Spis Treści
Program lokalnych przewodników zwiększył liczbę opinii, zdjęć i informacji publikowanych przez internautów na wizytówkach w Google Maps. Użytkownicy nie są nieomylni i może zdarzyć się, że na koncie Google Moja Firma pojawią się błędne dane. Właściciel wizytówki powinien w takiej sytuacji zareagować, aby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów. Szczególnie należy zadbać o usunięcie fotografii prezentujących inne firmy. Podpowiadamy, jak wygląda zgłaszanie nieodpowiednich zdjęć w Google Maps.
Na wizytówce w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps pojawią się informacje i zdjęcia, które załączą lokalni przewodnicy. Właściciel konta nie musi akceptować zmian użytkowników – przesłane zdjęcia lub opinie dodają się automatycznie.
Wszystkie informacje i zdjęcia, które wprowadził właściciel wizytówki, mogą zostać bez problemu usunięte z poziomu panelu administracyjnego. Nieco gorzej sprawa ma się z danymi udostępnionymi przez lokalnych przewodników – w tym przypadku wymagana jest akceptacja Google do skasowania zasobów dodanych przez użytkowników.
Jeśli zauważysz, że lokalny przewodnik przesłał błędne zdjęcie, koniecznie skorzystaj z możliwości zgłoszenia fotografii do usunięcia przez Google. W tym celu z poziomu wizytówki w Google Maps przejdź do galerii znajdującej się zarówno na górze, jak i na dole panelu z informacjami.
Następnie wybierz zdjęcie, które nie przedstawia Twojego sklepu, hotelu lub siedziby firmy. W lewym górnym rogu znajdziesz menu. Kliknij w pole Zgłoś problem.
Zostaniesz przekierowany do formularza, za pomocą którego dokonasz zgłoszenia niewłaściwej fotografii. Wybierz jeden z 10 powodów. Wpisz swój adres e-mail i prześlij prośbę o usunięcie zdjęcia z Twojej wizytówki Google Moja Firma.
Gotowe! Teraz wystarczy poczekać, aż zespół Google zweryfikuje Twoje zgłoszenie i rozpatrzy je pozytywnie.