Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads
W ubiegłym roku Google dołączyło do inicjatywy Coalition for Better Ads, którym celem jest uwolnienie internetu od nachalnego i irytującego przekazu reklamowego. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez amerykańskiego giganta było wdrożenie nowego raportu na temat widoczności reklam w narzędziu Search Console. Teraz do gry została włączona przeglądarka Chrome, która blokuje uciążliwe reklamy przed użytkownikami.
Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome
Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.
Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:
Na urządzeniach desktopowych:
Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.
Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.
Google obiecuje, że będzie blokować wszystkie reklamy niezgodne z Better Ads Standards, nawet jeśli będą one przygotowane za pośrednictwem systemu AdWords. Warto więc regularnie obserwować raport na temat widoczności reklam w Search Console, aby szybko zidentyfikować treść reklamową oznaczoną jako nachalna i irytująca.
Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo.
Czytaj więcej
How useful was this post?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!
Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1
Brak ocen
27.10.2025|czas czytania: 5:00 min|Sztuczna Inteligencja AI
Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule.
Czytaj więcej
Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych.
Czytaj więcej
Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?