Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.02.2024 | czas czytania: 8 | SEO | autor: Artefakt

Thin content – czym jest i jak szkodzi SEO? 

Thin content – czym jest i jak szkodzi SEO? 

Od momentu wdrożenia algorytmu Google Panda w 2011 roku content stał się królem w świecie SEO. Algorytm ten miał za zadanie walczyć z nieużyteczną treścią, stronami niskiej wartości, duplikacjami i ukrywaniem słów kluczowych. Wiele biznesów na tym ucierpiało i po prostu straciło ruch z wyszukiwarki Google. Po tych wydarzeniach zaczęto przykładać większą uwagę do wytycznych Google dotyczących treści. Strony o niskiej wartości wciąż jednak nie są niczym rzadkim, a ich właściciele odczuwają ich negatywne skutki. Jak temu zaradzić?

słaby contentCzym jest Thin content? 

Thin content (z ang. cienka treść) to po prostu strony o niskiej wartości dla użytkownika. Thin content jest działaniem szkodliwym i nieakceptowanym przez algorytmy Google. Treść odgrywa obecnie główną rolę podczas oceny strony internetowej, dlatego też nie można sobie pozwolić na tworzenie i bagatelizowanie stron bezwartościowych.  

baner intextJakie strony zaliczane są do stron o niskiej wartości? 

Thin Content jest szerokim pojęciem i obejmuje strony różnego rodzaju. Do najczęściej spotykanych zaliczyć można: 

Strony generowane automatycznie  

Niektóre systemy zarządzania treścią generują automatycznie strony, które nie mają żadnej zawartości. Dlatego należy cyklicznie sprawdzać serwis pod kątem nowo utworzonych adresów URL i podejmować odpowiednie działania mające na celu wyeliminowanie tych stron z indeksu Google.  

Strony z automatycznie generowaną treścią 

Tutaj natomiast mowa o stronach, na których celowo została umieszczona treść utworzona przez różnego rodzaju generatory treści. Treści generowane automatycznie są źle oceniane przez Google, zarówno kiedy umieszczone są w Twoim serwisie, jak i na stronie, która do niej linkuje. Pamiętaj, że linki zwrotne, aby przyniosły oczekiwane efekty, powinny być umieszczane na stronach i w artykułach z jakościowym contentem.  

Treści skopiowane 

Treści bądź fragmenty tekstów, które zostały skopiowane 1:1 z innych stron bądź podstron w obrębie Twojej domeny. Takie działania wywołują duplikację treści, która również wpływa na obniżenie pozycji strony. 

Treści synonimizowane 

Treści, które opierają się głównie na wyrazach bliskoznacznych. Ich zadaniem jest przede wszystkim stworzenie tekstów zawierających słowa kluczowe, a co za tym idzie zwiększenie pozycji w wyszukiwarce. Czy jest to dobre rozwiązanie? Takie działanie wprowadzane jest zazwyczaj dla dużych serwisów i platform e-commerce, które posiadają wiele podobnych stron produktowych, oraz dla serwisów pozycjonujących się na całą Polskę, posiadających podstrony dla wielu miast. Są to strony z małą ilością oryginalnej treści, które różnią się między sobą jedynie nazwą produktu lub lokalizacji. Takie rozwiązanie nie jest dobrą praktyką, biorąc pod uwagę wciąż zaostrzające się wytyczne Google odnośnie do tworzenia unikatowych treści. 

Strony pozbawione treści i grafik 

Serwisy e-commerce, które posiadają kilka stron jednego produktu dla określonego rozmiaru czy koloru, zazwyczaj zawierają powieloną treść albo nie zawierają jej wcale. To czyni je stronami niskiej wartości. Tak samo wygląda to przy stronach kategorii, które posiadają małą ilość treści bądź pozbawione są jej całkowicie. Takie strony mogą zostać ocenione jako thin content. Warto pamiętać również o tym, że grafiki umieszczane na stronach podnoszą jej wartość. 

Przesycenie treści słowami kluczowymi  

Tworzenie treści, które skupiają się wyłącznie na umieszczeniu jak największej liczby słów kluczowych, spotykają się z negatywną oceną Google. Skupianie się na robotach i zrzucanie użytkownika na boczny plan już od dawna nie sprawdza się podczas pozycjonowania. Złym posunięciem jest również umieszczanie słów kluczowych wyłącznie w formie podstawowej, bez używania naturalnych odmian i synonimów.  

Ukryte treści na stronie 

Działanie zaliczane do tzw. Black Hat SEO, czyli ukrywanie fragmentów treści z dużą liczbą słów kluczowych poprzez użycie odpowiednich stylów CSS. W momencie użycia takiego stylowania użytkownik nie widzi umieszczonej na stronie treści, ale roboty crawlujące kod strony już tak. Są to stare sztuczki pozycjonerów, które obecnie spotykają się z ręcznie nakładanymi karami przez Google.  

Strony Doorway 

Są to strony, które tworzone są w celu osiągnięcia wysokich pozycji i odnoszą się do podobnych zapytań. Jak to działa? Tworzenie wielu stron, które ukierunkowane są na konkretne miasta bądź zapytania, a w rzeczywistości prowadzą do jednej i tej samej docelowej witryny.  

Stronami uznanymi za thin content mogą być również strony takie jak: polityka prywatności, regulaminy korzystania ze strony, regulaminy zwrotów, itp. 

słabe treściCo zrobić ze stronami o niskiej wartości? 

Czy takie strony należy od razu usuwać? Taki ruch w przypadku stron, które mogą osiągać wyniki, mija się niestety z celem. Lepszym rozwiązaniem będzie ratowanie tego typu podstron. Jak to zrobić? 

Jedynym rozwiązaniem jest stworzenie nowej, unikalnej treści dla wszystkich adresów URL, które są niezbędne z punktu widzenia biznesu.  

  1. Zastąp treści wygenerowane automatycznie. 
  2. Zastąp treści synonimizowane i zduplikowane. 
  3. Stwórz jakościowe treści na kategorie i produkty, zacznij od tych najważniejszych dla firmy. 
  4. Zminimalizuj stopień nasycenia frazami kluczowymi, nie upychaj ich na siłę, wprowadź naturalne odmiany. 
  5. Dodaj tematyczne grafiki do stron zawierających samą treść. Pamiętaj o nadaniu im atrybutów alt oraz title. 
  6. Dopasuj tytuły stron do zawartości strony, nie oszukuj użytkowników.

Co należy usunąć? 

  • Strony typu doorway 
  • Strony wygenerowane automatycznie 
  • Ukryte treści

thin contentJak thin content wpływa na pozycje domeny i biznes? 

Nie ulega wątpliwości, że w większości przypadków strony o niskiej wartości tworzone są celowo, aby osiągnąć lepsze wyniki w Google. Czy jest to dobre działanie? Przecież nigdy nie wiadomo, jak ostatecznie przyniesie to efekt. Należy wziąć pod uwagę to, że naprawa witryny po negatywnej ocenie Google może się ciągnąć miesiącami. Nie masz natomiast gwarancji odzyskania dawnych pozycji w wynikach wyszukiwania. Inwestycja w wartościowy i atrakcyjny content jest znacznie bardziej opłacalna.  

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt