Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.04.2024 | czas czytania: 7 | SEM | autor: Artefakt

Jakie znaczenie ma logo w Twojej firmie?

Jakie znaczenie ma logo w Twojej firmie?

Logo to część identyfikacji wizualnej danej marki. Powinno być unikalne i wyróżniać firmę wśród konkurencji. Jest to nieodłączny element dobrego brandu, który wpływa ma zainteresowanie klientów. Na rynku znaleźć można wiele przykładów, gdzie logo znanej firmy kryje głębsze znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W tworzeniu logotypu nie zawsze wystarczy odrobina kreatywności i działanie pod wpływem natchnienia. Dowiedz się, co powinno poprzedzać każdy proces twórczy w tworzeniu logotypu.  

 

baner

Logo – czym tak naprawdę jest?  

Logo jest powszechnie przyjętym identyfikatorem graficznym, który jest unikalny dla konkretnej marki. Czasem można się spotkać wymiennie z hasłem logo i logotyp, jednak nie należy tego traktować w identyczny sposób.  

Logotyp swoje znaczenie wywodzi z greckich słów: logos, czyli słowo, oraz typos, czyli obraz. Logo można wykorzystywać przede wszystkim w materiałach marketingowych, produktach czy stronie internetowej. Ważne, aby było zaprojektowane w formacie grafiki wektorowej, co ułatwi wykorzystywanie znaku w dalszych materiałach i projektach przez grafików i programistów. Podstawowe elementy logo to: 

  • Sygnet – element graficzny logo, który nie powinien mieć więcej niż 3 kolory.  
  • Logotyp – tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.  
  • Tagline – krótkie hasło, które zwykle informuje o tym czym zajmuje się dana firma.  

Gareth Hardy w swojej publikacji wyróżnił następujące typy logo: 

  • Logotyp – jeden ze składników logo, który sam w sobie może stanowić znak firmowy. Przykładem jest np. Coca-Cola, Amazon czy Allegro.  
  • Glif – projekt, który zwykle składa się z pierwszej litery nazwy firmy. Główną jego zaletą jest łatwość zapamiętywania i powiązania danej firmy, np. Facebook czy McDonald.  
  • Monogram – polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu bądź inicjałów właścicieli danej marki, np. Victoria Secret.  
  • Znak graficzny – w tym przypadku markę określa sygnet, np. Puma, Apple.  
  • Postać – typ logo, w którym główną rolę odgrywa postać, często można jej przypisać ludzkie cechy, np. Michelin oraz Cheetos.  
  • Emblemat – w takiej formie logo grafik powinien się skupić na odpowiedniej formie graficznej przy użyciu tagline. Jest to nawiązanie do prestiżu i luksusu, a przykładem jest Porsche.  

logoLogo, ale co się pod tym kryje? 

Profesjonalne logo kreuje wizerunek firmy. To ono często jest pierwszym touchpointem wizualnym z klientem. Dobre logo powinno nawiązywać do działalności, nawiązywać do skojarzeń oraz czasem nawet przedstawiać element misji firmy. Ważne jest to w wyborze kolorów czy typografii z jakich składa się logo.  

Logo jest również narzędziem marketingowym. Pojawia się na wizytówkach, ulotkach, stronie internetowej czy w social media (zobacz też social selling). Powinno zatem przyciągać uwagę klienta. Jeżeli nasze produkty bądź usługi wzbogacimy o logo, potencjalny klient łatwiej odnajdzie je wśród innych marek. 

Czytelność ma tu ogromne znaczenie. Logo powinno być z łatwością odczytywane przez odbiorców. Trzeba wziąć pod uwagę, że będzie ono występowało w różnych formatach, czasem bardzo małych. Dlatego warto skupić się na znaku, który będzie responsywny. Najłatwiej poprawić czytelność uproszczając logo – pozostaw to, co konieczne i rozpoznawalne. Poprawisz moc przekazu znaku graficznego i wzmocnisz siłę rozpoznawalności marki. 

Zastrzeżenie logo jako znaku towarowego daje wyłączne prawo do używania go na rynku. Elementem informującym odbiorców o posiadanym znaku towarowym jest charakterystyczny symbol ®. Używanie znaku towarowego zwiększa jego tynkową wiarygodność.  

Dlaczego warto zastrzec swoją nazwę? Istotnym argumentem za rejestracją logo jako znaku towarowego jest świadectwo ochronne. Posiadanie go będzie dla sądu wystarczającą podstawą do wydania postanowienia o zabezpieczenia towaru według kodeksu postępowania cywilnego w przypadku, kiedy np. ktoś wyprodukuje podróbki produktu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt