ClickShop oraz Shoper to jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów internetowych. Panele administracyjne są stosunkowo intuicyjne w obsłudze i pozwalają również na wprowadzanie zmian w sekcji <head> w kodzie strony np. w celu dodania metatagu weryfikującego własności witryny w Google Search Console. Jak to zrobić?
Poniższa instrukcja dotyczy weryfikacji witryny w GSC zarówno w ClickShop, jak i Shoper.
- Logujemy się do panelu i przechodzimy do zakładki Konfiguracja.
- Następnie wybieramy opcję Integracje → Integracje własne.
- Pojawi się edytor, gdzie powinniśmy wkleić metatag weryfikacyjny Google Search Console.
- I gotowe! Po zapisaniu zmian nasza witryna jest już poprawnie połączona z usługą Google Search Console, a dane o stanie strony internetowej pojawią się w ciągu kilku dni.
Gdzie znajduje się metatag weryfikacyjny Google Search Console?
Jeśli usługa została już dodana, ale jeszcze nie zweryfikowana w GSC, należy kliknąć w przycisk Zarządzaj usługą → Zweryfikuj tę usługę na stronie głównej. Pojawi się ekran z różnymi sposobami weryfikacji witryny. Klikamy w Metody Alternatywne → Tag HTML.
Poprawna weryfikacja witryny w usłudze Search Console daje dostęp do wielu funkcji ułatwiających optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej.