Kampanie Meta Ads – o czym warto wiedzieć przed startem współpracy z agencją

| czas czytania: 9 min | SEM
meta ads

Dzięki Kampaniom Meta Ads masz możliwość prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych na różnych platformach – Facebook, Instagram, Messenger. Zaawansowane opcje targetowania oraz możliwość wykorzystania ciekawych materiałów graficznych sprawiają, że reklamodawcy w są stanie precyzyjnie trafiać do swoich odbiorców, tym samym zyskując nowych klientów lub usługobiorców.

banerProwadzenie kampanii Meta Ads wymaga jednak wiedzy eksperckiej, a także znajomości wielu dodatkowych narzędzi i funkcji. Z tego właśnie powodu warto przekazać obowiązki związane z prowadzeniem reklam agencji reklamowej, gdzie pracujący specjaliści zajmują się tego typu zadaniami na co dzień.

Sprawdź, co warto wiedzieć na temat takiej współpracy. Zapraszamy do lektury artykułu.

meta ads kampanie1. Dostęp do fanpage’a i konta reklamowego

Przede wszystkim specjalista, by móc rozpocząć prowadzenie dla Ciebie działań reklamowych w ramach Meta Ads, będzie potrzebować dostępu do Twojego fanpage’a oraz kona reklamowego.

Dostęp do fanpage’a zyska, wysyłając odpowiedni wniosek, który trafi na skrzynkę odbiorczą osoby będącej administratorem strony. Wcześniej pamiętaj jednak o tym, by przy pierwszym kontakcie podać dokładną nazwę swojego fanpage’a.

Podobnie wygląda sytuacja z kontem reklamowym – tutaj musisz najpierw podać jego numer ID, a następnie również zaakceptować wniosek agencji o dostęp do narzędzia.

Dokładną instrukcję, jak znaleźć numer identyfikacyjny konta reklamowego, znajdziesz na stronie Meta.

Jeśli nie masz konta reklamowego, konieczne będzie jego założenie oraz podpięcie karty, z której pobierane będą środki na reklamy. Może to również w Twoim imieniu zrobić agencja, jednak wówczas to ona stanie się właścicielem konta, co oznacza, że po ewentualnym zakończeniu Waszej współpracy nie zachowasz dostępu do konta ani do danych historycznych (kampanie i ich statystyki), jakie się na nim znajdują.

Informacje o tym, jak założyć Menedżera reklam znajdziesz na stronie Meta.

2. Piksel Meta i kody zdarzeń

Piksel Meta to kod, który umożliwi monitorowanie zachowania użytkowników na Twojej stronie internetowej. Za jego pomocą możesz tworzyć listy remarketingowe, na podstawie których będziesz targetować swoje reklamy.

Każdy kod Piksel jest indywidualny i można go wygenerować w menedżerze firmy – wystarczy kilka kliknięć. Trzeba przejść do ustawień firmowych, w sekcji „Źródła danych” wybrać „Zestawy danych”, po czym kliknąć przycisk „Dodaj”.

Konfiguracja Piksela odbyć się może ręcznie lub za pomocą integracji partnerskiej. Dokładne instrukcje dla obu tych opcji znajdziesz na oficjalnej stronie Meta.

Jeśli masz już kod Piksel, musisz jeszcze udzielić agencji dostępu do niego. W tym celu opiekun ze strony agencji poda Ci ID firmy, który należy wpisać w zakładce „Źródła danych”, wybierając dany piksel i klikając w opcję „Przypisz partnerów”.

Co ważne – kod piksel warto wygenerować samodzielnie, ponieważ jeśli skorzystasz ze wsparcia agencji, to ona będzie jego właścicielem (podobny przypadek jak z kontem reklamowym). Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się skorzystać z pomocy, pamiętaj o tym, że konieczne będzie przekazanie agencji danych do logowania do panelu administracyjnego Twojej witryny – musisz więc podać link, login oraz hasło.

Prócz kodu Piksel zalecana jest również implementacja kodów zdarzeń, które umożliwią mierzenie konwersji, takich jak m.in. zakup, dodanie do koszyka, ukończenie rejestracji. Przykładową listę wraz z kodami, znajdziesz na stronie Meta.

3. Menedżer sprzedaży

Katalog sprzedaży dotyczy jedynie e-commerce, które chcą się reklamować na platformie Meta. Dzięki niemu możliwe jest wyświetlanie reklam produktowych po wcześniejszym wgraniu do niego feedu produktowego.

Jego konfiguracja nie wymaga już implementacji żadnych dodatkowych kodów oraz również możesz zrobić ją z poziomu ustawień firmowych.

By skonfigurować katalog, należy przejść do zakładki „Źródła danych, katalogi”, kliknąć „Dodaj” i wybrać opcję „Utwórz nowy katalog”.

Do katalogu należy wgrać wygenerowany wcześniej w panelu sklepowym feed produktowy i gotowe – można rozpocząć reklamę produktów.

Dostępu do katalogu udzielisz agencji dokładnie w taki sam sposób jak w przypadku Piksela Meta.

4. Materiały reklamowe

Materiały reklamowe to tekst oraz grafiki lub pliki wideo. Jeśli posiadasz już projekty, za pomocą których chcesz się reklamować na platformie Meta, koniecznie podeślij je swojemu opiekunowi kampanii. Możesz również przesłać mu inspiracje, na których ma się wzorować dział graficzny agencji, jeśli zdecydujesz się na wykupienie pakietu banerów.

Jeśli zależy Ci na tym, by wszystkie materiały reklamowe otrzymać do wglądu przed startem kampanii, pamiętaj, by wrócić z informacją zwrotną wraz z ewentualnymi uwagami. Pozwoli to znacznie przyspieszyć start działań reklamowych.

5. Przekaż agencji najważniejsze informacje o swoim biznesie

Poinformuj specjalistę o tym, jakie są Twoje cele biznesowe, kto jest Twoją grupą docelową, główną konkurencją oraz w jaki sposób Twoja firma wyróżnia się na tle innych. Będzie to dla niego cenna wskazówka przy procesie optymalizacji kampanii.

Pamiętaj również o tym, by w trakcie współpracy być w stałym kontakcie z agencją oraz przekazywać jej informacje na temat wszelkich zmian, także tych, które mają miejsce na Twojej stronie internetowej (zmiana linkowania, układu strony, dodanie lub usunięcie produktów, nowe usługi). Pozwoli to uniknąć błędów reklamowych oraz przepalania budżetu.

meta adsPodsumowanie

Prowadzenie kampanii Meta Ads warto powierzyć specjalistom z tej dziedziny, przede wszystkim ze względu na ich wiedzę, doświadczenie oraz znajomość narzędzi i funkcjonowania całego systemu. Kompletna strategia marketingowa, analiza wyników, cykliczne raporty, praktyczne uwagi i podpowiedzi – oto co zyskasz, decydując się na współpracę z agencją reklamową.