Spis treści:
Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. By sprawdzić, czy stworzony przez nas kod strony został poprawnie zaimplementowany, możemy skorzystać z kilku narzędzi do walidacji witryn opartych o AMP HTML.
Publikuj treści AMP i testuj poprawność wdrożenia standardu AMP HTML
Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.
Jednak zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:
- Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
- Raportu o błędach AMP w Google Search Console.
Niedawno Google przygotowało dwie nowe aplikacje warte przetestowania:
AMP Validator
Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas tworzenia kodu AMP HTML.
Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.
Test AMP
Narzędzie o nazwie Test AMP, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/amp, ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.
Aplikacja działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.
Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061
Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.
AMP jako czynnik rankingowy?
Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.
Również na naszym blogu
- Live streaming - social media
- Facebook Newsfeed - nowości
- Facebook a RODO
- Reklama na Facebooku - faktura
- Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron
- CMS Drupal - dlaczego warto go wybrać?
- Sposoby zabezpieczenia treści na stronie internetowej przed kopiowaniem
- Darmowy kreator wizytówek Google Moja Firma
- Jak wybrać dobrą firmę SEO tworzącą unikalne treści na stronie internetowej?
- Jakie ryzyko dla SEO niesie za sobą zmiana nazwy domeny?
- W jaki sposób założyć śledzenie telefonu poprzez usługę Google Analytics?
- Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym a pozyskiwanie nowego leadu
- Kanibalizacja słów kluczowych na podstronach
- Czym są Rich Cards i jak je wykorzystać?
- Jakie korzyści przynosi stosowanie tagów w serwisie internetowym?
- Czym jest Not Provided?
- Pozycja w wyszukiwarce Google a czas spędzony na stronie przez użytkownika
- Czy ilość znaków w tekście ma znaczenie?