Spis Treści
Współpracując z agencją SEM, mamy możliwość udostępnienia konta Google Ads na dwa sposoby. Pierwszy polega na wysłaniu zaproszenia do administracji konkretnemu użytkownikowi, a drugi opiera się na nadaniu dostępów dla konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta), z którego najczęściej korzystają specjaliści PPC.
Uwaga! Dostęp do konta Google Ads możesz nadać tylko na taki adres e-mail, na którym znajduje się konto Google.
Przyjrzyjmy się poziomom dostępów, które możemy nadać poszczególnym użytkownikom. Największe możliwości zarządzania kontem Ads posiadają osoby z dostępem Administracyjnym. Poza obsługą kampanii mogą także dodawać nowych użytkowników, odłączać konta managerów, a także sprawdzać aktywność (czas logowania) poszczególnych użytkowników. Jeśli więc nie potrzebujemy wsparcia w zakresie administracyjnej obsługi Google Ads, uważajmy z przyznawaniem administracyjnego dostępu do naszego konta.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1704346?hl=pl
Udostępnienie konta Google Ads agencji posiadającej konto menedżera polega jedynie na podaniu identyfikatora klienta, czyli indywidualnego numeru naszego konta i zaakceptowaniu zaproszenia. 10-cyfrowy numer klienta znajdziemy w trzech miejscach:
Po przesłaniu identyfikatora Google Ads agencja prześle nam zaproszenie, które otrzymamy na maila. Akceptację nadania dostępów możemy także przeprowadzić z poziomu naszego konta. W tym celu z poziomu górnego menu wchodzimy do Narzędzia -> Konfiguracja -> Dostęp do konta. Klikamy w zakładkę Menedżerowie i tak akceptujemy otrzymane zaproszenie.
Dodatkowo w tabeli zobaczymy rodzaj przyznanych dostępów, a także działania, które możemy podjąć w stosunku do danego użytkownika (np. usunąć dostęp).
Kończąc współpracę z agencją lub freelancerem zajmującym się naszymi kampaniami reklamowymi, w każdym momencie możemy edytować przyznane dostępy, przechodząc do: Narzędzia -> Konfiguracja -> Dostęp do konta. Na ekranie pojawi się tabela ze wszystkimi użytkownikami, którym nadaliśmy dostęp.
Jeśli współpracujesz z wieloma osobami nad swoimi kampaniami Google Ads, co jakiś czas zweryfikuj, kto ma dostęp do Twojego konta. Pamiętaj, że osoby, które posiadają uprawnienia na poziomie administracyjnym, mogły dodać kolejnych użytkowników. Warto więc sprawdzić, czy nie podgląda nas konkurencja lub agencja, z którą dawno temu zakończyliśmy współpracę.