zawrzeć w treści. Wskaże również trendy, które w marketingu warto wykorzystywać jak najszybciej. Radzi sobie również z utworzeniem content planów, które ułatwią dalsze działania. Dwoma bardzo ważnymi aspektami automatyzacji pracy jest więc oszczędność czasu i produktywność.


Produktywność

Produktywność jest szczególnie ważna przy stałej pracy copywriterskiej. Duża liczba znaków do napisania będzie trudna, gdy autorowi braknie czasu lub pomysłów. Narzędzia AI mogą wspomóc go w działaniu, ponieważ jedno – dobrze skonstruowane – polecenie może wygenerować wiele wartościowych treści. Sztuczna inteligencja jest w stanie zaproponować szereg odpowiedzi od razu po otrzymaniu pytania. Mogą one być inspiracją lub wskazówką do dalszego procesu twórczego.


Oszczędność czasu

Dzięki szybkim odpowiedziom uzyskiwanym z narzędzi AI copywriter może znacznie sprawniej zredagować większą ilość treści. Tak zaoszczędzony czas można przeznaczyć na uzupełnienie opisu ważnymi szczegółami i dokładne sprawdzaniu merytoryki treści. Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji copywriter będzie działał znacznie efektywniej.

 

ai-foto-3-1024x575

ChatGPT

Jednym z najbardziej znanych narzędzi AI jest ChatGPT. Działa na zasadzie modelu językowego, który odpowiada na pytania. Można poprosić go między innymi o pomoc przy tworzeniu tematów blogowych lub krótkich akapitów treści. Uzyskana odpowiedź zależy od wykorzystanych promptów (czyli informacji, które przekazuje się systemowi) – za każdym razem może więc być inna. Przeredagowanie pytania/promptu może pomóc w rozwinięciu opisywanego zagadnienia i dostarczyć nowych informacji.


Rytr.me

Generator treści Rytr.me działa na podobnej zasadzie jak Chat GPT. Dostarcza pomysły do rozwijania mediów społecznościowych oraz bloga. Dobrze sprawdzi się przy tworzeniu krótkich treści, takich jak opisy ofertowe czy posty na social media.


Content Editor od Surfer

Surfer SEO ma wiele zastosowań w content marketingu. Oferuje analizę słów kluczowych konkurencji, przeprowadzenie audytu strony i dostęp do edytora treści. Narzędzie pomoże Ci rozbudować treści o nowe frazy, zaproponuje odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych i podpowie, jak długie powinny być akapity. Szczególnie przydatne jest w pracy z gotową treścią, która wymaga przeredagowania i zoptymalizowania.

screen-1-1

Jasper.ai

Narzędzie to zostało zaprojektowane z myślą o generowaniu treści marketingowych na różnie platformy społecznościowe i marketingowe. Jego dużą zaletą jest możliwość wyboru tonu komunikatu. Zależnie od miejsca, w jakim ma się pojawić tworzona treść, dostosujesz ją do konkretnego grona odbiorców.

screen-2-1-1024x376

Asystent Pisania od SEMSTORM

Zastosowane rozwiązania są podobne jak w Content Editorze od Surfera. Narzędzie pozwala na przeanalizowanie nagłówków w treści oraz słów kluczowych z odpowiednim nasyceniem. Potrafi również określić, czy treść jest czytelna i nie zawiera błędów. Tak jak w Content Editorze można tu redagować gotową treść i tworzyć opisy od podstaw.


CONTADU (platforma Content Intelligence)

CONTADU uznawane jest za jedno z niezbędnych narzędzi w SEO. Dzięki niemu można przeprowadzić bardzo rozbudowaną analizę konkurencji, co pozwala na pisanie lepszego contentu. Optymalizacja treści wygląda podobnie jak w Asystencie Pisania SEMSTORM i Surferze. Oprócz tworzenia treści przez AI CONTADU może pochwalić się opcją zarządzania zespołem, która pozwala na tworzenie zadań dla całej grupy z uwzględnieniem niezbędnych czynników takich jak koszty związane z działaniem, terminy wykonania zadania i zaangażowane osoby.

screen-3-1-1024x401

Podsumowanie

Warto korzystać z narzędzi AI przy realizacji zadań copywriterskich. Zależnie od rodzaju projektu można zastosować różne funkcje zaproponowane przez sztuczną inteligencję. Niewątpliwie przyśpiesza ona i ułatwia pracę copywriterów, a wraz z rozwojem będzie coraz lepiej dobierać rozwiązania do konkretnych zapytań. Pamiętaj jednak, że narzędzia AI są tylko udogodnieniem i cały czas potrzebują kontroli człowieka. Można się nimi posiłkować w pracy copywritera i w przemyślany sposób z nich korzystać, ale to połączenie pomysłowości człowieka z szybkością AI jest na razie najlepszym rozwiązaniem, jakie można przyjąć, by pracować efektywnie.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt