Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie hoteli – praktyczne wskazówki

Pozycjonowanie hoteli – praktyczne wskazówki

Obiekty hotelowe i noclegowe z roku na rok coraz mocniej walczą o klientów i to na wielu płaszczyznach. Dotyczy to również wyszukiwarki Google, gdzie większość ruchu „zgarniają” pierwsze pozycje, a na druga stronę wyników praktycznie nikt już nie dociera. Pozycjonowanie strony hotelu jest więc zadaniem trudnym, ale nie jest niemożliwe dla doświadczonych specjalistów. Przedstawiamy najważniejsze działania SEO, które skutecznie zwiększają widoczność obiektów hotelowych w internecie.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Działania SEO powinny być poprzedzone skrupulatną analizą słów kluczowych. Aby odpowiednio ją przeprowadzić, należy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących oferty:

  1. W jakich kategoriach klienci postrzegają nasz obiekt: hotel / apartamenty / pokoje gościnne / noclegi / pensjonat? – Każde z tych określeń przywodzi bowiem na myśl inne wyobrażenia, półkę cenową lub zakres usług dodatkowych.
  2. Jakimi wyrażeniami mogą posługiwać się nasi potencjalni goście? – Na przykład obiekt wynajmujący pokoje w Karpaczu może rozważać następujące określenia geograficzne: góry, Sudety, województwo dolnośląskie, Karpacz.
  3. Jakie cechy oferty są ważne dla naszych gości hotelowych? – liczba gwiazdek, śniadanie wliczone w cenę, dostępność basenu lub SPA, odległość od najważniejszych punktów orientacyjnych: centrum miasta, lotniska, dworca, atrakcji turystycznych.

Prowadząc działalność na lokalnym rynku, najlepiej dobierać słowa kluczowe z określoną lokalizacją, dzięki którym po pierwsze można dotrzeć do osób zainteresowanych noclegiem w konkretnej miejscowości, a po drugie zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych dla działalności usługowej. Im bardziej dopasowane do oferty będzie dane słowo kluczowe, tym lepszej jakości ruch można pozyskać. Należy jednak pamiętać, aby wybierać frazy odpowiednio często wyszukiwane, aby generowały ruch na stronie.

Inną korzyść stosowania lokalnych słów kluczowych stanowi możliwość pojawienia się na mapce w local pack. Wybór bardzo ogólnych fraz wymaga posiadania dużego budżetu, ponieważ takie słowa kluczowe są konkurencyjne i trudno pojawić się na nie w TOP10 za pomocą pozycjonowania.

Optymalizacja witryny pod SEO

Każda strona internetowa, którą chcemy zobaczyć na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, powinna zostać zoptymalizowana zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Oczywiście, uwzględniając te wytyczne, dostosujemy również stronę do użytkowników – uprościmy nawigację w serwisie, wyszczególnimy najważniejsze informacje i czytelnie przedstawimy ofertę.

Serwisy z branży hotelarskiej muszą zadbać o prostą i logiczną strukturę adresów URL. Dzięki temu klienci chętniej będą dzielili się linkami w social media czy nawet zapamiętają adres strony, na której byli i wrócą na nią bezpośrednio. Przyjazna struktura adresów URL może wyglądać następująco:

  • super-pokoje.pl
  • super-pokoje.pl/pokoje
  • super-pokoje.pl/pokoje-4-osobowe.

Warto także zadbać o stworzenie dedykowanych podstron typu cennik, oferta i kontakt. W ten sposób gość hotelowy z łatwością znajdzie w serwisie interesujące go informacje. Osobne podstrony przynoszą także korzyść w procesie pozycjonowania. Stronę cennikową można promować na frazy typu cennik, cena, ile kosztuje nocleg, cena noclegu itp. Z kolei w zakładce kontaktowej powinna zostać osadzona Mapa Google prezentująca lokalizację obiektu i wskazówki dojazdu.

Oczywiście z punktu widzenia SEO ważne jest też umieszczanie słów kluczowych, które wybraliśmy do pozycjonowania w treściach na stronie i atrybutach „alt” grafik. Szczegółowy opis oferty i atrakcyjne zdjęcia z pewnością zachęcą też użytkowników do dokonywania rezerwacji.

Obecność w Google Maps

Dla obiektu hotelowego obecność na Mapach Google to już konieczność. Użytkownicy bardzo często przed podróżą sprawdzają zdjęcia obiektu dodane przez użytkowników, najbliższą okolicę, opcje dojazdu. Google szczególnie polubiło branżę hotelarską – powstało wiele funkcji dedykowanych wyłącznie wizytówkom obiektów hotelowych, np. sprawdzenie dostępności pokojów, oznaczenia dostępnych udogodnień (parking, bezpłatne Wi-Fi) czy oceny podzielone na składowe – pokoje, lokalizacja, obsługa. W ten sposób internauci dzięki dostępnym filtrom i sortowaniu mogą znaleźć hotel dopasowany do ich oczekiwań.

Założenie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne i nie sprawi większych trudności. Uzupełnienie wszystkich informacji i ich bieżące aktualizowanie, pozyskiwanie przychylnych ocen oraz komentarzy daje szansę na znalezienie się na najwyższych miejscach w Google Maps.

Pozyskiwanie linków

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest również ilość i jakość linków prowadzących do strony. Linki do strony hotelu mogą prowadzić ze stron agregujących oferty hoteli, portali skierowanych do turystów i opisujących lokalne atrakcje oraz z forów internetowych.

Duplikacja treści na stronie hotelu

Prowadząc stronę hotelu, należy okresowo sprawdzać unikalność treści – opisy pokojów, cennik czy sekcje z dodatkowymi informacjami. Bardzo często serwisy agregujące oferty obiektów hotelowych kopiują teksty, nie zwracając uwagi na kradzież własności intelektualnej oraz negatywne konsekwencje dla pozycjonowania. Kopie treści mogą bowiem narazić witrynę na spadek pozycji w wyszukiwarce, tzw. algorytm Panda czuwa nad jakością tekstów w internecie i jeśli wykryje powielone artykuły, obniża miejsce w rankingu stron posiadających duplikaty.

Promuj się w wyszukiwarce – kompleksowo

Powyższe porady to absolutna podstawa, aby móc myśleć o wysokich pozycjach hotelu w wyszukiwarce. Oczywiście na efekty tych działań należy poczekać, więc strategię SEO warto wzbogacić o pozyskiwanie ruchu przez linki sponsorowane lub kampanie banerowe, czyli promocję hotelu w Google AdWords.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt